Behringer X32

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Ik vrees dat er veel over de zin gelezen hebben: "gebaseerd op Midas", "gebaseerd op Klark Technik", gebaseerd op dit of dat,
    waardoor ze wel eens van een kale reis thuis kunnen komen vrees ik.

    En idd het merk van de DSP processor gaan benoemen is te belachelijk voor woorden.
    Het is de programmatuur en onderzoek die er achter zit die geld kost.

    En denken dat de programmatuur van Midas en Klark Technik zomaar overdraagbaar is naar Behringer,
    is ook een brug te ver want veel van die merken kochten hun studies en ontwerpen voor onderdelen buitenhuis,
    waardoor enkel Midas de rechtspersoon is die gebruik mag maken van die technologie, en niet behringer.
    Last edited by frederic; 09-07-12, 10:29.

    Comment

    • desolation
      • Jun 2012
      • 706

      Sterk dat je CADAC aanhaalt, das namelijk tegenwoordig ook gewoon gemaakt in de el-cheapo China fabrieken van Soundking.

      Over die rechtspersoon: Midas is, inclusief intellectueel eigendom, overgenomen door Music Group. Dat geeft Music Group het recht die technologie te gebruiken voor al hun merken.

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        Dat is niet juist. Midas heeft de intellectuele eigendomsrecht van hun producten.
        Maar op onderdelen van hun producten zitten nog eigendomsrechten van andere bedrijven.
        Vb Mac heeft firewire op hun computers.
        Die firewire is ontworpen door Texas Instruments. De rechten blijven eigendom van TI, en niet van Apple.
        Bij audioapparatuur is dit exact het zelfde. Merken als Midas en vele anderen betalen zich blauw aan licenties van externe studiebureaus.
        En denken dat die studiebureaus plots hun onderzoek aan een prikje zullen door verkopen, omdat toevallig een van hun klanten is overgenomen door een ander bedrijf is nogal naïef.

        Comment

        • desolation
          • Jun 2012
          • 706

          Apple is echter geen eigenaar van Texas Instruments, dus daar gaat je vergelijking al de mist in.

          En NesCio, die vergelijking is NIET scheef. Behringer verkoop een PAK meer materiaal dan Presonus of Yamaha, wat er voor zorgt dat de kosten per onderdeel én van de productie een stuk lager liggen. Met als gevolg kunnen ze dus voor een lagere prijs meer functionaliteit bieden zonder minder te verdienen.

          Zo zal een artisanale bakker inderdaad 2.50 voor zijn brood vragen, en de bakkerij van de Carrefour 1EUR omdat die tweede een productie heeft die 100X groter is. Is daarom Carrefour brood ineens onvreetbare bocht? Als we dan naar autos willen gaan: Mercedes had in 2002-2006 ziekelijk veel problemen met de electronica die bakken geld hebben gekost aan zowel garages als consumenten. Een beetje zoals dat ook de eerste Soundcraft VI6's of DiGiCo's zeker niet foutloos waren. Maar hey, A-merken, dus dan is het geen probleem!
          Het is natuurlijk jouw zaak om je blind te staren op het verleden en daarom te kortzichtig te zijn om een nieuw product te willen proberen, daar maak ik geen punt van. Tis alleen gewoon te belachelijk om de dingen niet in perspectief te kunnen zetten: dit is GEEN high-end mengtafel, maar wel een budgetvriendelijke digitale mixer met een tot nu toe ongekende functionset voor zijn prijszetting. Kut natuurlijk voor wie net zo'n kreupele StudioLive heeft gekocht, of 8 mille heeft gelegd voor een SI Compact. Maar in het segment waar de X32 op gericht zal hij zeker potten gaan breken. Nu zal jij met je 20k+ wondermixer daar geen last van hebben gelukkig, maar er is nu wél eindelijk een volwaardig uitgeruste digimixer voor bands/clubs/verenigingen/etc... die geen fortuin hebben voor een mengtafel. Dat concept meteen afschilderen als pisbak, zegt meer over jezelf als over Behringer.

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            Originally posted by desolation
            Apple is echter geen eigenaar van Texas Instruments, dus daar gaat je vergelijking al de mist in.

            En NesCio, die vergelijking is NIET scheef. Behringer verkoop een PAK meer materiaal dan Presonus of Yamaha, wat er voor zorgt dat de kosten per onderdeel én van de productie een stuk lager liggen. Met als gevolg kunnen ze dus voor een lagere prijs meer functionaliteit bieden zonder minder te verdienen.

            Zo zal een artisanale bakker inderdaad 2.50 voor zijn brood vragen, en de bakkerij van de Carrefour 1EUR omdat die tweede een productie heeft die 100X groter is. Is daarom Carrefour brood ineens onvreetbare bocht? Als we dan naar autos willen gaan: Mercedes had in 2002-2006 ziekelijk veel problemen met de electronica die bakken geld hebben gekost aan zowel garages als consumenten. Een beetje zoals dat ook de eerste Soundcraft VI6's of DiGiCo's zeker niet foutloos waren. Maar hey, A-merken, dus dan is het geen probleem!
            Het is natuurlijk jouw zaak om je blind te staren op het verleden en daarom te kortzichtig te zijn om een nieuw product te willen proberen, daar maak ik geen punt van. Tis alleen gewoon te belachelijk om de dingen niet in perspectief te kunnen zetten: dit is GEEN high-end mengtafel, maar wel een budgetvriendelijke digitale mixer met een tot nu toe ongekende functionset voor zijn prijszetting. Kut natuurlijk voor wie net zo'n kreupele StudioLive heeft gekocht, of 8 mille heeft gelegd voor een SI Compact. Maar in het segment waar de X32 op gericht zal hij zeker potten gaan breken. Nu zal jij met je 20k+ wondermixer daar geen last van hebben gelukkig, maar er is nu wél eindelijk een volwaardig uitgeruste digimixer voor bands/clubs/verenigingen/etc... die geen fortuin hebben voor een mengtafel. Dat concept meteen afschilderen als pisbak, zegt meer over jezelf als over Behringer.
            Ik ga je bijna nog geloven ook.
            Veelal werkt het idd zo dat hoe meer en geautomatiseerd
            je je producten maakt, hoe lager de productiekosten zijn.
            Maarrrrr,......
            het (enkel) gebruik maken van budget (el cheapo) onderdelen zorgt ook
            voor lage kosten.
            Ga maar eens faders voelen en schuiven en ervaar het
            verschil tussen de diverse faders!

            Ik ben blij dat Nederland dan iig 1 persoon kent die de
            - nog steeds niet operationeel inzetbare - X32 door en door
            kent en deze dan ook excessief aanprijst, chapeau!
            Gelukkig noem je het zelf een digitale budgetmixer, tnx!

            Verder zijn Klark en Midas niet overgenomen door de Music Group.
            Zij zijn, evenals B*er, bij deze holding ondergebracht.

            Als je laten leiden door ervaring, kortzichtig is, dan heb je gelijk.

            Sterkte met de verkoop. Krijgen we over 3 jaar s.v.p. overzicht
            van aantal verkochte X 32 en aantal ter reparatie aangeboden exemplaren
            van je te lezen?

            grtz

            Nes


            ps: Ik bedoelde de Cadac mixers, die met liefde, handgemaakt worden
            in Engeland. Da's dus artisanaal!
            Ik bedoelde niet de skotelbraai
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              Als de software boys mooie effecten gaan maken, dan kunnen de hardware jongens (als ze daar al niet mee bezig zijn) een X16 maken, bijvoorbeeld 16 inputs, 8 outputs in 19". Hebben ze de tape show markt ook in 1 keer bediend...

              Het zou best zo kunnen zijn dat midas een gedeelte van de dsp software uitbesteed, dan is het maar de vraag op welke basis ze dat doen. Als het per uur gebeurd kunnen ze uiteindelijk vrij over beschikken. En dan kan deze zomaar met wat kleine aanpassingen in een behringer terecht komen. Uli is niet gek, dit soort dingen maken de opkoop / samenvoeging van bedrijven erg interessant.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                Originally posted by desolation
                Apple is echter geen eigenaar van Texas Instruments, dus daar gaat je vergelijking al de mist in.

                Blijkbaar ook niet van de rapste.

                Externe studiebureaus die aanleveren aan Midas zijn ook geen eigendom van Midas en co. Daarom zijn het "externe"

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  Originally posted by DJ Antoon
                  Als de software boys mooie effecten gaan maken, dan kunnen de hardware jongens (als ze daar al niet mee bezig zijn) een X16 maken, bijvoorbeeld 16 inputs, 8 outputs in 19". Hebben ze de tape show markt ook in 1 keer bediend...

                  Het zou best zo kunnen zijn dat midas een gedeelte van de dsp software uitbesteed, dan is het maar de vraag op welke basis ze dat doen. Als het per uur gebeurd kunnen ze uiteindelijk vrij over beschikken. En dan kan deze zomaar met wat kleine aanpassingen in een behringer terecht komen. Uli is niet gek, dit soort dingen maken de opkoop / samenvoeging van bedrijven erg interessant.
                  Mijn ervaring met maatsoftware al of niet gecombineerd met hardware, is dat je nooit een verhandelbaar eigendomsrecht in handen hebt.
                  Die werken bijna allemaal met een licentie.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    En blijkbaar is het al zo, de software die gebruikt wordt op het Linux Eula platform door Midas en Klark Tecnic is eigendom van Telex Communications (UK) Ltd. in Engeland.

                    Comment

                    • desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

                      Originally posted by frederic
                      Blijkbaar ook niet van de rapste.

                      Externe studiebureaus die aanleveren aan Midas zijn ook geen eigendom van Midas en co. Daarom zijn het "externe"
                      Daar geef ik je gelijk in, want dat klopt.
                      Echter, als je als firma (Midas/KT) een platform ontwikkelt en R&D stopt in de technologie hierachter, en een paar jaar later geeft er iemand je een smak geld voor je firma onder te brengen in zijn holding (ja dat is opkopen), dan heeft die holding ook wel effectief recht op jouw technologie. Dat is ook letterlijk wat ze na de overname hebben verteld op de vraag "hoe voelt het om nu eigendom te zijn van music group/behringer": wij krijgen meer financiele en praktische middelen om producten te devven en te promoten, in ruil geven wij technologie en expertise vrij aan "de andere music group merken".

                      Comment

                      • Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

                        Software kan er wel volledig los van staan, bepaalde delen kunnen in eigen huis ontwikkeld zijn, andere weer uitbesteed en in licentie genomen voor misschien alleen 1 type mixer of een bepaald aantal producten. Soms is het ook goedkoper om producten van een ander in licentie te nemen ipv zelf te ontwikkelen. Als ze bv bij merk A in een digitale mixer een galmpje hebben zitten met een (digitaal) lexicon logootje erboven, mag merk B binnen dezelfde holding hier niet zomaar gebruik van maken. enz enz.
                        Kan zijn dat de software die de eq's, gates, compressors ed regeld door een 3e partij ontwikkeld is en ingekocht wordt of zelfs bij meerdere partijen vandaan getrokken wordt, die kan je ook niet zomaar op een andere mixer gebruiken enz enz.
                        Vitality Show

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          In rechttoe rechtaan theorie klopt dat Roeltej, maar wij hebben totaal geen inzicht in de contracten van Midas/KT met hun eventuele leveranciers en de gevolgen voor die contracten als er een nieuwe eigenaar komt. Oftewel: wat je zegt kan heel goed het geval zijn... of niet. Of een tussenweg.



                          Terug naar de X32: ik zag in een ander topic (iets met een studentenvereniging) dat er werd geroepen de X32 te gebruiken in combinatie met de Midas stageblocks. Dat schijnt nog niet mogelijk te zijn zonder software update op die stageblocks om de instructies van de X32 helemaal te begrijpen. Wanneer die komt is nog niet bekend.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

                            Mijn versie kan ook goed totaal niet van toepassing zijn op de Music Group, maar zomaar roepen dat alle software die Midas en KT gebruiken zomaar naar de X32 gekopieerd is is weer een ander uiterste.
                            Hoeft nieteens om hele programma's te gaan, zou bv best kunnen dat de software voor de aansturing van de motorfaders al in licentie is, of een patent op de techniek met gekleurde LCDtjes en daar ga je al. Zo verdient Microsoft stiekem bv best wat aan Android, omdat er ergens een klein beetje software in zit waar hun de rechten van hebben.


                            Was het probleem met Midas/Behringer stageblocks niet dat de ene 96khz werkte en de andere 48? Natuurlijk ook wle oppassen dat je dadelijk geen Midassen gaat krijgen met een hoop Behringer eraan, met wat reserves, omdat dat toch stukken goedkoper was, andersom zal iets minder erg zijn, al is het natuurlijk fijner als er ipv een X32 een Midas verkocht wordt... daar zal Uli ook wat vrolijker van worden denk ik
                            Vitality Show

                            Comment

                            • djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

                              Uli is niet iemand die zn eigen bedrijf gaat ondermijnen. De mensen die een Midas tafel kopen hebben daar hun redenen voor (begin maar eens met rideracceptatie), en de mensen die een Behringer tafel (al dan niet met Midas podiumdoosjes) kopen ook (budget bijvoorbeeld). Uli's verhaaltje klopt wel, anders was ie er niet aan begonnen.


                              Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                              Comment

                              • DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

                                Originally posted by Roeltej
                                Hoeft nieteens om hele programma's te gaan, zou bv best kunnen dat de software voor de aansturing van de motorfaders al in licentie is, of een patent op de techniek met gekleurde LCDtjes en daar ga je al. Zo verdient Microsoft stiekem bv best wat aan Android, omdat er ergens een klein beetje software in zit waar hun de rechten van hebben.
                                Aansturing van motor faders (ook al is het maar een voorbeeld) is echt geen rocket science, laat staan dat daar iemand een patent op heeft. En als midas iets gebruikt met een patent van een ander dan blijft die situatie voor behringer hetzelfde. Als midas het patent zelf heeft vastgelegd, dan behoort het nu aan de nieuwe eigenaar, hooguit dat er onderling op papier iets "verrekend" word tussen de onderliggende afdelingen.

                                Comment

                                Working...