De 4099 is inderdaad goed te gebruiken met instrumenten die muted zijn. Een visueel voorbeeldje spreekt voor zich.
Dpa 4099
Collapse
X
-
DPA maakt veel leuke micro's. Ik ben vooral een fan van de 4099 op de hier besproken toepassingen en de 4061 met magneten in een vleugelpiano (in een buffetpiano werkt het ook leuk). 4021/4022 is ook een heel mooie mic voor die toepassing, maar veel duurder en minder veelzijdig. De 4061 is echt zijn geld dubbel en dik waard. Kost rond de 300 euro.Comment
-
[FONT=Verdana]Tja niet echt duidelijk hoe ze die cutmute uit en insteken zonder te haperen, terwijl het microfoontje er op geklemd zit.[/FONT]De 4099 is inderdaad goed te gebruiken met instrumenten die muted zijn. Een visueel voorbeeldje spreekt voor zich.
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Lijkt me redelijk kinky. [/FONT]Comment
-
De 4061 is ook goed te gebruiken in een Cajun en met kamDPA maakt veel leuke micro's. Ik ben vooral een fan van de 4099 op de hier besproken toepassingen en de 4061 met magneten in een vleugelpiano (in een buffetpiano werkt het ook leuk). 4021/4022 is ook een heel mooie mic voor die toepassing, maar veel duurder en minder veelzijdig. De 4061 is echt zijn geld dubbel en dik waard. Kost rond de 300 euro.
op de contrabas/cello. Ik heb helaas geen ervaring met de 409* serie.
Verder heb ik voor de 4061 ook een grensvlakadaptor en die werkt ook
echt perfect. Voor dwarsfluit gebruik ik regelmatig de hoofdband 4067.
Ook dit klinkt erg goed en heeft me al vele complimenten
opgeleverd van de fluitist die vooral de vrijheid (wireless) enorm kon waarderen.
De klassiek geschoolde fluitist moet je wel even overtuigen dat hij echt
niet poppie gaat klinken (Ian Anderson). Wel wat minder ruimtelijk dan met een OH.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Ik heb ook al geruime tijd een aantal 4099's in gebruik. Voor onder andere trompet, sax, trombone, sousafoon, viool, cello......
Ik heb binnenkort echter ook een project waarbij ook een harp uitversterkt moet worden. Ik dacht er aan hiervoor ook een 4099 in te zetten, aangezien ze op meerdere plaatsen op het podium zal spelen en ik met een 4099 dan een behoorlijke constante plaatsing kan behalen.
Ik twijfel echter of ik hiervoor een geschikte klem kan vinden binnen het programma van de 4099. Ik denk aan bijvoorbeeld de inzet van een GC4099 klem (voor gitaar). Iemand toevallig ervaring hiermee op harp, of een andere tip ??
De gitaar klem heb ik zelf momenteel nog niet, maar zou ik natuurlijk voor dit project kunnen bestellen.Comment
-
-
Je kunt voor de 4099 ook een piano klem (magneet) krijgen . Werkt prima weet alleen niet of het voor een harp werkt . Ik heb een harp ook een keer met gitaar klemmen te pakken genomen meen ik maar is al weer een jaar geleden dus weet het niet meer preciesComment
-
Bedankt voor jullie info:
het lastige is dat ik de gitaarklem niet zelf heb, en hem dus niet kan passen op de harp tijdens een repetitie. Wellicht dat ik hem gewoon maar ga bestellen, dan kom ik er vanzelf achter.
4061 zou ook kunnen, maar is wel omni, en ik ben bang dat ik dan toch wat feedback problemen ga krijgen, gezien de opstelling op locatie.Comment
-
Volgens mij heb ik die klem wel liggen... Keertje testen?Bedankt voor jullie info:
het lastige is dat ik de gitaarklem niet zelf heb, en hem dus niet kan passen op de harp tijdens een repetitie. Wellicht dat ik hem gewoon maar ga bestellen, dan kom ik er vanzelf achter.
4061 zou ook kunnen, maar is wel omni, en ik ben bang dat ik dan toch wat feedback problemen ga krijgen, gezien de opstelling op locatie.d&b AudiotechnikComment

Comment