op de foto in de advertentie is de processor: Electro Voice DC-ONE!!!
GRF Audio: géén 1 april grap
Collapse
X
-
-
GRaF audio heeft nu ook al Nederland bereikt, en zo te zien wil de eigenaar er weer snel van af...
Marktplaats.nl > GRF audio compact line array systeem NIEUW - Muziek en Instrumenten - Speakersd&b AudiotechnikComment
-
GRaF audio heeft nu ook al Nederland bereikt, en zo te zien wil de eigenaar er weer snel van af...
Marktplaats.nl > GRF audio compact line array systeem NIEUW - Muziek en Instrumenten - Speakers
Oorspronkelijk geplaatst door 4AC
En nee, ik heb niet ter behoeve van de bijzondere dag dat het vandaag is deze complete site in elkaar geflanst; er is zelfs een officiële importeur in de Benelux.
Zoek de site van de betreffende aanbieder maar eens op. Daar is te lezen dat JDB de "officiële importeur in de Benelux is". Helaas is er niet te zien wat de verkoop-/verhuurprijzen zijn van GRF. Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Wat er wel te lezen is:
[FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Verdana]Onze eigen import van GRF audio heeft ons ook in de verhuur zeer mooie resultaten opgeleverd. Zo hebben wij momenteel een GRF NQ-9000 set in de verhuur. Dit systeem is drieweg en is zeer multifunctioneel in te zetten. Het systeem is erg in trek door zijn enorme druk en de afstand die de set aflegt. Het totale vermogen van de set is 8000W. Onze NQ-9000 set heeft een digitaal versterkerrack dat van alle gemakken is voorzien.[/FONT][/FONT][/FONT]
Het is maar een klein foutje, maar toch.
[/FONT][/FONT][/FONT]
Het viel mij overigens ook gelijk op. Goh; potjandorie, als ze er zelfs een EV DC One bij gebruiken dan MOET dat GRF ook wel goed zijn! En dat is precies het gevoel dat ze jou ook mee willen geven. Althans, zo zijn mijn sterke vermoedens. Het hele rackje ziet er verder ook fantastisch uit! Goed afgewerkt, mooie uitstraling. Maar gaat dit dan ook verder dan alleen de foto?
Binnen het kopje 'merken' is er ook nog een 'opruiming'. Hieronder zijn dezelfde GRF-producten te vinden die ze ook op marktplaats hebben staan, maar ook producten van bijvoorbeeld Musicson (**** Musicson ****. Sonido Profesional).
Maar veel interessanter is het (moeilijk af te lezen-) Peak4orce:
NOG een kopie-chinees die ze dus verhandelen. Of verhandelt hebben, aangezien het nu in de opruiming staat. Maar goed, GRF staat ook in de opruiming en dat verkopen ze ook nog steeds.
Dat Peak4orce is behoort nog niet eens tot het kopiëren zoals de bekende OEM-merken dat doen, maar gewoon een afbeelding (dit geval EV SX300/100) klakkeloos kopiëren en hun eigen logo erop plakken.
Ik heb nooit geweten dat dit zoveel gebeurt en vindt het eigenlijk te gek voor woorden. Echt belachelijk.
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Diverse Merken Vanuit China
[FONT=Calibri]Dag Mensen,[/FONT]
[FONT=Calibri]Ik heb een even de tijd genomen om dit hele onderwerp te lezen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Het zijn bijna zeven pagina’s vol onwetendheid van mensen die nooit een eigenaar van EV of EAW hebben ontmoet en het verhaal achter deze merken echt kennen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Het fijt is namelijk gewoon dat in China bijna alle grote merken worden gemaakt.[/FONT]
[FONT=Calibri]Zo is het dat het voor ons bekende merk EMINENCE in China voor meer dan 40 merken luidsprekers maakt.[/FONT]
[FONT=Calibri]Zo zijn er vele bedrijven die dit doen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Een bedrijf zoals de DEMA coöperator maakt helemaal niks na maar heeft juist voor vele merken luidsprekers ontworpen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Ik ben zelf op bezoek geweest bij een aantal bedrijven in China die deze producten maken.[/FONT]
[FONT=Calibri]Deze bedrijven zijn enorm en hebben de meest geavanceerde machines en meetapparatuur.[/FONT]
[FONT=Calibri]Natuurlijk kunnen de Chinezen niet zomaar aan iedereen een EV of dergelijke gaan verkopen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Hier zijn zeer strenge regels voor, zo mogen ze niet de naam gebruiken of de zelfde componenten in de kasten.[/FONT]
[FONT=Calibri]Zo krijg je dus de Chinese merken.[/FONT]
[FONT=Calibri]Deze (echte Chinese) merken hebben zeker een kans op de markt en je kan niet alles uit China zomaar als K*T beschouwen zonder er zelf wat van te weten.[/FONT]Comment
-
Ik weet wel het eea betreffende china en de producten die er vandaan komen en ben erg voorzichtig met het inzetten hiervan .Comment
-
[FONT=Calibri]Dag Mensen,[/FONT]
[FONT=Calibri][/FONT][FONT=Calibri]Het zijn bijna zeven pagina’s vol onwetendheid van mensen die nooit een eigenaar van EV of EAW hebben ontmoet en het verhaal achter deze merken echt kennen.[/FONT]
[FONT=Calibri]Het fijt is namelijk gewoon dat in China bijna alle grote merken worden gemaakt.[/FONT]
[FONT=Calibri]
Zo is het dat het voor ons bekende merk EMINENCE in China voor meer dan 40 merken luidsprekers maakt.[/FONT] [FONT=Calibri][/FONT]
[FONT=Calibri]
[/FONT][FONT=Calibri][/FONT][FONT=Calibri]Deze (echte Chinese) merken hebben zeker een kans op de markt en je kan niet alles uit China zomaar als K*T beschouwen zonder er zelf wat van te weten.[/FONT]
Ik snap niet dat als jij zegt dat ze onder eigen naam vergelijkbare producten maken bij line-arrays, dat ze dan bij de kleinere systemen ineens totaal incapabel blijken te zijn. Ik bedoel...
ITS System Information
is echt serieus volkomen een andere kwaliteit als :
Electro-Voice Sx100+ Composite 12? two-way
beweer je nu dat ze met alle kwaliteitscontrole en oem-fabrikage alleen toevallig in de kleine speakers steeds sh*t maken als ze goedkope systemen onder eigen naam in de markt zetten?lekker belangrijk!Comment
-
Mischien iets voor je . Jij zit toch bij Utrecht in de buurt ? Geef een belletje en ik kom met SIM3 langs en we meten een set na .
Ik ben nieuwschierig naar wat er uit komt gezien mijn ervaringen in china met dit merk (CRF).
Toen der tijd moest die set daar op boksen tegen 2 x W8L als groundstack (niet echt mijn bedoeling maar ja als de chinezen in eigen land iets in hun kop hadden kon je proberen wat je wilde maar het gebeurde zo als zij het bedacht hadden en ik kon het heen en weer krijgen)Comment
-
hallo,
heb net even op youtube lopen tuben, kom ik dit tegen: YouTube - GRF audio promotion video
Ik heb ook niks tegen chinezen maar het valt me wel op dat er maar heel weinig goede muzikanten zijn voor zo'n groot land.Comment
-
Valt me op dat iedereen hier (behalve de importeur zelf natuurlijk) echt direct heel erg negatief is en alles direct aan neemt van anderen!
Wat mij stoort, is uitspraken als: Wojoo die hebben dat nagemaakt!
Want dat gebeurt zeker, maar niet altijd.
JTS bijvoorbeeld. Die maakt enorm veel microfoons, headphones, etc.
Die brengen ze niet uit onder hun eigen merknaam, maar verkopen ze.
Aan wie? T.Bone, huismerk van een grote Duitse firma. Of andere budgetmerken.
Je koopt het ontwerp dan gewoon. Maar, stel een ander budgetmerk komt en koopt diezelfde microfoons... Ja dan begin je die na-maak uitspraken te krijgen.
En laten we toegeven. Als je een microfoon moet maken.
Gewoon simpele dynamische zangmicrofoon. En het moet budget zijn!
Dan ga je toch naar een SM-58 look?
En als je simpele budget topjes moet maken, ga je toch naar de eerdergenoemde 12" EV's?
Ik snap het heel goed!
Ik kwam de advertentie van de Line Array voor 3600 ook tegen op marktplaats. Daarna kwam ik dit topic tegen.
Wat ik echt enorm jammer vind van JDB, is dat ze dus geen demodag organiseren. JDB, denk daar serieus over na!
Als de systemen echt zo goed zijn zoals jullie zeggen, komt volgensmij heel dit forum echt heel erg graag luisteren!
Ik heb ze vanmiddag gemaild met de vraag of ik de Line Array mag beluisteren. Ik ben echt heel erg benieuwd...Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!Comment
-
Afgelopen augustus was er weer Westerpop hier in Delft.
Welk bedrijf hier stond zal ik nu even niet noemen.
Westerpop is een festival waar in 2 dagen zo'n 13.000 mensen langs komen. Even om de grootte te illustreren voor degene die het niet kennen.
Ik liep naar voren om te kijken wat voor Line Array systemen hier hingen.
De Arrays hingen achter het WESTERPOP spandoek, overigens zoals je bij eigenlijk elk groot festival ziet... Pinkpop, Parkpop... Systemen hangen daar altijd achter spandoek.
M'n mond viel open.
Per kant, hingen er dus 3 Line Arrays!
Vergeef me als ik het fout heb.
Maar, volgensmij was dit GRF...
Rechtsonder hing dan de LPA-2206.
4 modules met daarboven een subje.
Dan boven die mini line Array hing een iets bredere set.
En daar dan links van, hing een hele grote Line Array.
Dan lagen er voor op de grond per kant 2 dubble 18" kasten.
Ik was echt verbaasd. Zo extreem veel modules en zo weinig subkasten!
Dan wilt iedereen weten hoe ik het vond klinken.
Hmmm, beter dan ooit... De bedrijven die voorheen Westerpop deden vond ik echt geen goed werk leveren! Tijdens de openingsact vorig jaar bijvoorbeeld stond de microfoon van de rapper de HELE tijd rond te zingen. De beste mannen stonden nog lekker een bakkie koffie te drinken. Stond niemand achter de mengtafel en maakte ook geen aanstaltte om iets te veranderen! krijg je altijd van die: "ik-ga-over-het-hek-klimmen-neigingen".
Dit jaar heb ik dit soort verschrikkelijke basic dingen noem ik ze maar even niet gezien (gelukkig). Geluid kan nog een stuk beter, ik was zeker niet onder de indruk. Maar, echt troep zal ik het ook niet noemen.
De bassen drukte niet voldoende door vond ik zelf. Het hoog overigens wel!
helaas, tegenover het festivalterrein staan hoge huizen... Yup je kreeg alles terug... Als je voor het podium stond hoorde je er niets van, maar als je achteraan stond wel degelijk...
Goed, nu begrijp ik waarom er een 3-dubbele Line Array moest hangen als het inderdaad GRF was... Anders drukt het gewoon niet genoeg door als ik de voorgaande post met links moet geloven!Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!Comment
-
Hoi Tim,
ff vanuit jouw topic:
Ben het deels met je eens dat er soms te snel
negatief wordt gedaan over nieuwe merken, terwijl
'men' deze niet eens heeft gehoord, gezien, mee gewerkt.
Ik schaar mezelf in dit geval ook onder 'men', want als ik
de specs in de quote zie: plastic, dan ben ik al zeer gereserveerd.
Komt mss wel omdat ik gewoon houten oren heb, maar zelfs m'n
5.1 was ooit iets met plastic en binnen 4 maanden stond er een
degelijk houten (Dali) set.
Hiernaast ben ik idd net zoveel mens als velen anderen,
maar moet wel stellen dat als ik dan ergens mee heb
gewerkt wat echt goed is, ik dat dan ook wel aanneem en
verkondig.
Bijna niemand kent ARX, ik prijs het aan!
Sivian kent ook bijna niemand, ik mix er regelmatig op,
onlangs nog voor 2500 man. (ik overweeg zelfs die
set aan te schaffen)
Cadenbach, ook zoiets. Wie kent het? Maar ook dat klinkt
mirakels.
Moraal: Ook ik roep vaak dat iets niet al te best kan zijn,
maar moet soms anders toegeven. Maar,.........
dan gaat het meestal wel over degelijk Westers product,
sja en in dit geval............
Geef je nog eens een update als je bent wezen luisteren?
grtzWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
Comment