Kick zonder gat... HELP!!!!
Collapse
X
-
Stemadvies, buiten het bekende "je draait om en om kruiselings aan", is toch te zorgen dat het label bij een stemschroef zit. Of dat met betere materiaalkwaliteit nog zo een issue is als 30 jaar geleden kan ik niet zeggen. Dat het toen wel misging weet ik echter wel zeker. Zeker in ons popcentrum waar we ettelijke oude pearl exports vele malen hebben moetten vervellen door intensief gebruik. Merkte je dat er wel degelijk verschil zat tussen de verschillende drummende beheerders die de klus kregen.Last edited by showband; 03-02-10, 09:02.lekker belangrijk!Comment
-
Wel eens geprobeerd dat kippengaas voor je mic vandaan te schroeven Zodat je je mic iets dichter op het dichte voorvel kunt zetten?. vooral bij van die ei vormige kickmicrofoons levert dit toch leuk volume winst op en kun je weer iets meer op klank eq'en.Comment
-
Goed, klusje voorbij.
Het is uiteindelijk een Beta52 bij het voorvel en een Beta 91 op de grond naast het pedaal geworden.
Was redelijk te doen (wollige boem uit de 52 en het meer pok-geluid uit de fasegedraaide 91).
Al was ik niet 100% tevreden, volgens een bevriende drummer klonk het prima.
Ik was uiteindelijk vooral niet gelukkig met de 91 (hoewel hij wel makkelijk was met plaatsing). Hij pakte (uiteraard) flink wat meer op dan alleen de pok, dus er moest flink ge-eqt en gegate worden om een beetje rock-kick te krijgen.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Goed, klusje voorbij.
Het is uiteindelijk een Beta52 bij het voorvel en een Beta 91 op de grond naast het pedaal geworden.
Was redelijk te doen (wollige boem uit de 52 en het meer pok-geluid uit de fasegedraaide 91).
Al was ik niet 100% tevreden, volgens een bevriende drummer klonk het prima.
Ik was uiteindelijk vooral niet gelukkig met de 91 (hoewel hij wel makkelijk was met plaatsing). Hij pakte (uiteraard) flink wat meer op dan alleen de pok, dus er moest flink ge-eqt en gegate worden om een beetje rock-kick te krijgen.
Ik gebruik gates op drums eigenlijk alleen nog maar om het resoneren van de floor en kick als deze niet bespeeld worden tegen te gaan. De hoop dat ik echt sounds kan maken met behulp van gates heb ik al lang laten varenHere today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Een gate op de kick wordt door mij helemaal niet gebruikt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
hulde! maar ja, als je een drummer hebt met een supervette kit, is t beetjhe zonde om een getriggerde bassdrum te gebruiken. met een gate en een 2 tal mics (liefst beta 52 met sm 91, of een beta met een D6(audix) geeft ook een fijn resultaat, wel eenntje in de bassdrum naar t voorvel gericht voor t laag, en in t gat van de bassdrum op de klopper... werkt perfect! zeker met metalbandjes die vaak alleen maar getik willen horen, op deze manier creeer je veel meer laag. wat een metalband vaak wel kan gebruiken.....zeker in de bassdrum...Comment
-
Comment
-
Meestal gebruik ik ze op toms, maar ik ga binnenkort ook eens met snare en kick experimenteren. Werkt dat goed, gaat een dubbele comp/gate eruit, en komt er nog een 2-kanaals TD bij...
Groet, Rob.All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
hulde! maar ja, als je een drummer hebt met een supervette kit, is t beetjhe zonde om een getriggerde bassdrum te gebruiken. met een gate en een 2 tal mics (liefst beta 52 met sm 91, of een beta met een D6(audix) geeft ook een fijn resultaat, wel eenntje in de bassdrum naar t voorvel gericht voor t laag, en in t gat van de bassdrum op de klopper... werkt perfect! zeker met metalbandjes die vaak alleen maar getik willen horen, op deze manier creeer je veel meer laag. wat een metalband vaak wel kan gebruiken.....zeker in de bassdrum...
drummers met dubbele bass pedaal juist geen laag gebruiken anders verzuipt je hele kick sound en word het een grote brij....
vooral veel tik toevoegen doot tussen de 2 en 5 k te boosten
uit ervaring heb ik gemerkt dat als je veel sub toevoegd dit resulteerd in 1 grote brij omdat je gates en je systeem dit niet kunnen bijhoudenA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
Comment