dBTechnologies

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Volgens mij ben je je punten en hoofdletters vergeten op het adres waar je hebt vergeleken.

Mc_Vibesz vraagt om meningen over de line array van dB technologies. En niet om wat voor speakers jij hebt.
    En QSC vind ik persoonlijk niet zo heel denderend. De specs zijn vrij aardig, maar klank technisch vind ik er niet zoveel aan.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Dj Gino V
      • Feb 2009
      • 237

Volgens mij heeft hij zelf al een vergelijking gedaan tussen merken,
      en heb ik deze nog er bij toegevoegd als hij het beste prijs kwaliteit wilt hebben mogen wij toch onze eigen persoonlijke info geven
      en persoonlijk vindt ik de QSC best wel klinken maar je moet het niet vergelijken met D&B maar dat was al gezegd

mvg Gino V

Comment

• Turboke
        • Oct 2006
        • 463

De DVA werkt zeker niet slecht voor wat het is, het zit prima in mekaar dat kastje maar met 4 stuks per kant voor 1500 man voldoende muziek maken dan kom je toch wel wat te kort, dan zal het al naar de 10 stuks per kant moeten gaan zijn denk ik.

Comment

• Noobie
          • Dec 2007
          • 223

Originally posted by Turboke
          De DVA werkt zeker niet slecht voor wat het is, het zit prima in mekaar dat kastje maar met 4 stuks per kant voor 1500 man voldoende muziek maken dan kom je toch wel wat te kort, dan zal het al naar de 10 stuks per kant moeten gaan zijn denk ik.
          Valt erg mee, maar ik moet wel zeggen dat de situatie redelijk optimaal was, het was een vrij smalle straat (c.a. 20 mtr breed). Aan beide zijden vrij hoge bebouwing, dus weinig verlies omdat het geen open veld was. Heb er toe een aantal tape artiesten en een bandje op gehad, maar was op zich ruim voldoende. De eerste 15 meter werd opgevangen door de Rx infill, daardoor kon ik met minder toppen (5 per kant)uit de voeten.

Normaliter werk ik met bandjes uit het B circuit, met af en toe wat tape artiesten. Geen grote namen dus, maar voor die toepassing vind ik het een perfecte, kostenefficiënte oplossing. Ik denk dat je met 5-8 toppen per kant geen problemen hebt met 1500 man, mits je (hoog genoeg) kunt vliegen. Door dat je over de mensen heen gaat, heb je weinig absorptie door b.v. kleding.
          Ik kan me inderdaad voorstellen dat je binnen wat meer toppen nodig zult hebben. ivm ruimte akoustiek. Maar dat heb ik nog niet aan de hand gehad voor zulke aantallen.
          Het systeem is ook niet echt bedoeld voor evenementen van meer dan 2500 personen, lijkt me zo. Als je een beetje creatief met plaatsing omgaat, kom je toch een heel eind met dit setje.

maar even ter vergelijk:
          bruto internet prijzen (met 10 sec zoektijd),
          10 x DVA top = E 12500,-
          6 x Vrx top + ampen/ processor = E 20000,-
          4 x Rx115 top + ampen/processor = E 10000,-

In zijn range lijkt me dit toch echt een goede optie.
          Vergelijk met b.v. Arcs, 6 x arx top + 6 x amp + processor = DVA x 3 of x 4. Vind ik niet echt meer in dezelfe range. Dus dan mag er ook wat verschil zijn toch?

Tijdens 'compact' array test in Duitsland, werd DVA tweede achter Kiva, daar bleef Vrx dus achter, zegt genoeg lijkt me.
          Kiva = DVA x 2 of 3 qua prijs, dus dan mag kiva ook weer wat beter zijn.

Vraag me toch wel stellig af of die factor 2-3 in prijs ook zo groot is qua sound/druk. (heb kiva gehoord, en ja het klinkt wat mooier, maar persoonlijk vond ik het verschil niet evenredig met het prijsverschil.

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

We hebben ze zelf gehad en zoals ik zei zeker niet slecht voor de kleinere jobs, maar openlucht of zaal een stevige rock-band zal met 5 stuks niet zo doorgaan als een medium line array,
            Heb er trouwens nog voetjes van liggen om de DVA te stacken mocht er iemend interesse in hebben.

Comment

• Roger
              • Jun 2007
              • 26

Ik blijf de DVA T4 een geweldig systeem vinden. Ik heb er de afgelopen 2 jaar diverse keren mee gewerkt in klussen voor een collega. Bij 6 toppen per kant zijn die 1500 man goed te doen. Het is wel nog afhankelijk van de toepassing en de lokatie natuurlijk. Goed, het is niet te vergelijken met bv. de line-array van RCF maar ze doen prima hun werk in optredens tot ongeveer 1500 personen. Groter zou ik zelf niet gaan. Wel mis ik dat klein beetje extra druk en/of ruimte dat ik bij andere systemen wel heb.
              Ik heb bij dit systeem het gevoel dat je exact krijgt waar je voor betaald (en misschien nog iets meer) en dat mis ik bij andere merken vaak wel.

Comment

• flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

Wij zijn ook helemaal om. Heerlijk systeem om mee te werken. Wij werken er momenteel al zn dikke twee jaar mee. We zijn momenteel bezig om naar de zes topjes per kant te gaan. en daar durf ik (afhankelijk van de zaal en type muziek) wel tot max 800-1000 man te doen. Momenteel draait voor de carnaval 2010 een stack van 5 toppen per kant . Op 18mtr onder een balkon hebben wij vorig jaar met vier toppen per kant een piek van 116-119dBa gemeten in een lege zaal. Toen hadden wij ook nog andere subjes. echter stonden de infills wel als volwaardige zaalPA ingesteld.

Wijzelf zitten op de grens met Limburg en Brabant. Ik heb tot op heden geen bedrijf gevonden die dit systeem ook in zijn bezit heeft bij ons in de buurt.

Wij gebruiken als sub de EAW SB850. Prima sub onder het systeem. Hierdoor krijg je wel de extra druk! ik mis eerder wat midlaag in de neutrale settings van het systeem. Voor extra sub hebben we nog wat MeyerSound staan (msl-3) als infills gebruiken we momenteel nog turbosound TCS612. het is zeker een prima systeem met RCF componenten. Degelijk, licht en zeer gebruiksvriendelijk. natuurlijk niet te vergeten is de prijs ook zeer acceptabel!

voor de grote dingen huur ik graag de Adamson arrays in (spektrix en y10). dit is natuurlijk een stapje of wat hoger!
                Last edited by flash-a-new-generation; 07-02-10, 17:11.
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Noobie
                  • Dec 2007
                  • 223

Originally posted by Roger
                  Ik blijf de DVA T4 een geweldig systeem vinden. Ik heb er de afgelopen 2 jaar diverse keren mee gewerkt in klussen voor een collega. Bij 6 toppen per kant zijn die 1500 man goed te doen. Het is wel nog afhankelijk van de toepassing en de lokatie natuurlijk. Goed, het is niet te vergelijken met bv. de line-array van RCF maar ze doen prima hun werk in optredens tot ongeveer 1500 personen. Groter zou ik zelf niet gaan. Wel mis ik dat klein beetje extra druk en/of ruimte dat ik bij andere systemen wel heb.
                  kwestie van meer toppen, maar de 'power' in het laag-mid mis je een beetje gevolg van de 8" speaker, je krijgt er gewoon nooit verglijkbaar laag-mid uit als uit een 10"/12"/15" speaker. De RCF TT is bijna 2,5 keer zo duur, dus mag je ook weer niet vergelijken vind ik. van 5 > 6 tops maakt niet zo heel veel uit qua druk dacht ik, wel qua spreiding natuurlijk. ik denk dat je met de volledige setup van 16 tops per kant, wel gemakkelijk 2500-3500 man pakt. Alleen in tenten wordt dat wel lastig aangezien je daar niet zo makkelijk hoog genoeg kan vliegen. Je kunt natuurlijk wel weer heel gemakkelijk je set splitsen zodat je b.v. 2-4 toppen als delay gaat gebruiken, ideaal met actieve systemen.

Originally posted by Roger
                  Ik heb bij dit systeem het gevoel dat je exact krijgt waar je voor betaald (en misschien nog iets meer) en dat mis ik bij andere merken vaak wel.
                  Helemaal mee eens.

Comment

• MC_VibezZ
                    • Feb 2010
                    • 10

Intussen hebben we ons demo gehad van de DVA, we zijn op zijn zachts gezegd fenomenaal verbaasd, super systeem: Digipro actief, super licht (13kg voor een digitaal actieve top...*****), enorm flexible, goede headroom, zeer mooi klank pallet, plug and play (men heeft onze zeer handige flightcases aangeboden, recht van de lift los de cases in incl. rigging frame!). En toen kregen we de prijs....12 x T4, 2 x S10 & 2 x S20 + rigging...de prijs was nog een pak onder wat we hadden ingeschat...die kwaliteit voor dergelijke prijs: MEGA!!
                    Een betere return on investment kan gewoon niet, maw tegen april bestellen we.
                    Het QSC-systeem kennen we zeer goed, ik werk soms als free-lance voor A€$D...het QSC systeem bv. WL3082 is total geen match voor deze DVA, is appelen met witloof vergelijken (ook is er een substantieel prijsverschil), we vonden de DVA mbt sound ook veel beter klinken (zelfs een groot verschil, een Amerikaans product (QSC) dat een Europees product (dB) zou verslagen...is nog altijd niet voor deze eeuw.. ), sowieso een veel betere value4price ratio. Systeem gaat zich volgens ons ook snel terugbetalen enorm belangrijk voor ons, voor wie niet.
                    Ook een voordeel dat we blijkbaar gemakkelijk toppen & subs kunnen bijhuren, pleit ook in ons voordeel, er zijn blijkbaar veel systemen in de markt, nog een verschil met QSC. De enige opmerking die we kunnen geven is inderdaad het laag-mid maar dit viel uiteindelijk nog goed mee, blijkbaar zeker bij gebruik van een S10 en een competente persoon achter de tafels.
                    We zijn meer dan overtuigd en dank aan iedereen voor de input, met de output zit het alvast zéér goed
                    En dan nu mega benieuwd voor Frankfurt....
                    Last edited by MC_VibezZ; 11-02-10, 21:09.

Comment

• MC_VibezZ
                      • Feb 2010
                      • 10

Originally posted by flash-a-new-generation
                      Wijzelf zitten op de grens met Limburg en Brabant. Ik heb tot op heden geen bedrijf gevonden die dit systeem ook in zijn bezit heeft bij ons in de buurt.
                      wij kennen vele bedrijven in jouw regio met dit systeem, laat maar weten als je hierover info nodig hebt

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Originally posted by MC_VibezZ
                        Intussen hebben we ons demo gehad van de DVA, we zijn op zijn zachts gezegd fenomenaal verbaasd, super systeem: Digipro actief, super licht (13kg voor een digitaal actieve top...*****), enorm flexible, goede headroom, zeer mooi klank pallet, plug and play (men heeft onze zeer handige flightcases aangeboden, recht van de lift los de cases in incl. rigging frame!). En toen kregen we de prijs....12 x T4, 2 x S10 & 2 x S20 + rigging...de prijs was nog een pak onder wat we hadden ingeschat...die kwaliteit voor dergelijke prijs: MEGA!!
                        Het QSC-systeem kennen we zeer goed, ik werk soms als free-lance voor A€$D...het QSC systeem bv. WL3082 is total geen match voor deze DVA, is appelen met witloof vergelijken (ook is er een substantieel prijsverschil), we vonden de DVA mbt sound ook veel beter klinken (zelfs een groot verschil, een Amerikaans product (QSC) dat een Europees product (dB) zou verslagen...is nog altijd niet voor deze eeuw.. ), sowieso een veel betere value4price ratio. Systeem gaat zich volgens ons ook snel terugbetalen enorm belangrijk voor ons, voor wie niet.
                        Ook een voordeel dat we blijkbaar gemakkelijk toppen & subs kunnen bijhuren, pleit ook in ons voordeel, er zijn blijkbaar veel systemen in de markt, nog een verschil met QSC. De enige opmerking die we kunnen geven is inderdaad het laag-mid maar dit viel uiteindelijk nog goed mee, blijkbaar zeker bij gebruik van een S10 en een competente persoon achter de tafels.
                        We zijn meer dan overtuigd en dank aan iedereen voor de input, met de output zit het alvast zéér goed
                        Interessant...
                        Maar heb je tijdens de demo nog iets anders naast de set gehoord?
                        Vergelijking? Of was het echt deze set an sich?

Mijn ervaring is dat je pas echt conclusies kan trekken als je er iets anders vergelijkbaars naast hebt staan.
                        Kun je nog wat meer vertellen over de verschillen tussen de QSC en deze DBtech? Wat valt je allemaal op?
                        Mijn ervaring met de QSC 8" line array is, euh, 'slecht'. Schel geluid, 0,0 midlaag en een piep in de oren na afloop. Wel een hoog rendement. (kortom; de echte USA sound...) Dan heb ik het overigens over hun eerste serie, als ik op hun site surf zie ik dat de set een facelift heeft gekregen.

Mvg,

Teun
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

En heb je het dan met een cd'tje gehoord ?
                          Wat als je er een live band overheen laat spelen ?
                          Met een dikke snare, ben benieuwd of die ampjes dan nog headroom hebben als je er een flinke zaal mee gaat bespelen.

Comment

• Noobie
                            • Dec 2007
                            • 223

Headroom is niet echt een probleem, normaal heb ik een pop/rock bandje op deze set, gaat altijd prima. Er is genoeg headroom voor bandjes, vooral vocalen zijn heel open en mooi te krijgen met deze set.

Comment

• MC_VibezZ
                              • Feb 2010
                              • 10

Originally posted by 4AC
                              Interessant...
                              Maar heb je tijdens de demo nog iets anders naast de set gehoord?
                              Vergelijking? Of was het echt deze set an sich?
                              Beroepsmatig heb ik al +- 90% van alle LA's in de markt gehoord, benchmark was met Meyer M2D, conclusie: dB DVA véél betere prijs/kwaliteitsverhouding en verder was het verschil zéér klein (Meyer is wel stukken duurder) en zeker rekening houdend dat de M2D 10" is....so an easy choice
                              dB zou met een 12" uitkomen (gerucht?), grotere broer van de huidige DVA, heb ik vernomen via PRG, ZEKER naar Frankfurt dus!
                              Mbt de QSC, "slecht" durfde ik niet zeggen maar eigenlijk heb je gelijk; American """sound""" en inderdaad schel en je krijgt het er niet uit

Comment

• Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

Beroepsmatig heb ik al +- 90% van alle LA's in de markt gehoord, benchmark was met Meyer M2D, conclusie: dB DVA véél betere prijs/kwaliteitsverhouding en verder was het verschil zéér klein (Meyer is wel stukken duurder) en zeker rekening houdend dat de M2D 10" is....so an easy choice
                                dB zou met een 12" uitkomen (gerucht?), grotere broer van de huidige DVA, heb ik vernomen via PRG, ZEKER naar Frankfurt dus!
                                Mbt de QSC, "slecht" durfde ik niet zeggen maar eigenlijk heb je gelijk; American """sound""" en inderdaad schel en je krijgt het er niet uit
                                Nou stond ik vanmorgen niet al te vrolijk op na het late carnavalswerk maar nu moet ik toch weer vreselijk lachen
                                DB vergelijken met Meyer HAHAHAHAHAHA
                                Had je je oren wel aangezet ? of zaten je DB doppen er nog in hahaha ik pis in mijn broek
                                Last edited by Hansound; 15-02-10, 13:22.

Comment

Working...