Soundcraft SI Compact en iets met geduld

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Ik weet meer.

De 24 en 16 kanaals versie zal bij Audio XL zijn midden januari
    de 32 kanaals midden april

De prijs van de 32 kanaals zou een stuk onder de LS9 zitten.
    Last edited by frederic; 16-11-10, 17:38.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by stamgast
      Toch is het, na het bestuderen van de brochure, naar mijn idee een te analoog opgezette tafel. Correct me if wrong!
      - Op de mute-groepen na kan ik niets vinden over vca's (die hadden analoge tafels ook al, maar toch)
      - De faders zijn alleen toewijsbaar als input-laag (A en B), bussen en matrixen. De tafel is dus niet vrij in te delen.
      - De faders in input-mode staan dus voor fysieke inputs en zijn niet routebaar.

Ik heb dus, nogmaals, alleen de folder bekeken en nog niet de mixer onder handen genomen. Benieuwd naar bevindingen!
      Dat is toch wat de meesten willen? Een tafel die zo analoog mogelijk in gebruik is, maar toch digitaal is waardoor je een volledige foh in één kistje hebt.

VCA's zijn bij digitale tafels eigenlijk in onbruik geraakt omdat er zoveel meer mix-bussen, matrixen, mute groepen en auxen zijn die je volledig kunt routen.
      En als je ze tegenkomt noemen ze DCA

Comment

• teunos
        • Feb 2008
        • 352

Zo op het eerste gezicht lijkt me de 16 kanaals versie verdacht veel op de presonus studiolive 16.4.2, alleen heeft die een aantal zeer leuke extra features zoals de firewire aansluiting voor opname. De presonus lijkt me ook iets overzichtelijker en intuïtiever.
        ''diamonds are forever''

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by teunos
          Zo op het eerste gezicht lijkt me de 16 kanaals versie verdacht veel op de presonus studiolive 16.4.2, alleen heeft die een aantal zeer leuke extra features zoals de firewire aansluiting voor opname. De presonus lijkt me ook iets overzichtelijker en intuïtiever.
          Is langs geen kanten te vergelijken met Presonus.

- Het zijn gemotoriseerde faders
          - Er is uitbreiding mogelijk via madi

Comment

• teunos
            • Feb 2008
            • 352

Van dat eerste was ik me bewust, van het tweede overigens niet. Ik refereerde meer naar het hele idee van het Fat Channel zoals op de presonus te vinden is.
            ''diamonds are forever''

Comment

• WesleyVDH
              • Oct 2010
              • 80

En gezien we een tijdje verder zijn en er waarschijnlijk al wat meer gebruikservaringen zijn stel ik de volgende vraag.
              Ik stuur de LR standaard via de Matrix weg omdat ik dan een LR opname kan maken zonder dat mijn grafische EQ settings over de koptelefoon komen.
              Echter als ik de PA wil gaan EQ'en dan kan dit enkel per matrix send apart. Is er geen mogelijkheid om je matrix 1+2 "stereo" te maken zodat deze tegelijk meegaan?
              En bij tapeshow's split ik de kanalen en zo ook de galm. Maar als ik de galm twee keer toewijs aan een schuif op de front layer gaan ze toch met elkaar mee. Iemand hier een oplossing voor?

Comment

• SH1000
                • Dec 2009
                • 220

Zijn er zo weinig ervaringen met een Si Compact of is er gewoon geen oplossing voor deze vraag?
                Good is the enemy of Great
                [Jim Collins]

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Ik gebruik dat ding alleen af en toe voor monitors, dus op de vraag van Wesley kan ik niet direct antwoord geven. Als ik er aan denk zal ik er naar kijken wanneer ik weer op de betreffende locatie ben
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

heb toeallig net een SI compact voor mijn neus gehad, en de matrixen zijn niet stereo te maken
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• SH1000
                      • Dec 2009
                      • 220

Hoe bevalt de SI Compact verder?
                      Ik zie de prijzen dalen maar blijft hij een stuk duurder dan een bijvoorbeeld een Studiolive. Is hij die meerprijs ook waard?
                      Good is the enemy of Great
                      [Jim Collins]

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Ik heb vorige week de eerste keer onze bigband gemixt met de SI compact.

5 saxen, 4 trombones, 5 trompetten, bas (mic en DI) piano, (2 KM184 condensators vooraan en 1 SM58 in het gat achteraan), Rodes met 2 sennheisers E906, synthesizer 2x DI. Drums: Kick, snare T en B, HH 2 OH
                        Solo: 2 MD421, en 1 condensator KMS105 voor zang en presentatie.

Dus de mengtafel volluit.

Net hetzelfde resultaat als met onze voormalige LS9: de dynamiek trekt weg. (Of hoe moet je het noemen?) EQen wordt lastig.
                        Precies of de processing niet krachtig genoeg is.

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

het er net voor eerst achter gestaan en leuk tafeltje, veeel functies voor heeeeel weinig geld. en de meest makkelijke gebruiksvriendelijke compact mixer die ik toe nu toe heb gezien.
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

Originally posted by frederic
                            Ik heb vorige week de eerste keer onze bigband gemixt met de SI compact.

5 saxen, 4 trombones, 5 trompetten, bas (mic en DI) piano, (2 KM184 condensators vooraan en 1 SM58 in het gat achteraan), Rodes met 2 sennheisers E906, synthesizer 2x DI. Drums: Kick, snare T en B, HH 2 OH
                            Solo: 2 MD421, en 1 condensator KMS105 voor zang en nop presentatie.

Dus de mengtafel volluit.

Net hetzelfde resultaat als met onze voormalige LS9: de dynamiek trekt weg. (Of hoe moet je het noemen?) EQen wordt lastig.
                            Precies of de processing niet krachtig genoeg is.
                            dat je met veel kanalen geen dynamiek meer overhoud hebben veel busget mixers last van en ook alle digico's
                            goedkopere analoge tafels hebben het ook, daar lopen de bussen snel van vol.

en dat maatk nou het verschil tussen een mixer van 5000 euro en 50.000 euro

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Onze vaste ilive mengtafel heeft tweedehands maar 9k gekost met 48 kanalen stageblok en T112. Die heeft daar nochtans geen last van.

Comment

• PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

Hmm.

Klank/dynamiek van een digitale mixer kan afhangen van veel dingen, maar niet zo gauw van processing power of het mixen van de kanalen:
                                - De processing power is of voldoende of niet: als het niet voldoende is, worden er samples gemist. Dat zou een zeer slecht ontwerp zijn.
                                - Het mixen van de kanalen is niet meer dan het optellen van de signalen. De oudere mixers zijn fixed point (integers: ...,-2,-1,0,1,2,...) en dan kun je problemen krijgen met bus-clipping (resultaat van optelling is te groot voor de bus) of met de signaal-ruisverhouding (zachte signalen gebruiken te weinig bits). Alle (goede) nieuwe mixers gebruiken floating point berekeningen waardoor bus-clipping haast onmogelijk is en de resolutie is ook haast oneindig.
                                - Kwaliteit van de A/D- of D/A-conversie. Maar ook dat zou tegenwoordig geen issue mogen zijn: alle nieuwe mixers hebben goede 24bit converters op minimaal 48kHz. Zelfs de goedkope StudioLive heeft prima converters.

Waar zou het wel aan kunnen liggen?
                                - Algoritmes voor EQ. Yep, zou kunnen: hoe zijn de filters geimplemteerd? Aantal taps, type filter, enz.
                                - Algoritmes voor dynamics. Yep, idem.

Maar het meest waarschijnlijk is denk ik de ervaring van de geluidstechnicus op een bepaalde tafel. En hoe goed is de geluidstechnicus in het mixen op gehoor (ipv kijken naar de stand van een knopje of een x aantal dB). Ik geloof dus niet dat een Soundcraft SI compact wezenlijk anders omgaat met veel kanalen tegelijk dan een iLive, StudioLive, what the heck: X32 of Digico. Verder dus alleen het verschil in EQ/dynamics algoritmes. Het prijsverschil zit zeker niet in hoe de kanalen worden opgeteld, maar wel in opbouwkwaliteit/materialen, uitbreidingsmogelijkheden, support, service, enz.
                                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...