Vision Acoustics, een tipje van de sluier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Welke merkjes heb je van de handvatten aan de achterkant van die dubbel 10/2/1 kastjes getrokken? Of lijkt dat maar zo?

Het ziet er retestrak uit! Handvatten aan de voorkant en een nette radius voor die grille klinkt nog veel beter:P Ik neem aan dat de productieversie ook in zwart metaal verkrijgbaar wordt? Lijkt me stiekum nog veel mooier, ookal is dit natuurlijk wel een blikvanger van heb ik jou daar! Als je een keer in de buurt Enschede (of liever nog Oldenzaal) bent kom ik zeker langs om eens te luisteren.

Succes! Daan

Edit: net weer ff op je site gekeken; alles nog steeds in het Engels, behalve "conisch", blijft jammer, maak er ff conic van Verder trouwens nog steeds een aantal ontbrekende producten (?clubstack?), ik ben wel errug benieuwd nou...
    Last edited by djspeakertje; 12-06-11, 20:25.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Gisteren was een aardig feestje.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

errug nice!
        die dj monitor is ook gewoon een super vet ding om te zien!
        denk dat menig dj denkt, waar is mijn monitor

Comment

• ajdeboer
          • Feb 2009
          • 198

Originally posted by radioactivediscoshow
          denk dat menig dj denkt, waar is mijn monitor
          En: "Wat doet die operatielamp hier?"

OT: Ziet er erg strak uit MX!
          Het zal vast ook niet verkeerd klinken, je inspanningen kennende.

Comment

• Richnies2000
            • May 2008
            • 204

nu je hem de set gezien hebt, wat was je eerste indruk?

Originally posted by daviddewaard
            Central studio's is bij mij om de hoek en ben vrij morgen,

heb wel intresse om te komen luisteren ben erg benieuwd hoe het systeem klinkt.

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Kleine kritische vraag; waarom niet verder omhoog met de array? (En twee infills eronder) Ik ken de central studios zaal goed en weet dat het goed kan. Nu heeft de voorste rij het geweld van drie kasten voor hun kiezen? Beperking in de maximale splayhoek van de onderlinge kasten zodat je net niet genoeg kan duiken met de onderste kast van de array komt in me op als antwoord....

En mocht je ook iets van licht weten? Zijn die LED fixtures die ik daar zie Mac 101's of was het wat anders; superdik plaatje!

Ennuh; goed bezig trouwens!
              Last edited by MusicSupport; 19-06-11, 14:39.
              d&b Audiotechnik

Comment

• Dirk Wijnen
                • Dec 2006
                • 189

Ik heb hem daar zien hangen! Ziet er wel leuk uit alleen heb hem niet gehoord.. Er stonden ook nog andere subjes bij ofniet? Die dubbel 18"ers die hier ook op het forum staan ofniet? Ik moest wat ledspul ophalen van die andere zaal, moest 3 keer kijken haha
                Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by MusicSupport
                  Kleine kritische vraag; waarom niet verder omhoog met de array? (En twee infills eronder) Beperking in de maximale splayhoek van de onderlinge kasten zodat je net niet genoeg kan duiken met de onderste kast van de array komt in me op als antwoord....

En mocht je ook iets van licht weten? Zijn die LED fixtures die ik daar zie Mac 101's of was het wat anders; superdik plaatje!
                  De foto vertekend enigszins maar het onderste kastje hangt op ruim 3 meter hoog dus zo laag is het niet. Met deze hoogte kon ik de hele zaal bestrijken zonder infills. Overigens was de zaal door een zwaar gordijn behoorlijk kleiner gemaakt maar wel met de optie om deze later te kunnen vergroten, ik moest dus wel zorgen dat de hele zaal goed geluid had met als gevolg dat de bovenste kastjes de hele avond tegen het gordijn hebben staan spelen.
                  @Dirk, De centercluster waren inderdaad de subs die je eerder hier op het forum hebt gezien.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Vanavond de opening van de Live Music Bar te Tilburg waar gebruik wordt gemaakt van Vision Acoustics luidsprekers.
                    Hier hebben we per kant twee dubbel 10"/2"1" kastjes met een vertikale spreiding van 20° opgehangen met onder het podium twee custom made dubbel 18" subs. Dit laatste omdat het podium 8 mm te laag was om de X218 subs, welke op de tweede foto te zien zijn, eronder te krijgen.
                    Verder hebben we er 4 FBT powered speakertjes bij gehangen om de 'dode' hoeken in het pand van geluid te voorzien.
                    Verder wordt er gebruik gemaakt van 3 floormonitoren waarvan er twee opgehangen zijn en één Nanosub.

Comment

• qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

Goed bezig!
                      There is no substitute for imagination

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Hier nog een plaatje van een FL122 floor/plafondmonitor.
                        Alleen het kabeltje moet nog weggewerkt worden.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                          • Jun 2010
                          • 640

het ziet er heel erg netjes uit zo hoor!
                          en tja dat kabeltje... Dat komt wel goed.

Comment

• ajdeboer
                            • Feb 2009
                            • 198

C'est tres chique!

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Je timmert goed aan de weg! Heb je deze setup op deze locatie zelf bedacht of is dit een wens van de klant?

Ik heb wederom wat kritiek vrees ik; waarom gevlogen monitors? De microfoon nog dichter bij een monitor is meer kans op feedback. De zichtlijnen worden er echt niet beter op. Los van het prachtige ontwerp is het gewoon een lompe klomp hout aan het plafond die daar niet hoort. Ook niet handig voor lichtplaatjes. Je bent ook de flexibiliteit kwijt in situaties die anders zijn dan anders...

Hangt de PA (toppen) niet erg ver naar achteren waardoor de openingshoek toch nog over het podium strijkt? Niet altijd wenselijk lijkt me. En het sub moet daardoor goed gedelayed. (Daar is uiteraard door je aan gedacht) Ook hangt de bovenste top erg dicht tegen het plafond. Dat betekend dat je voor ongeveer 5 graden vert. opening toch reflecties tegen het plafond aan het creeren bent en de koppeling tussen de kasten onderling anders wordt dan beoogd.

Waarom geen conventioneel gevlogen topje; dat maakt de VA line up ook flexibeler!

En laat Rinus maar geen kijkje nemen naar de foto's want als mijn oog dat goed spot zie ik daar gewoon houtschroeven in hout en geen enkele vorm van valbeveiliging bij die monitor.
                              d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

De set-up is inderdaad door mij bedacht waarbij er, gezien het gebrek aan ruimte en hoogte, weinig anders mogelijk was.
                                De monitoren zijn ook weer vanwege ruimtegebrek aan het plafond gehangen, de podiumopstelling is vast met twee vleugels dus flexibiliteit is hier niet nodig. De monitoren zo dichtbij levert geen feedback problemen op want dichterbij betekent ook zachter.
                                De toppen hangen inderdaad ver naar achteren, dit is met opzet zo gedaan om te zorgen dat midden vooraan het podium geen gat valt. Dat de openings hoek over het podium valt is in dit geval geen probleem omdat de positie van de vocal microfoons door de vleugels nooit in die openingshoek terecht kunnen komen.
                                Als je mijn post goed had gelezen had je gezien dat het 20° vertikaal 120° horizontaal toppen zijn. De ruimte onder de toppen is nu 2,35 meter en dat is eigenlijk 5 cm te weinig om aan de voorschriften te voldoen. Er is dus geen andere mogelijkheid dan zoals het nu gebeurd is.
                                Het ophangen van het systeem is door een aannemer verzorgd, hij garandeerde ons dat het stevig genoeg hangt.
                                Voor zover mij bekend hoef je bij een vaste installatie geen valbeveiliging aan te brengen. Overigens is alles geïnspecteerd door de plaatselijke overheden en goedgekeurd.

Comment

Working...