Presonus Studiolive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Erg nette kistjes die hier voorbij komen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Ondertussen zijn er geruchten dat er een Presonus Studiolive 32-8 verie komt.

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Originally posted by frederic
        Ondertussen zijn er geruchten dat er een Presonus Studiolive 32-8 verie komt.
        Waar heb je dat vandaan ? Op het Presonus forum staan alleen suggesties van gebruikers. Ben benieuwd naar de bron van je gerucht.

Hierbij de foto's van mijn nieuwe setup. De ruimte boven de Mac Mini is om het tft scherm tijdens transport op te bergen. Op de achterzijde van de kist zit een Harting 108.

Life is what you make it

Comment

• Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

Mooie kist!
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Ik vind het maar niks.
            De opzet van die mengtafel is om met iets compacts en handigs voor de dag te komen.

Maak je het weer groot en lomp met een te grote kist.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

@Frederic,

Ook wanneer je alles wat nu in die kist zit vergelijkt met eenzelfde mixer en outboard?
              Denk dat de mixerkist al lichter e compacter is dan een gelijkwaardige analoge desk, heb ik het nog niet over een rack met com/lim, gates, eq,s delay's...

Het is niet klein, maar wel compact voor wat je ermee doet.

Uit nieuwsgierigheid: fotootje van hele spul in de kist?
              Wat doet dit nou met je rug, kilo-technisch gesproken?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rieske
                • Aug 2002
                • 544

Originally posted by frederic
                Ik vind het maar niks.
                De opzet van die mengtafel is om met iets compacts en handigs voor de dag te komen.

Maak je het weer groot en lomp met een te grote kist.
                Da's echt onzin. Dan vind je ook de kisten van alle voorgaande foto's te zeker ook te groot ?

Ik heb ervoor gekozen om de Mac Mini in te bouwen. En dan hoort daar ook een keyboard en scherm bij. Een losse Macbook vind ik te link en niet gemakkelijk op lokatie. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om een kleinere kist te maken maar in 9 van 10 gevallen sleep je er dan toch een losse kist bij voor extra effecten, cd speler enz. De Mac Mini gebruik ik trouwens ook als cd speler. Boven de Lexicon's zit 1HE lade voor tape, pen, zwanehalslampje en foto's voor mijn vrouwelijke fans kuch..kuch..

@frederic. En dan weet ik nog niet hoe je aan dat verhaal van de Studiolive 32-8 komt. Je kunt wel van "geruchten" lopen roepen maar geef dan wel antwoord.

@mod, de kist is goed met 2 man te tillen. Past eventueel ook makkelijk op mijn easy tilt. Ik zal binnenkort foto's maken van de achterzijde en binnenzijde doghouse.
                Last edited by Rieske; 01-09-11, 19:03.
                Life is what you make it

Comment

• Graniet
                  • Sep 2009
                  • 33

Helemaal mee eens. Mijn vorige tafel was een MG24/14. Die kist had een groter grondvlak als de kist die ik nu gebouwd heb (zie verder terug in het topic)-lijkt erg op deze van Rieske- en zo heel veel lichter was dat niet. En dan moest je tevens je effecten rack en de hele zooi ook nog meenemen.
                  Laatst met de presonus in het theater gestaan. Je brengt even met 2 het ding naar boven en klaar. Muziekjes afspelen, opnemen, mixen, enz, enz. Ik denk dat je het vrij moeilijk krijgt om dat allemaal op een nog kleiner grondvlak te gaan doen.
                  Mooie kist Rieske !
                  Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Rieske
                    Da's echt onzin. Dan vind je ook de kisten van alle voorgaande foto's te zeker ook te groot ?

Ik heb ervoor gekozen om de Mac Mini in te bouwen. En dan hoort daar ook een keyboard en scherm bij. Een losse Macbook vind ik te link en niet gemakkelijk op lokatie. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om een kleinere kist te maken maar in 9 van 10 gevallen sleep je er dan toch een losse kist bij voor extra effecten, cd speler enz. De Mac Mini gebruik ik trouwens ook als cd speler. Boven de Lexicon's zit 1HE lade voor tape, pen, zwanehalslampje en foto's voor mijn vrouwelijke fans kuch..kuch..
                    Dat is nu echt zever wat je hier verkoopt.

Ik sleur nu al 10 jaar macbooks mee op klussen, die kunnen nu echt wel tegen een duwtje.
                    Die kist van jou kan gereduceerd worden tot 1/3, die bovendien door 1 persoon kan worden geplaatst indien je met een macbook werkt.

Wat kan er nu gemakkelijker zijn dan een kleine macbook op locatie?

De enige vergroting van een kist die ik OK vind, is als je met een Harting connnector wil werken voor de multi. Hier heb je wat plaats voor nodig.
                    Voor alle andere gevallen moet de kist net groot genoeg zijn voor de mengtafel. http://cdn.shopify.com/s/files/1/005...jpg?1292400613

@frederic. En dan weet ik nog niet hoe je aan dat verhaal van de Studiolive 32-8 komt. Je kunt wel van "geruchten" lopen roepen maar geef dan wel antwoord.
                    Op Youtube. Ik probeer dit morgen terug te vinden.

@mod,
                    de kist is goed met 2 man te tillen.
                    Past eventueel ook makkelijk op mijn easy tilt. Ik zal binnenkort foto's maken van de achterzijde en binnenzijde doghouse.
                    Kun je dus niet door 1 persoon behandelen.
                    Net dat wat het begrip compact betekend.
                    Last edited by frederic; 02-09-11, 01:08.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by moderator
                      @Frederic,

Ook wanneer je alles wat nu in die kist zit vergelijkt met eenzelfde mixer en outboard?

Het is niet klein, maar wel compact voor wat je ermee doet.
                      Ik vind dit dus echt niet meer klein te noemen, qua vloeroppervlak wellicht maar als ik de hoogte van de hele kist bekijk qua volume zeker niet.
                      Als je dan digitaal mixt dan moet je de compactheid ervan ook maximaal benutten en dus zeker niet 40 cm in de breedte en 25 cm in de hoogte gaan toevoegen. Maar is slechts mijn mening.

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Originally posted by MusicXtra
                        Ik vind dit dus echt niet meer klein te noemen, qua vloeroppervlak wellicht maar als ik de hoogte van de hele kist bekijk qua volume zeker niet.
                        Als je dan digitaal mixt dan moet je de compactheid ervan ook maximaal benutten en dus zeker niet 40 cm in de breedte en 25 cm in de hoogte gaan toevoegen. Maar is slechts mijn mening.
                        Niet klein, wel praktisch. Altijd opnames kunnen maken, of juist multi-track afspelen voor snelle soundcheck, overzicht van je instellingen via het grote scherm, etcetera. Lijkt me de moeite waard. Al helemaal als je bedenkt dat een Macbook naast de Presonus echt wel een even grote footprint betekent. Alleen moet je het dan weer op een kistje ernaast zetten terwijl je het hier in 1x klaar hebt.
                        Creating shows beyond Imagination

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Als dit een analoge 32 kanaals vervangt is het prima te doen.

Maar ik ben eerlijk gezegd ook meer van een "deksel eraf" 19 inch rek op wielen oplossing.

Kun je in het rek best een hoop kwijt. Terwijl je footprint minimaal is.

Maar het is een beetje flauw om te zeggen dat dit te groot is terwijl er nog steeds midastafels en 32kanaals GL2400's in kleine zaaltjes staan. Dat hangt van het doel af toch?
                          lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by JeroenVDV
                            Al helemaal als je bedenkt dat een Macbook naast de Presonus echt wel een even grote footprint betekent. Alleen moet je het dan weer op een kistje ernaast zetten terwijl je het hier in 1x klaar hebt.
                            Maar een Macbook neem je wel ff heel wat makkelijker mee en kun je naast, voor, achter je kwijt en ben je dus veel flexibeler mee.

Comment

• Rieske
                              • Aug 2002
                              • 544

Als je kiest voor een Macbook moet je altijd improviseren met een extra kistje. Adaptertje, firwirekabeltje, losse harddisk erbij... wordt als snel rommelig. Waar laat je het ding tijdens de pauze ? Neem je 'm zelf mee dan moet je er weer een losse cd speler bij plaatsen. Plus te gemakkelijk te jatten.
                              Life is what you make it

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Ja als we zo beginnen. Je kunt microfonen op een klus ook gejat worden.
                                Je moet zien waar je de foh opstelt, en of die voldoende veilig is.
                                En als je aan het werk bent, moet je niet lopen pinten zuipen aan de bar, maar wordt je verwacht je installatie in de gaten te houden.

Verder heb je geen externe HD nodig, bovendien als je een liveopname gemaakt hebt, ben je niet verplicht thuis heel de kist terug open te doen en opstellen, voor de data. Met macbook kun je gewoon op een interface thuis afmixen.

Of gewoon als je vooraf settings wilt instellen. Ik heb geen goesting mijn bult te breken thuis om de mentafel efkes vooraf in te stellen.

En voor het opstellen: 1 firewirekabel en adapter = rommelig? Muggeziften noem ik dat.

Bij de weg: hier is het gerucht van de 32kanaals versie: http://www.youtube.com/watch?v=oegem...eature=related
                                Last edited by frederic; 02-09-11, 13:26.

Comment

Working...