Presonus Studiolive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Zowel ingebouwde MacMini als een losse Macbook hebben hun voordelen. Wat ik wel veel lees is dat als je een niet-mac neemt, je wel (nog steeds?) goed op merk van je firewire chipset moet letten. is geloof ik al vaker naar voren gekomen.

Iemand al met de nieuwste (beta)firmware/VSL gespeeld? Je krijgt (in ieder geval op de 16.4.2) per aux een 31 bands eq en nog wat andere dingen.

Afgelopen week ook even met de iPad App gespeeld, werkt ook erg goed. Nog geen ervaring hiermee op klus.
    Vitality Show

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Originally posted by frederic
      Ja als we zo beginnen. Je kunt microfonen op een klus ook gejat worden.
      Je moet zien waar je de foh opstelt, en of die voldoende veilig is.
      En als je aan het werk bent, moet je niet lopen pinten zuipen aan de bar, maar wordt je verwacht je installatie in de gaten te houden.

Verder heb je geen externe HD nodig, bovendien als je een liveopname gemaakt hebt, ben je niet verplicht thuis heel de kist terug open te doen en opstellen, voor de data. Met macbook kun je gewoon op een interface thuis afmixen.

Of gewoon als je vooraf settings wilt instellen. Ik heb geen goesting mijn bult te breken thuis om de mentafel efkes vooraf in te stellen.

En voor het opstellen: 1 firewirekabel en adapter = rommelig? Muggeziften noem ik dat.
      Heerlijke postivieve instelling heb jij. Ik gebruik juist een losse HD zodat ik deze thuis aan mijn PC kan afmixen. Duh ?
      Life is what you make it

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Mooie setup in die kist, lijkt mij prima werkbaar!
        'Getting the job done', daar gaat het uiteindelijk toch om?

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by Rieske
          Heerlijke postivieve instelling heb jij. Ik gebruik juist een losse HD zodat ik deze thuis aan mijn PC kan afmixen. Duh ?
          [muggeziften] Dan moet je afzonderelijke kist hebben voor je HD + nog een 2de computer als je jou mengtafel thuis wil dicht laten [/muggeziften]

Dus in beide gevallen heb je een afzonderlijke tas/ kist nodig.

Als ik jou redenering volg, ben ik negatief omdat, omdat ik jou ontwerp maar niks vind?
          Ik heb toch genoeg aangetoont waarom ik die kist niet goed vind.

Nog eens kort voor mij is het compact wanneer je niemand nodig hebt om aan de slag te gaan.

Dit vind ik dan een betere oplossing: Mengtafel in rack waar je onder de mengtafel vanalles in kunt opbergen.

En neem dan dit principe mee:
          Last edited by frederic; 02-09-11, 14:59.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Ja, maar zo'n rack is weer erg onhandig in het theater......

Ik heb momenteel mijn LS9 in een compacte kist zitten, met alleen wat extra ruimte voor de LK150 aansluiting. De rest heb ik in rackjes in stolpjes, zodat ik precies kan meenemen wat ik nodig heb.

Voor recording of aansturing heb ik een Macbook, welke inderdaad gewoon los meegaat.

Het nadeel van alles in een kist vind ik dat je ook vaak spullen meeneemt die je niet nodig hebt, of waar niet voor betaald wordt. Vandaar mijn keuze.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

In het vb van Mark (in theaters), zou ik ook geen vast rack onder de mengtafel willen hebben, omdat je bijna alles nodig hebt op het podium.
              Het is dan niet handig dat alles in de FOH zit.

Een LS9 is een totaal ander niveau en doelpubliek.
              Als je op 20m van een podium zit, moet je conceptueel anders gaan denken.
              Hier zou ik dan ook enkel een kist kiezen voor alleen de mentafel.
              Tenzij je ook een afzonderlijke monitormix op podium moet maken.
              Dan zou dat concept met rack ook weer handig zijn als je een mengtafel inbouwt.

Maar mijn vb gaat over een compacte setup "rapklapopenendicht" voor in kleinere klussen. Cafe's, jeugdhuizen, clubs enz...
              Waarvoor het concept van de Studiolive eigenlijk ontworpen is.

Het is de kunst als je een kist ontwerpt voor een mengtafel met daaronder een rack, dat je daar lleen dingen insteekt, die je altijd nodig hebt zoals microfoons, DI's verloopjes enzo.
              Last edited by frederic; 02-09-11, 15:50.

Comment

• MKProductions
                • Jun 2010
                • 43

Ik zie een aantal hele mooie flightcases voor de 24.4.2, maar met een computer erbij ingebouwd. ik overweeg om ook een 24.4.2 aan te schaffen voor een redelijk bandje, maar nu vraag ik me af, heb je echt een pc nodig om die tafel optimaal te benutten of kun je ook prima schuiven zonder er een pc aan te hangen?

wat zijn de voor/na-delen van een pc aan je presonus?
                Werk je om te leven, of leef je om te werken....

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by MKProductions
                  Ik zie een aantal hele mooie flightcases voor de 24.4.2, maar met een computer erbij ingebouwd. ik overweeg om ook een 24.4.2 aan te schaffen voor een redelijk bandje, maar nu vraag ik me af, heb je echt een pc nodig om die tafel optimaal te benutten of kun je ook prima schuiven zonder er een pc aan te hangen?

wat zijn de voor/na-delen van een pc aan je presonus?
                  [FONT=Verdana]Je hebt het niet nodig. [/FONT]
                  [FONT=Verdana]De mengtafel is zeer eenvoudig te bedienen zonder computer. [/FONT]
                  [FONT=Verdana]Het voordeel is dat je met een computer erbij heel wat settings voordien kunt instellen.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Je kunt uw computer gebruiken voor een opname.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]En nog verder, die opname kun je nadien gebruiken voor een virtuele soundcheck zonder muzikanten. [/FONT]
                  [FONT=Verdana]Als de muzikanten er zijn, moet je nog enkel de gain inregelen, want die is analoog. [/FONT]

Comment

• jasperbhofman
                    • Oct 2008
                    • 25

Speaking of the gain: Af en toe heel irritant dat deze nergens opgeslagen wordt. Je kan deze noteren op een blaadje maar je weet hoe dat gaat, die raak je kwijt, wordt vies enz. Ik maak tegenwoordig fototjes.

Comment

• Graniet
                      • Sep 2009
                      • 33

De Presonus is zonder PC inderdaad evengoed te gebruiken en te bedienen.
                      [FONT=Verdana]Het voordeel is dat je met een computer erbij heel wat settings voordien kunt instellen.[/FONT]
                      Dit kun je zelfs zonder pc, je kan instellingen per kanaal opslaan en terugroepen, en ook complete scenes opslaan/terughalen.

De hoofdreden waarom bij mij de PC eraan hangt :
                      - Opnemen, kan in multitrack tot 32 sporen, met de bijgeleverde software of
                      iedere andere DAW naar keuze (asio driver).
                      - Muziekjes allerlei afspelen (cd's, mp3's)
                      - Er is een grafische interface (VSL) die het werken met de tafel een stuk makkelijker maakt.

En er zijn nog meer mogelijkheden, zoals bvb bedienen op afstand, Ipad applicatie. Ook niet te vergeten, er zijn al updates voor de firmware van de
                      tafel geweest die extra mogelijkheden toevoegen. Als je deze wil uploaden zul je uiteraard wel een pc of mac aan de Presonus moeten hangen.
                      Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

Working...