MB Audiosystems, Fohhn, EAW, dB Techn. ea...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Nog een mogelijkheid is een JBL VRX set.
    3 subs per kant, en 2 toppen per kant.

Dus 3 VRX918SP op elkaar, een paal en 2 VRX932 LA
    Deze set zal zo rond de 22k draaien.

Heb ik ook goede ervaring mee.

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Originally posted by frederic
      Nog een mogelijkheid is een JBL VRX set.

Heb ik ook goede ervaring mee.
      Ik heb met die set persoonlijk alleen maar slechte ervaringen. De laatste keer dat ik het hoorde was het echt ronduit verschrikkelijk.

Wat vind jij er juist goed aan?

Comment

• PeterZwart
        • Jan 2008
        • 402

Tja, 2e hands kan je vast nog wel ergens een mooi systeem van Meyer op de kop tikken ..

Als ik persoonlijk zou kiezen voor of een nieuwe geluidsset van Sound Projects of van Fohn of dergelijk, dan ging ik vooralsnog voor Meyer.

Leuk feit is overigens ook dat Andre Rieu standaard met Meyer Sound op tour is.. Dat zegt toch wel iets over kwaliteit? (1 van de grootste tours ter wereld toch met het kasteel?)
        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by PeterZwart

Leuk feit is overigens ook dat Andre Rieu standaard met Meyer Sound op tour is.. Dat zegt toch wel iets over kwaliteit? (1 van de grootste tours ter wereld toch met het kasteel?)
          Dat op zich zegt niet zoveel, bij de keus van een geluidssysteem spelen er, behalve de geluidskwaliteit, nog veel meer (zakelijke) aspecten een rol.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by Waveform
            Ik heb met die set persoonlijk alleen maar slechte ervaringen. De laatste keer dat ik het hoorde was het echt ronduit verschrikkelijk.

Ik denk dat je dan eerder de oorzaak achter de knoppen aan de FOH tafel moet zoeken.
            VRX is een zeer solide systeem. Niet het beste, maar wel zeer behoorlijk.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by PeterZwart
              Tja, 2e hands kan je vast nog wel ergens een mooi systeem van Meyer op de kop tikken ..

Als ik persoonlijk zou kiezen voor of een nieuwe geluidsset van Sound Projects of van Fohn of dergelijk, dan ging ik vooralsnog voor Meyer.

Tweedehands is tweedehands. Mijn ervaring met Meyer tweedehands is dat je bezig bent met "oltimerhands" ofwel dat je een prijs betaald waar je beter een nieuw systeem gaat zoeken.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by frederic
                Tweedehands is tweedehands. Mijn ervaring met Meyer tweedehands is dat je bezig bent met "oltimerhands" ofwel dat je een prijs betaald waar je beter een nieuw systeem gaat zoeken.
                Mijn ervaring met 2e hands Meyer is prima, zolang je het niet over z'n nek gaat draaien. Maar ik kan niet voor iedereen beslissen...

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by sparky
                  Ik heb inmiddels best spijt dat ik uitgerekend dit voorbeeld heb gekozen.

Ja, 850 klinkt krachtiger. Maar ik had alleen beter wat anders kunnen verzinnen om aan te geven dat D&B niet per definitie ver boven EAW verheven is! Want dat is namelijk het punt dat ik wilde maken!

Ik heb nooit willen zeggen dat C4 geen goede keus zou zijn, dat kon op dat moment zelfs niet eens, want er was nog niet voldoende bekend om zo'n specifiek advies te geven.

En nu is er dus wel meer info..

Als ik de zaaltekeningen en fotoos zie, dan denk ik aan een stevig hoorngeladen 4-wegsysteem van een graad of 60 met daarbij nog infills. Als ik dan ook weet wat het soort klank is dat wordt gewenst en weet dat er geen oneindig budget is, dan is een 2e hands C4 set eerlijk gezegd ook het eerste dat in mij opkomt...

Kortom, ik heb die set nooit af willen zeiken, ik kon er simpelweg niet tegen dat EAW -bijzonder onterecht!- als inferieure fabrikant werd weggezet!
                  Haha

Ik verwachte al zoiets van je

C4 is zeker meer geschikt voor hier (dan 850) en 2e hands zeker te koop! Maar ook niet helemaal ideaal omdat het ook een beetje een lange worp kast is. Misschien toch C7? (Te brede spreiding bij 2 toppen helaas.... dan toch maar C4)

850/EAW is zeker niet ondergeschikt aan d&b of Meyer; denk als je goed leest dat dat nooit zo is weggezet door iemand hier hoor...
                  Nadeel van 850 is de hoorngeladen kast en het gewiiicccchhhhtttt en de ampracks met processing die meestal groot en heavy zijn bij deze systemen. Overigens vindt ik die nieuwe 720 line array echt vreselijk maar dat terzijde.

For real; denk dat de TS wel gecharmeerd zal zijn van DVA. Vanwege de breedte van de zaal zou een mini line array met drie op windup gestackte kastjes prima kunnen! De hoogte is niet ideaal maar wel genoeg om boven het publiek uit te komen; zeker met zulke kleine kastjes...
                  d&b Audiotechnik

Comment

• herbie
                    • May 2010
                    • 19

Voor de mensen die het interessant vinden hier een klein overzicht van de speakers die we inmiddels beluisterd hebben. Met zeer verschillende resultaten.

1) MB-Audiosystems 15.2 set met 18.0 subs (selfpowered)
                    2) MB-Audiosystems 12.2 set met 18.0 subs (selfpowered)
                    3) dB Technology DVA T4 line array met 1 S20 sub (selfpowered)
                    4) Delta Loudspeakers, 2 keer FR1202 per kant met 2 subs (18 inch) gepowered door Powersoft K3 versterkers met een BSS crossover.
                    5) SoundProjects SP3-60 2 keer met 2 SP3-15 subs.

Volgende week komt (op bovenstaand advies) een 2e hands Meyer set.
                    6) Meyer Sound UPA-2P 2 per kant met 3 USW-1P subs. Misschien nog een front fill of een extra sub erbij...hangt een beetje ervan af hoe het klinkt.
                    Misschien nog: Martin audio met de H3V+

Als we ze allemaal beluisterd hebben zal ik voor de liefhebber in wat meer detail gaan.

Comment

• M'Elodie
                      • Oct 2006
                      • 148

Originally posted by herbie
                      Voor de mensen die het interessant vinden hier een klein overzicht van de speakers die we inmiddels beluisterd hebben. Met zeer verschillende resultaten.

1) MB-Audiosystems 15.2 set met 18.0 subs (selfpowered)
                      2) MB-Audiosystems 12.2 set met 18.0 subs (selfpowered)
                      3) dB Technology DVA T4 line array met 1 S20 sub (selfpowered)
                      4) Delta Loudspeakers, 2 keer FR1202 per kant met 2 subs (18 inch) gepowered door Powersoft K3 versterkers met een BSS crossover.
                      5) SoundProjects SP3-60 2 keer met 2 SP3-15 subs.

Volgende week komt (op bovenstaand advies) een 2e hands Meyer set.
                      6) Meyer Sound UPA-2P 2 per kant met 3 USW-1P subs. Misschien nog een front fill of een extra sub erbij...hangt een beetje ervan af hoe het klinkt.
                      Misschien nog: Martin audio met de H3V+

Als we ze allemaal beluisterd hebben zal ik voor de liefhebber in wat meer detail gaan.
                      En? Wat is het geworden (roffel,roffel)..... ?

Comment

• chippie
                        • Jul 2006
                        • 528

Originally posted by Waveform

VRX met custom subs CRS82L kom je al een heel eind en waarom ze niet goed zijn? Het beste systeem kun je kopen maar als je het niet kunt afregelen stopt het. VRX kun je gemakkelijk bijhuren.(Relay)
                        Wat we eraan goed vinden, klein "Array" met veel pit. (je mag het geen line array noemen)
                        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• BvE
                          • Oct 2004
                          • 385

Ik ben ook wel benieuwd naar de conclusies!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

het laatste wat ik weet is dat er SP gekocht is. Maar dat is uit de 2e hand..

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Lees nu net het budget,

dan moet ik ff terug komen op Cadenbach,
                              dat ga je voor €15.000 ook niet trekken.

Mocht je nog geen keuze hebben gemaakt
                              laat dan ook gerust eens een set van Logic System komen.

Klinkt lekker transparant en kan aardig wat aan,
                              zeker als je dat aanstuurt met MC2.
                              (zie ad linksboven deze page)

grtz
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• BvE
                                • Oct 2004
                                • 385

Originally posted by MacGyverSounds
                                het laatste wat ik weet is dat er SP gekocht is. Maar dat is uit de 2e hand..
                                Zoals ik had verwacht...

Comment

Working...