D&B C7 vs D&B Q7

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

Originally posted by Outline
    Een verhuurbedrijf die met carnaval geluid over heeft? En ook nog 'ns gratis een 2de set mee geeft? Volgens mij doen ze daar iets niet goed...
    Ofwel zijn ze van het principe: onze kostbare investering verhuren we niet om op carnavalwagens te zetten!

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Originally posted by Davy Gabriels
      Ofwel zijn ze van het principe: onze kostbare investering verhuren we niet om op carnavalwagens te zetten!
      Hoeft niet perse op een carnavalswagen hoor... Er zijn zat zaken die voor de carnaval extra geluid inhuren. Kan goed geld opleveren hoor, zeker bij een tekort aan fatsoenlijke setjes.

Ken er zelfs die een aantal setjes hebben die alleen met carnaval verhuurd worden en de rest van het jaar stof staan te vangen. En in die dagen ook gewoon het geld voor de rest van het jaar opbrengen...

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Ik heb vandaag een uitgebreide Q7 set (6 toppen en 2 subs) op een carnavalswagen geinstalleerd. De maten waren (net als vorig jaar) netjes doorgegeven en de mannen hebben de kasten keurig in de wagen verwerkt. Setje zelf ingeregeld en 2 mensen verantwoordelijk gesteld voor de bediening. Spul heeft de hele dag keurig gedraaid en werd door diverse mensen en de organisatie geprezen voor het heldere en strakke geluid! Zo kan het ook dus!

Verder staat de C7 set 4 dagen in een grote carnavalsfeestzaal.

Richard; mail me even over die E3's met E12 subs
        d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Een verhuurbedrijf die met carnaval geluid over heeft? En ook nog 'ns gratis een 2de set mee geeft? Volgens mij doen ze daar iets niet goed...
          Zij wensen hun materiaal niet in carnavaltoestanden in te zetten.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

Originally posted by frederic
            Zij wensen hun materiaal niet in carnavaltoestanden in te zetten.
            Wat prima te begrijpen valt in bepaalde omstandigheden!
            d&b Audiotechnik

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Originally posted by MusicSupport
              Ben je mailadres kwijt en kan het hier zo ook niet vinden. Mail je wel even via de zaak zodra ik ook wat meer weet. Set is van maat en heb er net een mail over gestuurd. Hoop morgen meer te weten. Ok?

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Ondertussen hebben we gisteren de set gehuurd. We hebben ze allebij meegekregen voor de prijs van 1 omdat we niet konden kiezen
                We hebben de 2 systemen dan naast elkaar gebruikt.
                Dat was wel een vette klank
                Wees dan ook even zo aardig om zelf de verschillen te benoemen?!
                En kun je het vinden in de meningen die hier worden genoemd?

Heb je ze uiteindelijk gehuurd, is het ook wel interessant om te weten hoe het was. Huur je ze allebei -wat behoorlijk uitzonderlijk is- maak dan even een vergelijking! Zou houd je een topic nog een beetje interessant. En praktijkervaringen zijn natuurlijk altijd goed.

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Originally posted by 4AC

Heb je ze uiteindelijk gehuurd, is het ook wel interessant om te weten hoe het was. Huur je ze allebei -wat behoorlijk uitzonderlijk is- maak dan even een vergelijking! Zou houd je een topic nog een beetje interessant. En praktijkervaringen zijn natuurlijk altijd goed.

Mvg,

Teun
                  Ik heb geen vergelijing van iemand anders nodig om de verschillen tussen C en Q te weten... Komt bij dat die al enkele malen benoemd zijn in dit topic...

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

@Steven: Je hebt mail op de mail van de zaak. (info @)

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by 4AC

Mvg,

Teun
                      [FONT=Verdana]Ik vind het 2 schitterende systemen.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]Klankmatig is de C7 gericht op het rockgenre, alhoewel ik zou kunnen leven met een Q7. Maar gezien velen onder ons en mezelf zich in de beste gevallen 1 set kunnen aanschaffen zou ik voor de Q7 gaan.[/FONT]

[FONT=Verdana]Dit om volgende redenen: [/FONT]
                      [FONT=Verdana]- Gewicht en afmetingen De toppen van de Q7 weggen 22kg terwijl de C7 55kg wegen[/FONT]
                      [FONT=Verdana]- De projecten die ik bij betrokken ben zijn eerder in het alternatieve genre en Jazz. Ik vind de toppen toch iets sprankelender klinken, maar toch niet schel. Het mid-hoog is ronduit superieur. Ik vind ze in meer situaties inzetbaar.[/FONT]
                      [FONT=Verdana]- Door dat je de toppen op een statief kunt prikken, kun je ze niet alleen horizontaal kantelen maar ook verticaal. Is toch handig als je hoger (te hoog) zit dan het publiek, kun je ze nog wat knikken.[/FONT]

[FONT=Verdana]En laten we eerlijk zijn, als je een rock mix niet kan laten klinken op een Q7 zal je het ook niet kunnen op een C7 [/FONT]

[FONT=Verdana]Pasop, wie een C7 set teveel heeft mag die ook altijd bij mij droppen hoor. [/FONT]

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Ik heb geen vergelijing van iemand anders nodig om de verschillen tussen C en Q te weten... Komt bij dat die al enkele malen benoemd zijn in dit topic...
                        Volgens mij was de reactie van 4AC niet voor jou Outline maar voor frederic (die inmiddels heeft gereageerd; zie hierboven) Komt een beetje onbedoeld bot over zo (leesfoutje?)

@Steven: Je hebt mail op de mail van de zaak. (info @)
                        Ontvangen; je krijgt reactie
                        d&b Audiotechnik

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Volgens mij was de reactie van 4AC niet voor jou Outline maar voor frederic (die inmiddels heeft gereageerd; zie hierboven) Komt een beetje onbedoeld bot over zo (leesfoutje?)
                          Exactement. Jij snapt het.
                          Daarom had ik ook frederic (de TS) gequote en niet Outline...

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Gaf even aan dat ik het verschil tussen de 2 sets wel weet en wilde ook aangeven dat die verschillen ondertussen ook al in meerdere postings naar voren waren gekomen...

@Steven: Je weet me te vinden...

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Weet iemand welke drivers er in een C7 set zitten?

Ik heb namelijk bouwplannen gevonden maar weet niet of het de juiste drivers zijn die ze opgeven.

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

Doe even een mailtje naar de fabrikant .
                                Denk dat ze niks loslaten
                                sis
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...