Dank voor jullie reacties allemaal!
Na een flinke periode van speculatie nu gewoon proberen en zien of het werkt. Woensdag op bezoek in Utrecht om het uit te proberen.
Over de gains en faders: lijkt me dat juist het gebruik van een tablet de niet-motorized faders van presonus onbelangrijk maakt. Mocht het stuk gaan en je wilt met de mengtafel verder, dan moet je de faders inderdaad eerst eventjes goed zetten, lijkt me geen heel groot probleem. De gains vind ik lastiger, daarom ook geen o2r96 of dm voor mij, al is er vast iemand die hier een robot voor kan maken
Na een flinke periode van speculatie nu gewoon proberen en zien of het werkt. Woensdag op bezoek in Utrecht om het uit te proberen.
Over de gains en faders: lijkt me dat juist het gebruik van een tablet de niet-motorized faders van presonus onbelangrijk maakt. Mocht het stuk gaan en je wilt met de mengtafel verder, dan moet je de faders inderdaad eerst eventjes goed zetten, lijkt me geen heel groot probleem. De gains vind ik lastiger, daarom ook geen o2r96 of dm voor mij, al is er vast iemand die hier een robot voor kan maken

Om te beginnen de opzet van het systeem. Alle audio blijft in het mixrack (de IDR32 in dit geval, met 32 ingangen en 16 uitgangen). Dit mixrack heeft DSP voor 64 ingangen en 32 uitgangen, en kan dus in het geval van de IDR32 vrolijk iedere input splitsen naar twee kanalen met aparte processing mocht je dit leuk vinden. Zo'n mixrack heeft natuurlijk geen knopjes en moet dus worden bedient via externe dingen zoals een surface (R72, T80 of de T112). Deze surfaces verbinden met het mixrack via een CAT5 kabel waar het ACE protocol over heen gaat. Dit protocol bestaat uit een stuk controle en een stuk audio voor de inputs en outputs die op de surface zelf zitten (PFL, Talkback en een paar ingangen en uitgangen voor je effecten of een cd spelertje). Verder heeft het mixrack ook een normale netwerk interface voor alleen controle. Hier kun je dus ook de surface op aansluiten (maar dan heb je dus geen locale inputs en output), maar ook een laptop met de ilive editor software. Uiteindelijk gebeurt de controle van het mixrack via een netwerkje waar ieder component zijn eigen IP adress heeft. Middels TCP/IP verbindingen wordt het mixrack bestuurd en komt ook alle informatie terug (de meters etc).

Comment