Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Originally posted by MusicXtra
    Nee, wij hebben daar 'slechts' speakers en versterkers verzorgd, lijkt me ook de 'normale' gang van zaken dat degene die je inhuurt de stroomvoorziening verzorgd.
    Met je eens, maar om dan te zeggen, wij hebben daar slechts speakers verzorgt vind ik dan toch wel slap. Je promoot toch wel je eigen speaker merk en dat moet toch goed zijn? Nu moet je jezelf eigenlijk weer verdedigen terwijl ik denk dat dat niet nodig moet zijn met jou systeem?

Ondanks alles vind ik dan wel dat de hoofdaannemer van de klus wel verzaakt heeft als namelijk vrijdag de aggregaten al niet goed werken om dan te besluiten toch door te gaan. Laat dan een andere komen en ga niet lopen klooien om het maar zo te noemen. Aggregaten kunnen heel veel mankementen hebben maar als zoals jij omschrijft het net scheeft word getrokken is er toch behoorlijk wat mis met die aggregaat in mijn ogen.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by radioactivediscoshow
      Met je eens, maar om dan te zeggen, wij hebben daar slechts speakers verzorgt vind ik dan toch wel slap. Je promoot toch wel je eigen speaker merk en dat moet toch goed zijn? Nu moet je jezelf eigenlijk weer verdedigen terwijl ik denk dat dat niet nodig moet zijn met jou systeem?
      Als ik ergens kom en ik zie een groot aggregaat staan van waaruit ik keurig een voldoende dikke kabel krijg aangeboden ga ik er, zeker bij een jaarlijks terug kerend festival, vanuit dat dit in orde is. Wel meet ik altijd of er niet een fase en een nul is verwisseld maar het gaat mij toch echt te ver om te controleren of het aggregaat verder in orde is.
      Buiten dat om had ik ook dan waarschijnlijk niets gevonden want waar had ik naar moeten zoeken? Wanneer jij bij iemand in de auto stapt ga je toch ook niet controleren of die auto wel APK gekeurd is? Als je dan pech of een ongeluk krijgt is het voor buitenstaanders heel makkelijk jou te verwijten dat je dat niet hebt gecontroleerd. Hoe ver moet je gaan?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Ik denk inderdaad ook niet dat ik de frequentie zou gaan meten. Wat je wel zou kunnen doen is een stroomverdeler maken/aanschaffen met wat meer meetinstrumenten (o.a. voltages tussen de nul en de 3 fases). Dan kun je tijdens de show de boel wat in de gaten houden en soms problemen ook voortijdig tackelen.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• mvdwerff
          • Sep 2010
          • 144

Ik snap ergens de redenering, maar toch vind ik het raar. Je bent ZO afhankelijk van je stroomvoorziening. Sterker nog, je hele set kan compleet om zeep geholpen worden als de stroomvoorziening niet deugt.

Als jij een busje huurt voor je bedrijf, dan controleer je van te voren toch ook dat het ding werkt? En als je halverwege stil komt te staan, ga je dan zelf aan de sleutel? of eis je dan dat je een nieuwe bus krijgt?

Laatst een klus in Gelderland, kom je op locatie, staat een paddo voor je klaar on stage. Toch even verder kijken. Aggregaat 60 kVA, met staartje 63A uit. Loop je verder het staartje af, komt er een connectorkoppeling. Uit aggregaat: 5G16, keurig. Na de koppeling: 5G4 met 63A connectoren.
          Kuch kuch...

Spanning en frequentie meten tijdens de show.. met welk nut?

Nogmaals, ik snap ergens het punt van MusicXtra. Je krijgt je spanning aangeleverd, je wilt je verder niet druk maken om wat voor problemen dan ook. Maar welke moeite is het om even je multimeter er in te drukken?
          Heb je trouwens in je algemene voorwaarden / contract ook staan dat de aanbieder van de stroomvoorziening verantwoordelijk is bij eventuele problemen?
          Mark van der Werff
          Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by mvdwerff
            Nogmaals, ik snap ergens het punt van MusicXtra. Je krijgt je spanning aangeleverd, je wilt je verder niet druk maken om wat voor problemen dan ook. Maar welke moeite is het om even je multimeter er in te drukken?
            Heb je trouwens in je algemene voorwaarden / contract ook staan dat de aanbieder van de stroomvoorziening verantwoordelijk is bij eventuele problemen?
            Ik schreef al eerder dat ik altijd meet voordat de spanning op mijn apparatuur gaat. En in dit geval zat er verder niks raars tussen het aggregaat en mijn aansluiting, het aggregaat stond op 2 meter naast het podium.
            Maar nogmaals, frequentie en spanning meten had dit keer het probleem ook niet laten zien en op vrijdag tijdens het inregelen was er niets aan de hand behalve dan dat ik vond dat de subs erg weinig druk gaven vooraan. En dat laatste was (mede) te wijten aan de end-fire sub opstelling.
            We kunnen hier nog weken over discussiëren, het probleem zal nooit met zekerheid gevonden worden.

Comment

• mvdwerff
              • Sep 2010
              • 144

Dan heb ik daar overheen gelezen, mijn excuus. Meten is altijd belangrijk, ook voor je eigen gemoedstoestand. Natuurlijk kan er altijd was misgaan, dat zie je nu wel.

Om toch een keer terug op topic te komen: ben je de line-array al commercieel aan het verkopen / bouwen? Zo ja, hoeveel afnames heb je al gehad of komen eraan?
              Mark van der Werff
              Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

Aantekening voor mijzelf .
                Nooit meer accepteren dat de systeem labtop mee genomen wordt door wie dan ook . Ook al is het de eigenaar van het systeem . Als het dan fout gaat heb je geen manier om wat dan ook te traceren .
                Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 21:26.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Bij aggegraten staat er bij mij altijd een verdelerbox met meters op voor ik andere dingen ga inpluggen.

Overigens vaak genoeg ook bij vaste locaties gehad dat de spanning de 230V niet haalde. (botex T-bars raken bij mij als eerste de weg kwijt in zo een geval... leve de dip-switch settings wat mij betreft)

Maar het is een los topic waardig:
                  -wie is er ketenverantwoordelijk bij een festival / feest / evenement?
                  -vertrouw je daar genoeg op om zaken los te laten die jouw performance beinvloeden?
                  -hoe zijn je ervaringen op dit gebied? Gaat het altijd goed?

Ik open hem in het organisatieforum want dit is aardig off topic aan het worden
                  lekker belangrijk!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

Als een aggregaat groot is wil dat niet gelijk zeggen dat die goed is.
                    Trek even het inspectieluikje en kijk hoe hij eruit ziet van binnen. Is die schoon maak ik me al gelijk veel minder zorgen dan wanneer het 1 grote olie bak is.

En inderdaad, met je fluke kun je ook freq meten dus waarom niet? Ik doe het altijd wel namelijk. Tevens kun je hem tijdens klus gewoon in de stopcontactje steken om een constante freq monitoring te krijgen en dat kan soms best fijn zijn zeker als je weet dat het aggregaat staat te dippen.

Maar ik ga je topic niet bevuilen verder, die aggregaat heeft het vast oke gedaan zonder licht erop.

Volgende, wanneer is het volgende optreden van de set?

Comment

• vdbeke
                      • Aug 2011
                      • 74

Originally posted by MusicXtra
                      ...
                      Er scheen een zwevende nul in het aggregaat te zitten en dat verklaard eigenlijk alles, ...
                      Weet je dit zeker?
                      Nagevraagd bij verhuurbedrijf?

Wat voor versterkers hingen er aan je array (ik heb begrepen dat er niet je eigen labs aan hingen)? Want om een smps vies te laten doen, moet het toch al heel slecht gesteld zijn. Met een traditionele voeding (transfo, brug, elco) zou slecht geluid een logisch gevolg kunnen zijn van een brakke voeding. En zeker als het uitgangssignaal tegen de voedingsspanning van de versterker aan loopt, dan geeft de minste dip bagger geluid.

Een slecht contact in een van de verlengkabels kan ook zorgen voor de meest gekke dingen. Je moet me niet zeggen dat het niet kan, ik heb al half uitgefikte CEE's gezien (3x128A).

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ik kan slechts afgaan op geruchten en er wordt door de organisatie ontkent dat er problemen met de stroomvoorziening waren. Aangezien ik er zelf maar heel even bij ben geweest loopt het spoor voor mij hier dood.
                        Het heeft ook niet zo heel veel zin meer om nog verder te zoeken, het kwaad is al geschied.

Comment

• vdbeke
                          • Aug 2011
                          • 74

Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Wel spijtig dat het zo gegaan is.
                          Ik heb een paar filmpjes gezien op youtube, geluid viel best nog wel mee. Het hoog kwam er naar mijn mening wat te veel bovenuit. Maarja, dat kan ook aan de camera gelegen hebben. Ik kan je zeggen dat ik het al veel erger gehoord heb, continu clippende versterkers. Veeeel te veel laag tov het mid/ hoog.

Comment

• soundsystem
                            • Aug 2011
                            • 73

Originally posted by vdbeke
                            ik heb al half uitgefikte CEE's gezien (3x128A).
                            Die heb ik nog nooit gezien, nieuw type stekker uitgevonden?

Comment

• theo
                              • Nov 2001
                              • 503

Toch maar effe een hart onder de riem. Al helpt t geen ruk.
                              Heb hier hetzelfde meegemaakt met een buiten festivalletje.
                              Dikke meyerset staan,het licht functioneerde prima niks wees op een probleem met de spanning.
                              S'middags soundcheck lekker dik geluid, alles leek in orde.
                              S'avonds aanvang show Ik kreeg geen geluid weinig druk en op een gegeven moment vielen er zelfs toppen uit(meyer is actief).
                              Nog geen idee dat t spanning kon zijn ,mixer vertoonde geen mankementen en licht brande ook.
                              Dacht kijk effe bij t aggregaat, Nu bleek de hoofdact had t aggregaat nodig, en na 100 of 150 meter kabel(tje) kwam ik een trekker tegen waar op de aftakas een aggregaatje stond te draaien.
                              De aggregaat leverancier was inmiddels op de hoogte, de hoofact was afgelopen kwam weer met zijn aggregaat aan, en voila had mijn geluid ook weer terug.
                              Maar het heeft me eerste half uur menig zweetdruppel gekost.
                              Gr theo

Comment

• vdbeke
                                • Aug 2011
                                • 74

Geen idee wat er nieuw is aan een CEE van 3 x 128A (+ N + Pe) is. Op grotere bouwwerven liggen er zo wel meerdere!

Comment

Working...