3weg top met brede afstraling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Originally posted by sparky
    Subs liggen onder het podium en de toppen hangen niet heel dichtbij, ik ga dus niet hoger dan 85Hz crossen. Qua subs heb ik dubbele 18"ers in gedachten. Gewapper dus, er moet dus gewoon veel laag uit de toppen komen, moeiteloos zonder dat er teveel in de processor geklooid moet worden.

Ja dan kom je inderdaad al bij een 15 inch terecht om verder te gaan.
    Denk dat dan 15/10/1.4 de beste keuze is.
    Dan kun je de 15 inch op 200 of 250hz crossen en blijft die ook rustig klinken.
    Je keuze is inderdaad beperkt maar er zijn toch wel aardige systemen genoemd.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Originally posted by Hansound
      Ja dan kom je inderdaad al bij een 15 inch terecht om verder te gaan.
      Denk dat dan 15/10/1.4 de beste keuze is.
      Dan kun je de 15 inch op 200 of 250hz crossen en blijft die ook rustig klinken.
      Je keuze is inderdaad beperkt maar er zijn toch wel aardige systemen genoemd.
      Ja, gelukkig wel. En ik had natuurlijk zelf ook al wel een lijstje, dat overigens bijna volledig voorbij is gekomen in de suggesties hier. Dus een onmogelijk eisenpakket is het zeker niet.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Originally posted by 4AC
        R1.5TT

'Will do the job anyway!'

Mvg,

Teun
        The Resolution 1.5TT is a 2-way enclosure specifically designed for mid sized venues with low ceiling heights.

Beraad eer ge praat...

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by BJD
          The Resolution 1.5TT is a 2-way enclosure specifically designed for mid sized venues with low ceiling heights.

Beraad eer ge praat...
          Ik was mij hier bewust van tijdens het typen.

Het gaat echter om twee 12" woofers met een hoorngeladen 5" driver. Deze laatste neemt ook het gebied waar normaliter een compressiedriver zit voor zijn rekening. (520hz tot 15khz voor de 5")

Lijkt mij noujuist een mooi alternatief voor een 3-weg top! (mocht je denken van niet; ga even luisteren aub)

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Heb je ook nog gekeken naar die ES1.0 van KV2?

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Originally posted by Outline
              Heb je ook nog gekeken naar die ES1.0 van KV2?
              Jazeker, ziet er leuk uit, jammer dat ie pas vanaf 130Hz wat gaat doen...
              Dus die staat niet in het lijstje.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

Hoe ziet het lijstje met kandidaten er tot nu toe uit?
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Volgens mij is de RCF 6001-A nog niet genoemd, 3 weg actief, 2*12"+8"+1", 950 tri-amplification. Ik heb geen flauw idee hoe hij klinkt, maar de specs zien er prima uit, 134 dB max, 80*60 graden afstraling. En ik heb zo'n gevoel dat dubbel 12 of enkel 15 niet veel uit maakt. Volgens de specs gaat hij van 50 tot +- 20000 Hz, laag zat dus.
                  Ik weet alleen niet of je een specifieke voorkeur hebt voor passief of actief, dus dat zou het enige zijn.

RCF - 4PRO 6001-A

Ik hoop dat je er wat aan hebt, Daan

(als ik iets gemist heb zal ik dit wel weghalen, want ik heb dit topic met interesse gevolg, maarja, je weet maar nooit...)
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

EAW KF695z
                    EV QRX 153
                    Martin H3
                    Soundprojects SP4

Voor de meest relevante specs kan er op de link geklikt worden.

shortlist 3weg

Comment

• Husss
                      • Jul 2003
                      • 220

Originally posted by sparky
                      EAW KF695z
                      EV QRX 153
                      Martin H3
                      Soundprojects SP4

Voor de meest relevante specs kan er op de link geklikt worden.

shortlist 3weg
                      Wanneer de SP4 qua level iets te groot is kun je ook gaan voor de SP390D
                      15"/10"/1"
                      Deze heeft een frontloaded 15"en 10" en een 1" op 90graden hoorn 130db continu en 134db max
                      Kast speelt vanaf 60Hz en heeft een stevig low.

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Originally posted by Husss
                        Wanneer de SP4 qua level iets te groot is kun je ook gaan voor de SP390D
                        15"/10"/1"
                        Deze heeft een frontloaded 15"en 10" en een 1" op 90graden hoorn 130db continu en 134db max
                        Kast speelt vanaf 60Hz en heeft een stevig low.
                        Weet je dat zeker van die 60Hz? Er zit namelijk een hipassfilter in op 80Hz...

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

SoundProjects SP4 lijkt me momenteel een erg handige keuze. Er komt behoorlijk veel SP4 (en andere series) te koop, ivm de introductie van nieuwe modellen.

Op de diverse websites van grotere SoundProjects verhuurders kun je wel wat advertenties vinden.

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Nieuwsgierigheid: Waarom is deze afgevallen? dB TECHNOLOGIES: Active Speakers Flexsys Flexsys F315
                            Last edited by Big Bang; 01-03-10, 18:42. Reason: LINKFIX
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Originally posted by djspeakertje
                              Volgens mij is de RCF 6001-A nog niet genoemd, 3 weg actief, 2*12"+8"+1", 950 tri-amplification. Ik heb geen flauw idee hoe hij klinkt, maar de specs zien er prima uit, 134 dB max, 80*60 graden afstraling. En ik heb zo'n gevoel dat dubbel 12 of enkel 15 niet veel uit maakt. Volgens de specs gaat hij van 50 tot +- 20000 Hz, laag zat dus.
                              Ik weet alleen niet of je een specifieke voorkeur hebt voor passief of actief, dus dat zou het enige zijn.

RCF - 4PRO 6001-A

Ik hoop dat je er wat aan hebt, Daan

(als ik iets gemist heb zal ik dit wel weghalen, want ik heb dit topic met interesse gevolg, maarja, je weet maar nooit...)
                              Dubbel 12" 3wegsystemen worden -zoals eerder gezegd- misschien in een later stadium ook een mogelijkheid. Ik heb te weinig van dit soort toppen gehoord. Ik vraag me af of ze in plaats van even diep te gaan als een 15"er niet gewoon meer energie leveren in een wat hoger gebied.

Als iemand wat nuttigs daar over weet te vertellen, kunnen we wel een klein stukje off-topic praat daar aan besteden.

Comment

• Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

De RCF 4Pro6001a is inderdaad een actieve kast,
                                Als dat niet uitmaakt is het wel een aanrader,
                                Ik weet uit ervaring dat deze kast beter klinkt dan bijvoorbeeld een H3 van Martin,

Comment

Working...