Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Dat linken is inderdaad vervelend, maar da's een kwestie van een mailtje naar Behringer en hopen dat ie de firmware update haalt.

@MusicXtra: Als je wat doet... Ik heb daar dik twee uur ongestoord met die tafel kunnen klooien, leek me de moeite waard om te delen. Ze hebben er trouwens ook een (mono) PAtje achter hangen, via een Midas Venice 160. (Peeckersound PA, zo'n mini line-array: http://peeckersound.com/en/index.htm...do=video_vimeo)

Heeft iemand trouwens de volledige versie van de tweede Sound On Sound review al online gevonden? Op de Behringer site staat alleen die van augustus, niet die van september (de "field test"). Via Google kon ik zo niks vinden. Wat ik wel tegenkwam is dit: http://www.soundonsound.com/sos/aug1...st-results.htm
    Voor de mensen die graag cijfertjes zien. (die cijfertjes zien er trouwens heel mooi uit)

Daan
    Last edited by djspeakertje; 30-08-12, 11:43.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• RobertK
      • Jun 2012
      • 82

Over dat linken...
      Als je 1 kanaaltje overhebt op de tafel sla je toch gewoon 1tje over zodat het goed zit?
      Of verzin een patch structuur dat het wel kan?

Comment

• Joost_A
        • Apr 2005
        • 45

Ik was vandaag even bij de grote dozenschuiver in Eindhoven. Daar werd net een demo gegeven op de X32. Heb heel even geluisterd en werd niet echt gelukkig. Geen idee wat de source was, maar het klonk nogal dun. Best wat ruis en de persoon die de demo gaf hoorde ik zeggen: "maar nog steeds 16 dB headroom". Ongetwijfeld een leuke tafel voor het lagere/midden segment maar niet voor de high-end gebruiker. Ok, ik geef toe, ik ben nogal verwend.
        Last edited by Joost_A; 31-08-12, 21:43. Reason: verkeerde interpunctie

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by RobertK
          Over dat linken...
          Als je 1 kanaaltje overhebt op de tafel sla je toch gewoon 1tje over zodat het goed zit?
          Of verzin een patch structuur dat het wel kan?
          Op de Roland kan het ook alleen maar op die manier, is soms niet handig maar is altijd op te lossen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Originally posted by Joost_A
            Ik was vandaag even bij de grote dozenschuiver in Eindhoven. Daar werd net een demo gegeven op de X32. Heb heel even geluisterd en werd niet echt gelukkig. Geen idee wat de source was, maar het klonk nogal dun. Best wat ruis en de persoon die de demo gaf hoorde ik zeggen: "maar nog steeds 16 dB headroom". Ongetwijfeld een leuke tafel voor het lagere/midden segment maar niet voor de high-end gebruiker. Ok, ik geef toe, ik ben nogal verwend.

Die ruis kan wel zijn door een maandagmorgen tafel. Er zijn desks uitgeleverd die meer en meer ruis krijgen naar mate je dichter naar kanaal 16 op layer 1 en kanaal 32 op layer 2 gaat. Komt volgens Behringer door interferentie op een slecht gerouteerde kabelboom.

Comment

• VANEENBERGEN
              • Sep 2003
              • 187

Ik zal maandag mijn gemeten cijfers posten. deze cijfers zijn erg dicht tegen de midas cijfers (1 a 2 dB verschil)
              Joost van Eenbergen
              ELC lighting

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by desolation
                Die ruis kan wel zijn door een maandagmorgen tafel. Er zijn desks uitgeleverd die meer en meer ruis krijgen naar mate je dichter naar kanaal 16 op layer 1 en kanaal 32 op layer 2 gaat. Komt volgens Behringer door interferentie op een slecht gerouteerde kabelboom.
                Dat boezemt me niet veel vertrouwen in.

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Ze worden anders per direct omgeruild voor een probleemvrij toestel?

Alsof eender welk ander merk nog nooit productiefouten heeft gehad bij first runs.

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

......................
                    Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 13:26.

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Hoezo te vaak? Eerste production run van een splinternieuw product?
                      Het is overigens niet zo dat er massas tafels bij zitten met dat probleem, de mijne heeft het niet alleszins. Heb ook eens gebeld naar FACE ivm het probleem, op een paar honderd mixers hadden ze er nog geen 10 met het issue. En het is vrij moeilijk te detecteren bij QC want niet elk tafel doet het in dezelfde mate.

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

......................
                        Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 13:26.

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

10 op 500 is 2%, niet eens heel gek voor een eerste batch high-tech electronica, zeker niet gek voor een bedrijf wat in het verleden rond de 20 a 25% gezeten heeft als ik de diverse hits op Google mag geloven...
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

......................
                            Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 19:11.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

of het nu een maandagochtend beta bug bij een of twee tafels is of niet. De garantie is alleen swap van de tafel, geen gevolgschade.

het toont wel aan dat je nooit iets op de specs als eerste via een pre bestelling moet doen. laat andere verhuurders maar die zaken vinden en wacht even tot die ermee klaar zijn. op dit moment kun je als verhuurder geen ruisavond veroorloven. De markt vreet je op.

Kun jij je al voorstellen dat je de eerste avond met je behringer aankomt op een sjiek bedrijfsfeest, de band gaat gelijk steigeren "waar is je analoge tafel gebleven? (waarschijnlijk een A&H2200 of oude soundcraft/crest ofzo gezien de sector waar deze op richt)
                              Jij stelt de band gerust. Je doet al jaren werk voor ze en ze kunnen altijd op je rekenen...
                              En dan heb je een betaprobleem.

Op dat moment is het een hele dure tafel.
                              lekker belangrijk!

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

overigens "interferentie op een slecht gerouteerde kabelboom."
                                interferentieproblemen zijn bekende grote problemen in hedendaagse electronica.

Bijvoorbeeld Apple had met een telefoon ook problemen dat de antenne en de telefoon zelf slecht met elkaar omgingen.

Als je bij schroff een 19 inch behuizing koopt gaat de prijs x2 als je de versie koopt die interferentie binnen houd.

Kabelbomen voor audio naast dikke processors is dus zeker geen nieuw en uniek probleem. Echter wel iets wat in het design meegenomen moet worden. Het verbaast mij dus dat sommige desks bij hun kabelboom interferentiebroblemen zouden hebben. Die dingen zouden dan of onterecht door de strenge 100% controle van de fabriek heengekomen moeten zijn. Of een designfout hebben die alle desks bezitten.

ALS er interferentie op een slecht gerouteerde kabelboom is, dan denk ik dat er een afscherming op scherp staat. Ik geloof niet zo in kabelbomen die bij een paar desks door de operator / machine anders in een behuizing zijn gelegd. Dat past namelijk zelden en kabelbomen zijn meestal preshaped.

Overigens ook bij yamaha, A&H, soundcraft zijn er in het verleden dikke problemen geweest met (band)kabels. Waar je jezelf van kon afvragen hoe ze sowiso ooit dat ontwerp de wereld in durften te gooien! Afgezien nog van de periode van de introductie van de multilayer-PCB mounted potmeters die vrolijk zonder mechanische steun door de frontplaat heen werden gestoken. Wat een ellende.

Kortom rugged / roadready is iets wat moeilijker is dan je denkt!
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...