Was alles vroeger beter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarpan
    • Dec 2008
    • 266

Originally posted by MusicXtra
    Speakers die recht klinken in iedere zaal heb ik nooit kunnen ontdekken.
    Weet ik ook wel
    Maar als ze degelijk berekend zijn en een (min of meer) vlakke frequentiekarakteristiek hebben, vermijd je toch veel problemen?

Waarom zou men anders nog iets ontwerpen...
    Als het echt niets uitmaakt, dan neem je een kastje van 10 cm diep en pleurt zoveel speakers in je frontpaneel als er fysiek inkunnen...zal lekker klinken
    als je bij de brom zit...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by R. den Ridder
      Als jij mij een processor kan leveren die mijn modernere pa kan laten klinken als de ouwe set bestaande uit een dubbele glijbaan, 12" philishave, 2" hoorn met slantplates en bullets bovenop ben ik serieus je man!

Heb ik voor je. Sterker nog, ik ken een technicus die een Meyer PA kan laten klinken als die glijbaanset die je wil.. Standje oorlog op de eq, en de cavalerie op je amps, en je waant je echt in de 60's.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by tarpan
        Weet ik ook wel
        Maar als ze degelijk berekend zijn en een (min of meer) vlakke frequentiekarakteristiek hebben, vermijd je toch veel problemen?
        Tuurlijk probeer je een zo vlak mogelijke weergave te krijgen alleen is dat niet altijd haalbaar. Pak bijvoorbeeld de BMS 18N860, doe je deze speaker in een 300 liter kast dan weet je niet wat je meemaakt zo diep en hard als die gaat (met een X-max van 19 mm!). Maar kom maar eens met 300 liter enkel 18" kasten aanslepen, dan is een processor toch best handig, kastje meer dan halveren en compenseren met de processor geeft bijna eenzelfde resultaat.
        Dan een line-array, iedere line-array heeft stevige processing nodig omdat de koppeling van de drivers niet bij iedere frequentie gelijk is. Iets dat vooral ook merkbaar is wanneer je lange afstanden wilt overbruggen, dan moet je de near-field kastjes anders processen (minder hoog) als de far-field kastjes.
        Het gaat dan om frequenties die de verschillende drivers gewoon weergeven. De Bose 802 drivers geven pas laag en hoog weer bij extreme processing en dan ben je dus heel erg geforceerd een karakteristiek aan het creëren en dat is wel wat anders als bovenstaande.
        Originally posted by MacGyverSounds
        Heb ik voor je. Sterker nog, ik ken een technicus die een Meyer PA kan laten klinken als die glijbaanset die je wil.. Standje oorlog op de eq, en de cavalerie op je amps, en je waant je echt in de 60's.
        Die set klinkt toch met de standaard presets al zo?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• nightline
          • Oct 2002
          • 1001

Mr. Andrews vergeet meteen ook maar even de F88, een dubbel 8" kastje met een hoog-driver welke verdacht veel op een CP-21/F lijkt.

En dat terwijl hij beweert enkel papieren konussen te gebruiken voor hoge tonen weergave....
          Powered by AudioMadness....

Comment

• koekie
            • Nov 2010
            • 13

Het zal ongetwijfeld een goed systeem zijn, maar vind het er toch een beetje plastic fantastic uitzien(had het dan zwart gespoten). Verder ieder heeft zijn eigen oren en dus smaak. Daar valt niet over te twisten.
            gr. koekie

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

Originally posted by tarpan
              Als het echt niets uitmaakt, dan neem je een kastje van 10 cm diep en pleurt zoveel speakers in je frontpaneel als er fysiek inkunnen...zal lekker klinken
              Maak het 60cm diep .... en je hebt een ClairBros S4
              Een echt niet zo onaardig klinkend "kastje".
              Waar zo ongeveer elke grote act mee toerde tussen 1975 en 2000
              Alleen een beetje looijig....= 220kg/stuk.
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Originally posted by MacGyverSounds
                Standje oorlog op de eq, en de cavalerie op je amps....
                Mac,
                wederom een een eervolle nominatie voor een Nobelprijs in L&G humor!
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• TimoB
                  • Oct 2008
                  • 38

Aan de reacties te zien worden, komt Tony Andrews aan een aantal heilige huisjes. En wellicht is dat juist wel goed. Als iedereen hetzelfde deed en dacht, was het maar ernstig saai. Het is wel spijtig te zien dat zijn boodschap door sommigen zo verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Wie het genoegen heeft gehad Tony Andrews te ontmoeten, weet dat hij op het gebied van geluid zeer gepassioneerd, zeg maar gerust bevlogen is en zich (eigenlijk zijn hele leven) toewijdt aan het verbeteren van audio. Natuurlijk kan en mag je van mening verschillen over de manier waarop. Hij combineert deze bevlogenheid met een sterke wijze van uitdrukken, die niet altijd even genuanceerd is. Maar wie is dat nu wel altijd? Diegenen die hem niet kennen kunnen dit eenvoudig verkeerd interpreteren. Zoals hier ook door menigeen lijkt te gebeuren.

Comment

• qvt
                    • Oct 2009
                    • 721

Originally posted by TimoB
                    Aan de reacties te zien worden, komt Tony Andrews aan een aantal heilige huisjes. En wellicht is dat juist wel goed. Als iedereen hetzelfde deed en dacht, was het maar ernstig saai. Het is wel spijtig te zien dat zijn boodschap door sommigen zo verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Wie het genoegen heeft gehad Tony Andrews te ontmoeten, weet dat hij op het gebied van geluid zeer gepassioneerd, zeg maar gerust bevlogen is en zich (eigenlijk zijn hele leven) toewijdt aan het verbeteren van audio. Natuurlijk kan en mag je van mening verschillen over de manier waarop. Hij combineert deze bevlogenheid met een sterke wijze van uitdrukken, die niet altijd even genuanceerd is. Maar wie is dat nu wel altijd? Diegenen die hem niet kennen kunnen dit eenvoudig verkeerd interpreteren. Zoals hier ook door menigeen lijkt te gebeuren.
                    Kan me in zowel Tony Andrews als bovenstaande helemaal vinden!
                    There is no substitute for imagination

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Wat een lekker verzuurde oude baas. Hij heeft veel begrepen maar kan niet met zijn gedachten bij de moderne tijd waarin hij terecht MP3, Pioneer mixers en extreme processing door het slijk trekt.

Tuurlijk begint een goede speaker met een goede kast met goede componenten maar om nou te stellen dat EQ loze kasten met klassieke luidsprekers voor het midhoog de definitieve shizzle is....

Toen hij over de badkamerakoestiek in sommige tegelvloerzalen begon te zeveren haakte ik af. Hij heeft gelijk in wat hij zegt maar ga nou niet lopen bazen tegen architecten....
                      d&b Audiotechnik

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

Originally posted by MusicSupport
                        Wat een lekker verzuurde oude baas. Hij heeft veel begrepen maar kan niet met zijn gedachten bij de moderne tijd waarin hij terecht MP3, Pioneer mixers en extreme processing door het slijk trekt.

Tuurlijk begint een goede speaker met een goede kast met goede componenten maar om nou te stellen dat EQ loze kasten met klassieke luidsprekers voor het midhoog de definitieve shizzle is....
                        ... dat bedoel ik ... Een meningsverschil (principekwestie ?) tussen techneuten en commerciele meneren zal altijd blijven bestaan maar 'n beetje meer de balans vanuit technisch oogpunt naar hedendaags en commercieel oogpunt kan geen kwaad in deze. Respect voor doorzetters en gepassioneerde mensen maar ook deze willen wel eens in hun gedachtengoed blijven hangen.

Groetos !
                        Last edited by Koen van der K; 26-11-10, 09:02.
                        Meer is minder, minder is meer

Comment

• tarpan
                          • Dec 2008
                          • 266

Vond het wel leuk om gisteren een organisator (en zelf een ontzettend varken) over funktion one te beginnen.
                          Die gast heeft geen enkele technische achtergrond maar zei dat hij een keer op een feestje stond en het raar vond dat het zo luid was zonder "hard" te klinken
                          als je bij de brom zit...

Comment

Working...