Keuze monitors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Keuze monitors

Ben op zoek voor een R&R bandje naar 4 monitors voor de zang.
    Keuze te over natuurlijk, maar sja, die prijzen he?

Als er nu een budget is van zeg 300-350 per monitor, wie heeft er dan suggesties? Natuurlijk het liefst vanuit eigen ervaring of betrouwbare aanbeveling. Het gaat dan om optredens in kroegen en zaaltjes tot 120 man. Dus liefst niet groter dan 12 inchers....

Alvast bedankt!

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Moet het nieuw zijn, of mag 2e hands ook?
    wat voor versterker komt ervoor, of moet die ook nog van dat budget?
    4 monitors alleen voor zang, of komt er ook nog instrument over?
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Een Martin LE400 (of kopie) moet 2dehands wel lukken voor die prijs.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Betreft 2x monitor voor de zangeres (beetje doof al he, en wil niet aan de inear)
        1x monitor voor gitarist/zanger (hoogop een beetje gitaar erbij)
        1x monitor voor keyboards +zang.

PA bestaat dan uit 2x subje-paaltje-topje 750W per kantje

Qua versterker voor de monitors : nog vrije keuze. valt NIET in dit budget gelukkig.
        Nieuw/tweede hands: sja, mensen willen altijd graag nieuwe spulletjes, terwijl ze met goede 2ehands misschien beter af zijn.
        Het oog wil ook wat natuurlijk, dus vier dezelfde staat mooi, en dat wordt 2e hands natuurlijk lastig te realiseren.

Als ik zelf dat banje doe, leg ik er er 4x EV SX300 neer op CP3000, en dan is everybody happy.
        Maar ja dat redden ze niet voor 300 per stuk natuurlijk

Paul.
        Last edited by SPS; 17-03-10, 15:17.

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

S200 zijn ideaal voor kleine setjes en effe doorzoeken op marktplaats of zo kun je ze vast voor een leuke prijs krijgen

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

4-Acoustic heeft meerdere monitoren in haar gamma die goed bij je eisen en prioriteiten passen.
            Ik heb geen ervaring met deze luidsprekers, wel met de trapeziumvormige toppen. Deze bestaan uit EXACT dezelfde componenten. Ik ben positief verbaasd over het geluid dat deze kunnen produceren, mits met een versterker die kwalitatief in orde is.

De FCS-112M zou dan perfect in je budget passen. Professioneel afgewerkt met spetterlak en foam en tis multiplex dus niet te zwaar. Oké, oké, ik ga dit niet vergelijken met mijn turbo's maar daar is de prijs ook niet naar.

Er zijn al meerdere verkopers/importeurs in NL, ga eens luisteren zou ik zeggen.

Andere opties die je nog zou kunnen overwegen zijn:
            - HK Audio Premium PR:O 12M
            - Yamaha CM-12V
            - EV SX100+ (dan blijf je nog het dichtst bij de SX300, maar naar mijn mening wel de mindere keuze van alle 4)
            In ieder geval: veel succes met je zoektocht!

Mvg,

Teun

Ps. Dap heeft ook nog een nieuwe reeks monitoren. Waar een dubbel 12 in je budget ligt... MAAR; of je daar op zit te wachten weet ik niet.
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

wou net als Timo de s200 aanraden, maar timo was net wat eerder
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by 4AC
                Ps. Dap heeft ook nog een nieuwe reeks monitoren. Waar een dubbel 12 in je budget ligt... MAAR; of je daar op zit te wachten weet ik niet.

Dap heeft o.a. de MX reeks, met coaxiale monitoren, en de CX reeks, ook coaxiaal, maar dan al vanaf 6"...

Het is inderdaad maar net of je erop zit te wachten, maar mocht je ervoor kiezen: stevige amp erop en de merkjes eraf (ivm bepaalde vooroordelen die sommige mensen nou eenmaal hebben bij bepaalde merken...)

Daan

Last edited by djspeakertje; 17-03-10, 19:13. Reason: linkje vergeten
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Ook al heb ik wat vooroordelen tov DAP, ik ben er van overtuigd dat het stukken beter is dan die SX300.
                  -Hout ipv plastiek
                  -Coaxiaal is interessanter voor monitors
                  -Je betaalt bij DAP minder voor het merk (niet dat je dat bij EV extreem doet)

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by shure-fan
                    wou net als Timo de s200 aanraden, maar timo was net wat eerder
                    Ik ook! Mail me maar want daar heb ik er genoeg van liggen die de deur uit mogen voor een leuk prijsje!
                    d&b Audiotechnik

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

@ music support: pm mij even over die s200tjes
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

Ook al heb ik wat vooroordelen tov DAP, ik ben er van overtuigd dat het stukken beter is dan die SX300.
                        -Hout ipv plastiek

Kom op zeg,
                        al zouden ze de EV's van karton maken, dan zouden ze nog steeds beter klinken als die Dap's
                        Gaat namelijk ook een beetje om de gebruikte drivers en filters, en niet
                        alleen om het materiaal van de kast.

Ga inderdaad voor een paar gebruikte S100 / 200 zit je altijd goed.
                        Last edited by bones2001; 17-03-10, 22:41.
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Originally posted by shure-fan
                          @ music support: pm mij even over die s200tjes
                          Uuh ik zie niks in je profiel voor een mailtje; mail me maar op steven 'at' muss 'dot' nl
                          Last edited by MusicSupport; 18-03-10, 00:17.
                          d&b Audiotechnik

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

Originally posted by SPS
                            Als ik zelf dat banje doe, leg ik er er 4x EV SX300 neer op CP3000, en dan is everybody happy.
                            Maar ja dat redden ze niet voor 300 per stuk natuurlijk
                            Paul.
                            SX300 staan er genoeg tweedehands op marktplaats, en die gaan meestal voor max 300€ per stuk weg, heb er zelfs ook 6 stuks bijeengeraapt afgelopen half jaar. Goedkoper vind je ze ook tweedehands, maar dan zijn ze meestal flink afgeragd.

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Originally posted by Waveform
                              -Hout ipv plastiek
                              -Coaxiaal is interessanter voor monitors
                              -Je betaalt bij DAP minder voor het merk (niet dat je dat bij EV extreem doet)
                              Kijk, met zo'n opinie -en vast niet gebaseerd op AB vergelijkingen- zet je je op dit forum dus echt buitenspel hoor! Heb je wel eens een SX300 gehoord met een amp van 600watt er op?
                              Enne, hoe 'klinkt' hout? Welk hout? spaanplaat van 12 mm?

Ach wat wind ik met toch ook op. Weer een forummer minder om rekening mee te houden zullen we maar zeggen

Back to topic:

Met een aantal andere adviezen ga ik even lekker aan de slag.
                              S200 blijven inderdaad ook altijd ok...
                              4AC: ook bedankt voor de tips.

Ik laat wel weten wat het geworden is.

Paul

Comment

Working...