3weg top met brede afstraling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yves
    • Jun 2007
    • 40

Originally posted by sparky
    Dat is een niet alledaagse kast, zowel qua constructie als gevoeligheid... Ik zou bijna bang zijn zoiets in die ruimte op te hangen, haha Heb jij deze toppen wel eens gehoord, is het wat?
    Bij de firma waar ik voor werk hebben we er enkele staan.
    Ze zijn wel zeer gevoelig, maar vind ze heel goed klinken (ben wel geen geluidstech).

Originally posted by rolanddeg
    Ik heb ze wel gehoord (in een theater); meer dan afschuwelijk! Ik kreeg er niks helders uit, alleen maar een brok herrie...
    In het begin hadden wij er ook wat problemen mee, maar eens de processor goed afgesteld was alleen maar goede reacties over gekregen.
    [LEFT]Vedi Vidi Velcro (Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken)[/LEFT]

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Hetgeen ik van Outline gehoord heb klonk allemaal best ok, maar wel heel erg "in your face". Behoorlijk agressief dus. Om te knallen is het leuk, maar om mooi helder te spelen net iets minder.

Comment

• Yves
        • Jun 2007
        • 40

Originally posted by Waveform
        Hetgeen ik van Outline gehoord heb klonk allemaal best ok, maar wel heel erg "in your face". Behoorlijk agressief dus. Om te knallen is het leuk, maar om mooi helder te spelen net iets minder.

Mijn ervaringen met de tripla reeks zijn dat ze niet zo agressief zijn tegenover de Butterfly reeks.
        Maar in de hoge tonen zijn ze inderdaad wel agressiever dan bv. een Zeck (zelf geen ervaringen met ander geluid).
        Daar tegenover staat dan wel dat ze naar mijn mening vrij ver dragen en bij hoge volumes nog steeds goed klinken.
        Kan volgende week wel eens aan een technieker die voor ons regelmatig met deze set werkt vragen hoe ze zich verhouden tegenover andere merken.
        [LEFT]Vedi Vidi Velcro (Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken)[/LEFT]

Comment

• Waveform
          • Dec 2009
          • 321

Originally posted by Yves
          Daar tegenover staat dan wel dat ze naar mijn mening vrij ver dragen en bij hoge volumes nog steeds goed klinken.
          Dat was met de butterfly eigenlijk ook zo, maar die klonk vooral heel agressief in de mid-sectie. Maar wat wil je dan ook van 4 8"ers. Veel mid en weinig laag dus.

Toen ik het hoorde stonden er Meyer 700-hp subs onder. Dat zijn echt lekkere kasten. 10 subs en er was nog meer dan genoeg headroom voor de +- 6000 man dat er was (schatting).

Comment

• jop
            • Jun 2002
            • 92

Als het budget het toelaat:
            2*mb15.2 per kant
            Klinkt super, gaat hard (137db), loopt door tot 32(!)hz
            Spreiding is 100*40 graden

MB audiosystems > Mb 15.2

MB audiosystems > Home
            Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by jop
              Als het budget het toelaat:
              2*mb15.2 per kant
              Klinkt super, gaat hard (137db), loopt door tot 32(!)hz
              Spreiding is 100*40 graden

MB audiosystems > Mb 15.2

MB audiosystems > Home
              Beste Jop,
              a) de TS vraagt om drieweg toppen dus GEEN tweeweg
              b) de MB 15.2 heeft een spreiding van 65x40 graden (volgens jouw link...)
              Twee per kant is dus 130 graden en veel te veel!

m.a.w. Wat is dit voor advies???
              Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Nog 'n tip: KV2: Our Sound is Your Sound
                Bv. deze: ES1.0 The Core of Your ES System - KV2 Audio

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Turbosound TCS-1561 isdawa? Of een TMS-4 natuurlijk !

Edit: Laat maar, 70*40 spreiding...
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Originally posted by Big Bang
                    Turbosound TCS-1561 isdawa? Of een TMS-4 natuurlijk !

Edit: Laat maar, 70*40 spreiding...
                    Ja, tis heel jammer dat Turbo of Martin niets maken dat aan de eisen voldoet. Tenminste, een H3 gaat waarschijnlijk te weinig spreiding hebben met zijn 70 graden, maar het valt altijd een keer te proberen, misschien dat het meevalt. In welk geval er ook weer opties bij turbo liggen. Maaar vooralsnog ga ik er vanuit dat het minimum echt 75 graden is. En dat is dan al niet helemaal ideaal. Maar gelukkig heb ik al wat goede opties En meer suggesties zijn nog altijd welkom.
                    Last edited by sparky; 24-02-10, 11:15.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jop
                      • Jun 2002
                      • 92

Originally posted by SPS
                      Beste Jop,
                      a) de TS vraagt om drieweg toppen dus GEEN tweeweg
                      b) de MB 15.2 heeft een spreiding van 65x40 graden (volgens jouw link...)
                      Twee per kant is dus 130 graden en veel te veel!

m.a.w. Wat is dit voor advies???
                      Paul

a) Had niet goed begrepen dat het per-sé 3weg toppen moesten zijn. Buiten dat presteren de 15.2 1 niet onder aan veel 3 weg toppen.

b) Als je mijn post goed gelezen had, dan wist je dat een cluster van 2 15.2's een spreiding heeft van 100 graden. Het systeem is namelijk ontworpen om in clusters te gebruiken. Check anders de site van MB.
                      Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by jop
                        b) Als je mijn post goed gelezen had, dan wist je dat een cluster van 2 15.2's een spreiding heeft van 100 graden. Het systeem is namelijk ontworpen om in clusters te gebruiken. Check anders de site van MB.
                        dus 1x = 65 graden
                        en 2x 65 = 100 graden.

Bovendien wil de thread starter geen cluster, maar 1 enkele top.

Comment

• Freek Fokker
                          • Aug 2003
                          • 495

Originally posted by jop
                          a) Had niet goed begrepen dat het per-sé 3weg toppen moesten zijn.
                          omg kijk is naar de topictitel.
                          SR20DET

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Nu, ik ken de zaal niet, maar wellicht is het toch het overwegen waard om voor een 70 graden top te gaan met ergens nog een 12" 1" topje oid om het gat op te vullen? Ik weet dat dit geen direct antwoord op je vraag is, maar wellicht ben je er toch mee geholpen..
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Er is helaas fysiek geen ruimte voor een infill.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Ik heb het idee dat door het alleen kijken naar een 15" 3-weg top de keuze wel erg beperkt wordt in deze situatie. Deze zitten voornamelijk in de grotere systemen en hebben dus vaak een kleinere afstraling.

Voor een gelegenheid waar maximaal 300 man ik kan zou je ook zeker kunnen kijken naar een dubbel 12" top met een enkele variant voor het balkon. Je zult zien dat er dan ineens veel meer kandidaten beschikbaar zijn met de juiste brede afstraling.

Ik heb met onder andere EV RX212 en SoundProjects SP3 regelmatig erg goede resultaten behaald. (ook in ruimtes die nog wel wat groter waren)

Comment

Working...