Kick zonder gat... HELP!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Een kick drum heeft een enorm dynamisch bereik en is vooral bedoeld voor het laag en laag mid.
    Als jij 'lekker' de kick gaat boosten tussen de 2kHz en de 5kHz, schop ik je 'lekker' weg bij m'n mixer. Mijn compression drivers vinden dit helemaal niet fijn.
    Als jij dit soort geluiden wil hebben zal je de drummer moeten vragen een blik of een oude kookpan te gebruiken i.p.v een kickdrum.. *****!
    Ga eerst een goed studeren welke frequenties diverse instrumenten weergeven.

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Originally posted by salsa
      Een kick drum heeft een enorm dynamisch bereik en is vooral bedoeld voor het laag en laag mid.
      Als jij 'lekker' de kick gaat boosten tussen de 2kHz en de 5kHz, schop ik je 'lekker' weg bij m'n mixer. Mijn compression drivers vinden dit helemaal niet fijn.
      Als jij dit soort geluiden wil hebben zal je de drummer moeten vragen een blik of een oude kookpan te gebruiken i.p.v een kickdrum.. *****!
      Ga eerst een goed studeren welke frequenties diverse instrumenten weergeven.

Dave
      bij trash metal wil je juist alleen een harde tik horen, die komt standaard idd meestal niet uit een kick nee.
      normaal gesproken probeer je de sound die een instrument accoustich maakt excact hetzelfde uit je speakers te laten komen maar met bepaalde muziek stijlen trek je dit juist uit zijn verband en ga je bepaalde dingen anders laten klinken.
      bij een metalband die ik de kick dan het liefst ook met een trigger met een lekkere klickende kick sample maar als er geen trigger voor hande is zou je het toch met de toonregeling op je tafel moeten doen door te gaan boosten tussen de 2 en 5 k en heb nog nooit meegemaakt dat daar een driver raar van gaat doen. en het dynamiche bereik vang je dan op met een compressor
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Drumvogel
        • Nov 2004
        • 175

hmmm....

Wel typisch dat speciaal voor metaldrummers er metalen plaatjes bestaan om op de vel te plakken en zo meer tik te creeeren.

Vroeger deden we dit met een rijksdaalder maar een 2 euromunt zou de truck ook moeten doen...

En terug de schoolbanken in is niet de oplossing. Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt. Maar weet je dat een metalgitaar met 7 snaren een extra b snaar hebben... Die lager is dan de rest... Dus de gitaren genereren nog meer laag!
        Dat zal je wel in de weg zitten bij een lage kick.
        YouTube - Slayer - Raining Blood
        Dat schijnt wel een bekend bandje te zijn.
        De kick klinkt in mijn oren als iemand die 2 draadjes met mekaar kortsluit.

Maar goed. Als jou "bekrompenheid"(no offence) graag bestaat uit een lage kick dan mag je je muziek en instrumentenkennis natuurlijk als hoog beschouwen(also no offence). Maar dan denk ik dat er een paar metalen mannetjes hoofdschuddend naast je tafel staan.

Het beste jazzorkest op straat wat ik heb mogen aanschouwen gebruikte een oude omo waspoederton als kick. En dat klonk geweldig. Jammer alleen als het gaat regenen.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Wel, ik ben in ieder geval blij dat ik nog nooit een metalband ben tegengekomen zonder gat in het voorvel (van de bassdrum )

Wat Salsa betreft: Ik geloof nooit dat jij ooit een metalband hebt gemixed, welke vervolgens blij was met het resultaat. Anders had je niet zo raar gereageerd op de dagelijkse praktijk wat betreft het maken van een kicksound die gebruikelijk is in deze stijlen. Ik heb honderden shows voor metalbands gedaan en daarbij nog nooit een hoogdriver gesloopt.

De truuk wat betreft het laag van een (snelle) metal kick is dat je deze echt goed laag laat zitten, niet rond de 90/120Hz maar meer rond de 50/70 Hz.
          En dan idd niet teveel erin stoppen, maar het moet er wel zijn, zonder dat het de bas in de weg zit. Hoe goed zoiets werkt hangt vaak af van de stemming van de bassdrum, als zo'n ding te hoog gestemd is gaat dat niet zo werken. En dat gebeurd nogal eens, omdat de klopper dan lekker snel terugveert en er weer sneller gespeeld kan worden
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Party's With a Message
            • Dec 2009
            • 37

Ik kwam laatst wat interessants tegen.

Moet je hier eens kijken:
            YouTube - DeWolff - Don't You Go Up In The Sky (live bij Der Rudy op 3FM)
            Hier staat hij er gewoon voor. Ik mis wel een beetje de "attack" in de kick.

Shure geeft bij hun PG-serie een boekje mee met daarin hoe je de mics moet opstellen. Ook zat er één bij de Shure drumkit. Hier geven ze als voorbeeld een bassdrum ZONDER kick. Ze gebruiken hier de PG52 en geven 3 opties.

- Sharp Attack
            5-7,5 cm away from the beater head, slightly off-center from beater.

- Medium Attack
            20-30 cm Away from beater head, directly in front of beater.

- Soft Attack
            5 - 7,5 cm Away from outside head, directly in front of beater

Tim
            Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Originally posted by Party's With a Message
              Shure geeft bij hun PG-serie een boekje mee met daarin hoe je de mics moet opstellen. Ook zat er één bij de Shure drumkit. Hier geven ze als voorbeeld een bassdrum ZONDER kick. Ze gebruiken hier de PG52 en geven 3 opties.

- Sharp Attack
              5-7,5 cm away from the beater head, slightly off-center from beater.

- Medium Attack
              20-30 cm Away from beater head, directly in front of beater.

- Soft Attack
              5 - 7,5 cm Away from outside head, directly in front of beater
              Neem aan dat je bedoelt "bassdrum zonder gat".

Als er geen gat (maar wel een voorvel) in zit krijg je microfoon natuurlijk nooit op 5 - 30 cm van de klopper.
              Bovenstaand lijstje ken ik, maar da's handig voor als je wel een gat hebt.
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...