3weg top met brede afstraling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

misschien

Dynacord cobra ?
    Staan een paar op MP niet te gekke duur.
    Die klaren de klus wel, ook in spreiding.
    3 weg topje ook.
    succes
    Last edited by theo; 25-02-10, 20:39.

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

Sound Projects SP-3 is idd ook de kast waar ik direct aan dacht, dat zal wel mede door het feit komen dat ik daar vaker mee werk
      maar klinkt zeker niet slecht, sprijding van 90 graden (SP3-90 & SP3-90D dan, er is ook nog een SP3-60, met je raad het al, sprijding van 60 graden, mocht je dat niet weten haha!) en flink wat power. zeker met de SP3-15 subs erg strak!
      Jeroen van Geffen

Comment

• dexter
        • Jul 2005
        • 433

Cijfer ook de EAW FR153 niet weg goede toppen 3-weg en 100 graden spreiding.

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Originally posted by dexter
          Cijfer ook de EAW FR153 niet weg goede toppen 3-weg en 100 graden spreiding.
          Die kan absoluut het gewenste spl niet halen.
          SR20DET

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Een dubbel 12" top die net zo laag doorloopt al een 15' top is misschien een mogeljkheid. Dan zou het wellicht zelfs een 2 weg systeem kunnen zijn. Maar daar wil ik pas naar kijken als de overige opties niet blijken te voldoen.

Voorlopig heb ik al een aantal kandidaten, meer zijn nog steeds welkom.
            Last edited by sparky; 26-02-10, 01:37.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Waveform
              • Dec 2009
              • 321

Met 12" ipv 15" te nemen in een 2-weg topkast verhelp je eigenlijk niets. Stemmen klinken gewoon stukken beter in een 3-weg systeem omdat de mid-speaker een veel selecter frequentiespectrum (waar hij voor is afgestemd) moet weergeven.

Als je veel 100hz over de woofer in je 2-weg systeem stuurt blijft er van de hoge frequenties een stuk minder over en klinken die ook gewoon stukken slechter. En ik neem aan dat spraak en verstaanbaarheid prioriteit is, toch?? Dubbel 12" kan natuurlijk wel retehard, maar ik zie er niet meteen een voordeel in.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Bedankt voor je input, het is idd niet voor niets dat ik op zoek ben naar een 3-wegsysteem.

Ballen en spraakverstaanbaarheid uit 1 kast die goed hard kan, daar gaat het om.

Ik heb het idee dat door het alleen kijken naar een 15" 3-weg top de keuze wel erg beperkt wordt in deze situatie.
                En ja en er zijn nu eenmaal niet zoveel toppen die aan alle eisen voldoen. Als dat wel zo had geweest, had ik hier waarschijnlijk ook geen topic geopend
                Last edited by sparky; 26-02-10, 11:45.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Originally posted by sparky
                  Bedankt voor je input, het is idd niet voor niets dat ik op zoek ben naar een 3-wegsysteem.

Ballen en spraakverstaanbaarheid uit 1 kast die goed hard kan, daar gaat het om.

En ja en er zijn nu eenmaal niet zoveel toppen die aan alle eisen voldoen. Als dat wel zo had geweest, had ik hier waarschijnlijk ook geen topic geopend
                  Neem je ook Funktion-One mee in je overweging? Check hun site even zou ik zeggen.
                  Als het budget dit toelaat...

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Big Bang
                    • Apr 2008
                    • 652

Originally posted by 4AC
                    Neem je ook Funktion-One mee in je overweging? Check hun site even zou ik zeggen.
                    Als het budget dit toelaat...

Mvg,

Teun
                    Hebben al helemaal geen kast die breed genoeg afstraalt meen ik mij te herinneren. Geloof dat die niet boven de 50/60 graden uitkomen...
                    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by Big Bang
                      Hebben al helemaal geen kast die breed genoeg afstraalt meen ik mij te herinneren. Geloof dat die niet boven de 50/60 graden uitkomen...
                      Zoals ik zal zei, check de site.

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

Originally posted by 4AC
                        Zoals ik zal zei, check de site.

Mvg,

Teun
                        Done, heb er zojuist geen kunnen vinden die breed genoeg afstraalt. Jij wel?

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

3-weg is inderdaad beter dan 2-weg, maar het hangt er ook vanaf tot hoe hoog jeje subs laat lopen,
                          Als je een 18/15 inch combi neemt dan kun je je sub iets hoger door laten lopen en kun je met een 2-weg top ook een heel eind komen.
                          Denk ook niet dat een 3-weg top perse veel verder komt..

Heb je al naar toppen geluisterd ??

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Dit lijkt me precies wat je zoekt:

DB technologies Flexys F315

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Originally posted by Hansound
                              3-weg is inderdaad beter dan 2-weg, maar het hangt er ook vanaf tot hoe hoog jeje subs laat lopen,
                              Als je een 18/15 inch combi neemt dan kun je je sub iets hoger door laten lopen en kun je met een 2-weg top ook een heel eind komen.
                              Denk ook niet dat een 3-weg top perse veel verder komt..

Heb je al naar toppen geluisterd ??
                              Subs liggen onder het podium en de toppen hangen niet heel dichtbij, ik ga dus niet hoger dan 85Hz crossen. Qua subs heb ik dubbele 18"ers in gedachten. Gewapper dus, er moet dus gewoon veel laag uit de toppen komen, moeiteloos zonder dat er teveel in de processor geklooid moet worden.

Comment

• 4AC
                                • Nov 2007
                                • 1791

Originally posted by Big Bang
                                Done, heb er zojuist geen kunnen vinden die breed genoeg afstraalt. Jij wel?
                                R1.5TT

'Will do the job anyway!'

Mvg,

Teun
                                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

Working...