Geluidsversterking op hoog niveau in TENT
Collapse
X
-
Comment
-
Volgens mij is het aan te raden om een RTA mee te namen en een setje meetmicrofoons bij de FOH te zetten. Dan kan je toch enigszins zien welke frequenties er juist veranderen. Als je dan nog eens een 2de RTA aansluit op het uitgestuurde signaal van de mixer, kan je het al helemaal vergelijken en naargelang EQ toepassen.
Een goede hoofdtelefoon kan ook al helpen om die verschillen weer te geven.Comment
-
Volgens mij is het aan te raden om een RTA mee te namen en een setje meetmicrofoons bij de FOH te zetten. Dan kan je toch enigszins zien welke frequenties er juist veranderen. Als je dan nog eens een 2de RTA aansluit op het uitgestuurde signaal van de mixer, kan je het al helemaal vergelijken en naargelang EQ toepassen.
Een goede hoofdtelefoon kan ook al helpen om die verschillen weer te geven.Forumlid Timo Beckman kan hier mischien wel wat tips over geven?!
There is no substitute for imaginationComment
-
Ik heb het standaard ook altijd meelopen (linker klapjap op de foto en helemaal links zie je nog net het statief voor de meetmic.), ook makkelijk wanneer er iets rondzingt, je ziet in één oogopslag welke frequentie het is.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Klopt, daar heb ik zo'n draadloos Silex USB servertje ingebouwd waarmee ik dus draadloos mijn processor kan monitoren en bedienen.
Overigens is op het Smaart scherm goed te zien hoe referentie en meetsignaal overeenkomen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
Voordeel van een line-array is, als de array lengte groot genoeg is, dat je bijna geen geluid naar boven en naar beneden straalt, als je dus voldoende hoogte hebt en niet teveel spreiding is een line-array ook in een tent een goede optie.
Alleen zijn er weinig tenten hoog genoeg om een beetje array kwijt te kunnen dus ben je wederom aangewezen op hoorngeladen.
Het feit dat je hierdoor geen spikes naar boven en naar beneden hebt hangt meer af van de akoestische eigenschappen van de line array luidspreker zelf.
1 speaker geeft al eigenaardige spike.
Met drie wordt het dan nog slimmer: dit geeft gelijk aan waarom hoog koppeling niet goed werkt als deze niet voldoen aan de criteria (of 1/2 lambda koppeling of cylindrische afstraling).
Last edited by M'Elodie; 11-06-10, 22:29.Comment
-
dit weekend een JBL systeem in de feesttent in Harderwijk, en het was wederom niet om te vreten dit jaar.Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Volgens mij is het aan te raden om een RTA mee te namen en een setje meetmicrofoons bij de FOH te zetten. Dan kan je toch enigszins zien welke frequenties er juist veranderen. Als je dan nog eens een 2de RTA aansluit op het uitgestuurde signaal van de mixer, kan je het al helemaal vergelijken en naargelang EQ toepassen. Een goede hoofdtelefoon kan ook al helpen om die verschillen weer te geven.
En ik denk dat dat voor veel technici van toepassing is. Dus is het roeien met de riemen die je hebt.Heerlijk die stilteComment
-
Is toch veel meer iets voor de systeemtech. De gasttechnicus is er om een band te schuiven, niet om een systeem in te regelen.
Uiteraard is het iets anders als je zelf alles moet doen, maar dan nog kijk ik niet de hele tijd naar de RTA (voornamelijk als ik rare dingen hoor die ik niet thuis kan brengen). Je sleutelt toch ook niet de hele tijd aan je processorsettings?Last edited by SoundOfSilence; 14-06-10, 09:28.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Als gast tech zou ik me ook niet echt druk maken over de systeem afregeling, wordt meestal toch niet gewaardeerd wanneer je daaraan gaat zitten en heb je meestal ook geen tijd voor.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment