Presonus Studiolive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by w00Dy
    Vrijdag nog even een tweede 16.4.2 besteld

Volgend weekend een optreden waar ik minstens 20 kan. nodig ga hebben. Bedoeling is dat ik beide ga linken. Iemand hier ervaring mee?

Overigens is de "koppel" plaat om beide toestellen fysiek te verbinden wel overdreven duur! 90 Euro ex BTW
    [FONT=Verdana]Accessoires zijn altijd veel te duur.[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Ik zou gewoon een flightcase maken waar de 2 mentafels inpassen zonder koppelplaat. Monteer gewoon een gestoffeerde lat tussen de mengtafels.[/FONT]
    [FONT=Verdana] [/FONT]
    [FONT=Verdana]Bovendien zou er een belangrijke update zijn voor de 16-4 versies namelijk dat ze ook 4 stereo units 31band EQ hebben voorzien. Inzetbaar op alle outputs.[/FONT]

Comment

• Graniet
      • Sep 2009
      • 33

Aangaande een flightcase voor de 24.4.2, heb ik toch maar besloten om zelf een kistje te bouwen. Als je de tafel volledig wil benutten, heb je toch een PC nodig. Dus was de beslissing snel gemaakt...bouw een enkel op audio gerichte pc, en monteer die mee in de flightcase.
      Het scherm van de pc draait om z'n as, als ik dat 90 graden draai kan ik het voorover in de kist laten zakken.

Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• Beldog
        • May 2004
        • 140

Proper... Let maar op dat je zo geen kistjes voor alle presonus-bezitters in elkaar moet steken. Het ziet er in't echt nog beter uit.

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Ziet er goed uit. Wat voor PC heb je ingebouwd ? En wat voor monitorstandaard heb je gebruikt ?
          Life is what you make it

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by Rieske
            Ziet er goed uit. Wat voor PC heb je ingebouwd ? En wat voor monitorstandaard heb je gebruikt ?
            Ik ben ook zeer benieuwd naar de samenstelling van de pc....

Paul
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Graniet
              • Sep 2009
              • 33

De monitor arm is een Newstar D960. Hiervan heb ik onderste deel van de bureauklem afgezaagd, en de buis op lengte gezaagd in functie van de ruimte in de kist. Tevens heb ik de bouten die de armen bij elkaar houden vervangen door stelbouten, zodanig dat ik die makkelijk los en vast kan draaien. (normaal zit er bij de monitorsteun een inbussleutel die daar voor dient, maar dit was natuurlijk nog makkelijker...
              Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• Graniet
                • Sep 2009
                • 33

Afbeeldingen van de monitor arm en de achterzijde van de kist
                Het keyboardje kan omhoog klappen om eventueel de pc uit de kist te kunnen halen

Comment

• Graniet
                  • Sep 2009
                  • 33

De achterzijde van de pc in de "kleine" doghouse (heet dat dan ook zo ?)
                  waarin de regeling voor de extra ventilator en de wireless antenne.

De kist zonder de presonus erin, met gat voor de koeling van de pc.

Comment

• Graniet
                    • Sep 2009
                    • 33

Het hele spul met de monitor naar beneden gevouwen, en het deksel.
                    Het extra foam drukt op het aluminium voor de faders, op de zijkant en
                    op het paneeltje met de Led meters.

Comment

• T_Mai
                      • Mar 2010
                      • 25

Ik moet zeggen dat het echt rete strak eruit ziet! Kan je ons misschien vertellen wat de specs zijn van de pc?

Comment

• Graniet
                        • Sep 2009
                        • 33

Aangaande de PC :

Case : Antec ISK-300 - 150 (ingebouwde voeding 150 w)
                        Mainboard : Zotac G43-Itx
                        Cpu : Intel Core2 duo E6600
                        Ram : 4GB ddr2
                        Video : Onboard intel HD graphics
                        hd 1 : Intel ssd 40 GB
                        hd 2 : WD 320 GB 7200 rpm
                        Geluidskaart : Presonus Studiolive (onboard geluidskaart uitgeschakeld)
                        Extra 80 mm case fan (geregeld vanaf mainboard)
                        Extra 120 mm fan in flicht case (zalman geregeld)
                        Firewire Pci-e card Dawi control
                        Afgeschermde FW kabel Siemens
                        Monitor Philips 150 s
                        Sitecom omnidirectionele antenne +5 Dbi
                        Keysonic keyboard super mini

Het enige wat ik zou veranderen, mocht ik het nog eens bouwen, is het moederbord. De on-board wireless zit op dezelfde irq als de firewire kaart, en veroorzaakt daardoor dropouts bij opnames. Een externe wireless verbinding lost dat probleem op, maar daardoor wordt de onboard wireless dus zinloos. Bij opnames en dergelijke schakel ik de wireless dan ook uit.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Lijkt me wel een grote zware oplossing. Ik denk dat iets dergelijks met een macbook ook mogelijk is.

Comment

• Graniet
                            • Sep 2009
                            • 33

Natuurlijk kan je dit ook met een Macbook doen (alhoewel, ga je dan de laptop in de flightcase inbouwen ??).
                            Ik denk dat er plenty Presonus bezitters de mixer in een kleine(re) flightcase meenemen en hun Macbook erop aansluiten. Dan heb je wel een heel andere "setup". Ik heb al afbeeldingen gezien van flightcases met een uitschuifbaar platformpje eraan om de laptop op te zetten.

Maar ik heb nu een goede 900 € uitgegeven aan de Mini Pc én de hardware voor de flightcase. Als ik zie dat een 15" Macbook 1699 euri's kost (tweakers pricewatch) vind ik dat zelfs geen optie.
                            Tevens, dat was het idee er ook niet achter. Ik had ook gewoon m'n eigen laptop eraan kunnen hangen. Maar met die laptop (of een andere Apple) doe je dagelijks al een heleboel andere zaken (mailen, forums, internet enz. enz.) Er hangt soms al een Steinberg MI4 aan en een Focusrite Saffire. En ik wou dus gewoon een schoon, betrouwbaar systeem dat enkel voor dit doel gebruikt werd.
                            Toen ik eraan begon heb ik ook overwogen om, in plaats van zelf de mini pc te bouwen, een Mac mini te nemen.
                            Ook dat kwam nog altijd duurder uit, en dan reken ik de monitor nog niet mee.
                            Er zijn altijd meerdere oplossingen. Deze wou ik even delen.

Greetings !

Comment

• w00Dy
                              • May 2006
                              • 257

Originally posted by frederic
                              [FONT=Verdana]Accessoires zijn altijd veel te duur.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik zou gewoon een flightcase maken waar de 2 mentafels inpassen zonder koppelplaat. Monteer gewoon een gestoffeerde lat tussen de mengtafels.[/FONT]

[FONT=Verdana]Bovendien zou er een belangrijke update zijn voor de 16-4 versies namelijk dat ze ook 4 stereo units 31band EQ hebben voorzien. Inzetbaar op alle outputs.[/FONT]
                              Nooit wat bestellen als het vakantie gaat worden, leveringen zijn nooit on-time. Los daarvan is die plaat behoorlijk handig. Vijsjes etc bijgeleverd, het geheel hangt stevig aan elkaar. Kist ga ik volgende week spuiten zet daarna hier wel ff fotootjes.

Opmerking, als je 16.4's wil linken zorg dan dat ze dezelfde software versie draaien, ook al geeft de manual aan dat alles boven de 1.11 voldoende is
                              Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• w00Dy
                                • May 2006
                                • 257

Foto's van mijn case voor 2 StudioLive's

Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

Working...