Soundcraft SI Compact en iets met geduld

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Soundcraft SI Compact en iets met geduld

[FONT=Verdana]Het is nu al een jaar dat de geruchtenmolen de Soundcraft SI compact aankondigt. Die zou deze zomer op de markt komen.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Heeft iemand al vernomen waar hij blijft? Op de website van soundcraft is niks te vinden zelfs geen aankondiging van een nieuw product. Wat toch zeer raar is.[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]2de gerucht, er zou een mini Vi1 versie van 22.000$ op de markt komen.[/FONT]
    [FONT=Verdana]This te zeggen, een 24" [/FONT][FONT=Arial]nics touch screen[/FONT][FONT=Verdana]. heeft iemand hier al iets over vernomen? Doet me denken aan dat SAC systeem waar al een ander topic over bestaat.[/FONT]

http://fohonline.com/index2.php?opti..._pdf=1&id=3639
  • JohanH
    • Mar 2010
    • 98

Misschien nog efkens wachten tot op plasa ?

Originally posted by frederic
    [FONT=Verdana]Het is nu al een jaar dat de geruchtenmolen de Soundcraft SI compact aankondigt. Die zou deze zomer op de markt komen.[/FONT]
    [FONT=Verdana]Heeft iemand al vernomen waar hij blijft? Op de website van soundcraft is niks te vinden zelfs geen aankondiging van een nieuw product. Wat toch zeer raar is.[/FONT]

[FONT=Verdana]2de gerucht, er zou een mini Vi1 versie van 22.000$ op de markt komen.[/FONT]
    [FONT=Verdana]This te zeggen, een 24" [/FONT][FONT=Arial]nics touch screen[/FONT][FONT=Verdana]. heeft iemand hier al iets over vernomen? Doet me denken aan dat SAC systeem waar al een ander topic over bestaat.[/FONT]

http://fohonline.com/index2.php?opti..._pdf=1&id=3639

Comment

• badboyscrew
      • Aug 2000
      • 304

De si 1 2 en 3 zijn er al ff lagen op de theater beurs al te draaien
      De vi 1 is net uit gewoon bij soundcraft.com op de site kijken staan ze allemaal
      groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by badboyscrew
        De si 1 2 en 3 zijn er al ff lagen op de theater beurs al te draaien
        De vi 1 is net uit gewoon bij soundcraft.com op de site kijken staan ze allemaal
        Je leest niet helemaal goed; dit is frederic zijn vraag niet
        d&b Audiotechnik

Comment

• Cake Music NL
          • Sep 2008
          • 60

tok tok tok tok tok tok tok tooooook .... voila een EI ! ( Had al het vermoeden dat Frederic hier een paar weken "on purpose" op zat te broeden )
          AV: Soundcraft Unveiling New Si Series Compact Digital Live Sound Mixers At 2010 PLASA - Pro Sound Web
          Last edited by Cake Music NL; 10-09-10, 23:31.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Mooi spul; eindelijk weer wat concurrentie voor Yamaha, A&H en Roland in het sub €10k segment

Omdat alle functies zoals gain, hpf, eq, comp en gate voorzien zijn van separate encoders is er geen groot scherm voor handen. Mixen met een analoge feel die veel twijfelaars over de streep zal halen...

Echter als je inmiddels gewend bent geraakt aan mooie grote kleurendisplays op de consoles van de concurrentie is dit piepkleine casio schermpje erg bepekt om je revb's, patch etc in te stellen. Daar zal voor het overzicht toch echt een laptop bij mogen...

Waarom er 14 inputfaders op een 16CH tafel zitten vraag ik me ook af (en zo ook de 22 voor de 24ch en de 30 voor de 32ch...)

Gecombineerd met de naar mijn idee toch wel hoge prijs waarbij standaard geen digitale multi wordt gehanteerd vrees ik dat Soundcraft een beetje achter de feiten aan moet gaan hobbelen. Er is een optie voor een 'digi/madi snake & preamp combi

Dit los van de kwaliteit die Soundcraft kennende ongetwijfeld in orde zal zijn.

Natuurlijk is er markt (zeker in de USA) voor deze consoles voor bijv de late overstappers in de grote markt die kerken en congrescentra betreft. En dat geldt wellicht in Europa en Azie ook...

Lastige markt maar zeker een mooi product maar helaas voor stervelingen en bandjes niet zomaar betaalbaar zoals bijv. een Presonus Studiolive

Misschien kan een mod hier het Soundcraft SI Compact topic van maken voordat iemand daar een topic over opent!

edit mod: done
            Last edited by moderator; 11-09-10, 07:07.
            d&b Audiotechnik

Comment

• martindecrock
              • Dec 2008
              • 36

Frederic,

Bel even Audio XL. Die springen om te verkopen.

Martin

Comment

• Cake Music NL
                • Sep 2008
                • 60

Nou, daar was hij dan op de Plasa, de compacte SI. Compact was hij zeker, tot 16,24 en tot 32 tellen ??
                De bediening is heel snel aan te leren en voor elke functie is een knop, maar overzicht ontbreekt toch totaal op deze mixer ! Hoe staan mijn EQ's, compressors en gate's ingesteld? Dat kun je steeds maar van 1 kanaal zien d.m.v. een kringetje ledjes om de bijbehorende potmeters. En daar zit nu tevens het belangrijkste minpunt : laten je kinderen en technici met te grote handen en te veel kracht a.u.b. deze knoppen niet aanraken...... Wiebel wabbel, na 1 keer aanraken was ik bang dat ik de mixer zou breken!
                Daarnaast is inderdaad het schermpje veels te klein, de displays zijn totaal onlogisch opgebouwd, met totaal NIET de informatie die je er op wilt hebben als je aan een knop draait. Als ik aan een EQ draai wil ik grafisch een EQ zien, en niet een tekening van dezelfde potmeter met daar omheen weer een rondje lampjes ( gelukkig wel waardes nu bij die lampjes ), en als ik aan een compressor draai wil ik signaal, gainreductie OF in meters, OF in een grafiek zien, niet wederom grafische impressies van hun potjes.
                Men heeft wel geleerd van de fouten bij DiGiDesign, en heeft standaard wel een optieslot in deze mixers gebouwd, dus een MADI op Harmanprotocol multichannelslot voor een digitale multi en/of opname kan makkelijk worden aangesloten.
                Waar moet je deze mixer in de markt plaatsen? de 16 kanaals zal moeten concureren met een 01V96 of een LS9 of een Presonus. Persoonlijk winnen ze alle 3 met glans deze competitie op het gebied van digitale gemakken ergonomie en ondertussen ook acceptatie, en zeker gezien prijs. Soundcraft wil voor een 16 kanaals compact mixertje rond de E4500,- straat gaan vragen. Ik vraag me wel af of de belofte van uitleveren z.s.m. waargemaakt kan worden, het woordje mogelijk is hier breed uit te leggen. Er waren wel wapperende meters, maar nog geen Audio, en de software was totaal nog niet af, op 50% van de vragen had de Engelse demonstrateur geen antwoorden.
                Ben ik dan helemaal teleurgesteld ? Nee, natuurlijk is de klank straks prima op orde en zal er voor veel beginners een makkelijk te bedienen digitaal tafeltje zijn. Maar als Presonus, Yamaha, Allen & Heath en Roland met al hun schermpjes, menutjes en digitale gemakken al zo goed verkopen, zitten we dan wel op een mixer als dit te wachten? Veel knoppen o.k., maar zet er a.u.b. een groter schermpje op, doe wat meer met midi of gooi je prijs E 2000,- omlaag. Een gemiste kans naar mijn idee.
                In combinatie met een digitale multi en b.v het nieuwe stagerack van soundcraft kom je voor een 32 kanaals set even duur of duurder uit dan Roland, Yamaha LS9 met 2 Sb16/8, T serie iLive.... en dan is mijn keuze snel gemaakt.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Cake Music NL,

Zou jij van deze enorme homp, door alinea's ontbrekend brij letters iets van leesbare regels kunnen maken?
                  In grote lijnen haal ik er namelijk wel een interessant verhaal uit maar makkelijk en lekker lezen is dit nu niet.

Bedankt

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Hij is er!

Soundcraft - [Products]

Comment

• cru
                      • Sep 2003
                      • 106

Originally posted by frederic
                      Voor club-, café-, en bandoptredens lijkt me dit dik in orde. Erg compleet en mooie features. Over de afwerkingskwaliteit zal niemand moeten zeuren in deze prijsklasse.
                      Ik kan wel nergens terugvinden of de 16 kanaals versie in 19" rack in te bouwen is. Zou namelijk erg handig zijn

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

de de 16 kanaals versie is wel een poepie!
                        lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

De 32kanaals versie zou dus de concurentie met de LS9-32 moeten aangaan

Comment

• stamgast
                            • Feb 2010
                            • 253

Toch is het, na het bestuderen van de brochure, naar mijn idee een te analoog opgezette tafel. Correct me if wrong!
                            - Op de mute-groepen na kan ik niets vinden over vca's (die hadden analoge tafels ook al, maar toch)
                            - De faders zijn alleen toewijsbaar als input-laag (A en B), bussen en matrixen. De tafel is dus niet vrij in te delen.
                            - De faders in input-mode staan dus voor fysieke inputs en zijn niet routebaar.

Ik heb dus, nogmaals, alleen de folder bekeken en nog niet de mixer onder handen genomen. Benieuwd naar bevindingen!

Comment

• nightline
                              • Oct 2002
                              • 1001

Originally posted by cru
                              Voor club-, café-, en bandoptredens lijkt me dit dik in orde. Erg compleet en mooie features. Over de afwerkingskwaliteit zal niemand moeten zeuren in deze prijsklasse.
                              Ik kan wel nergens terugvinden of de 16 kanaals versie in 19" rack in te bouwen is. Zou namelijk erg handig zijn
                              En wat is de prijsklasse?

Mvg

Jack