Dpa 4099

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Dpa 4099

Bij deze dus een link naar een mix klusje afgelopen december .
    Equipment
    SD8 Digico
    4099 10x op strijkers/digididoo
    4007 2x voor piano
    4022 2x toms
    4091 3x overheads/hihat
    beta91 kick
    beta58 anouncement
    upa 6x meyersound lcr/3xdelay
    sub circus renz
    2 x ps10 monitor
    Locatie fulco theater Ijsselstein
    alles wat ik vergeten ben

YouTube - AUSTRALIA - HENK WIEMAN - DIDGERIDOO

Het geluid wat je hoort is het geluid van de camera's dus niet een lijn vanuit de digico zoals ik dacht vandaar dat verschil in tijd tussen l/r . Camera positie niet gelijk
    Last edited by Timo Beckman; 24-01-10, 11:21.
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe is die SD8 je bevallen.
    Wat ik begrepen heb, was dat je eerste stap op het digi pad.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Dat ik het niet echt meer weet . Ik kwam de nacht er voor vast te staan met mijn bus en had maar 2 uur geslapen . Ik heb het ding aan gezet en ben gaan klooien .
      Het klonk erg goed (vind ik ten minste) en moeilijk kan hij niet echt zijn daar ik zonder echte problemen door die show ben gerolt .
      Ik blijf wel een analoog mannetje maar er valt goed mee te werken mits je de tijd hebt
      Last edited by Timo Beckman; 25-01-10, 09:55.

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Wat ik van de sd8 vond was dat de klank beter was dan wat ik tot nu toe uit yamaha's heb horen komen MC7/ls9 etc of uit de analoge gl3300 die ook aanwezig is in dat theater . (= mijn mening wil niet zeggen dat ik gelijk heb!!!)
        Het gevaar wat er bijna bij alle digi tafels in zit is dat je veel te veel fratsen gaat gebruiken om een slechte artiest of show op te krikken .
        Shit in = shit uit en of je nu analoog of digitaal werkt .
        bv alle kanalen hebben compressors laten we ze allemaal maar aanzetten we hebben ze toch . 8x dyn.eq er bij en gates flink wat fx maakt het dat je behoorlijk snel kunt verzanden in een brij .
        Wat mij redelijk snel gebeurt bij een digi tafel is dat ik meer naar dat touch-screen zit te kijken dan naar het podium . Blind bedienen is er niet echt bij .
        Ik heb gisteren de vrienden van amstel live bij gewoont en in de handen van de goeie persoon is het een erg goed stuk gereedschap (2x sd7 wat midassen en een sd8 op de buhnes).
        Zeker toen van velzen los ging . Het is lang geleden dat ik een echt goede show heb gezien maar van velzen was echt zwaar in orde .
        Het lijkt me ook wel eens een keer wat om SIM3 aan die digi tafel te hangen en te kijken wat die tafel nou eigenlijk echt doet .

Comment

• frankvv
          • Jun 2007
          • 56

We hebben met onze band nu ook 4x DPA4099, werken echt heerlijk. Het enige waar ik een beetje bang voor ben zijn de zeer dunne fragiele kabels tussen microfoon en microdot. Heeft iemand een idee hoe deze beter te beschermen?

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by frankvv
            We hebben met onze band nu ook 4x DPA4099, werken echt heerlijk. Het enige waar ik een beetje bang voor ben zijn de zeer dunne fragiele kabels tussen microfoon en microdot. Heeft iemand een idee hoe deze beter te beschermen?

Zoiets als wat om deze kabels zit misschien? Ik heb alleen geen flauw idee of en waar je die los kan krijgen?

@Mod: Sorry voor de webshop! (heb nog bij jullie gekeken, maar jullie hebben zoiets volgens mij niet?)

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Heb even naar de prijs gekeken: 450€
              Als je er zo een stuk of 10 nodig hebt

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Weet iemand of er een breder opzetstuk te vinden is om hem op een cello te plaatsen?

Comment

• Dirkie
                  • Nov 2003
                  • 9

Voor toepassing met een cello is gewoon een standaard clip beschikbaar: Klik!

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Nu wel ten tijden van deze klus nog niet

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

Te gekke mic die DPA 4099. Laatste al een keer op viool geprobeerd en ook op diverse blazers (trombone, hoorn en tuba). Klinkt er vet, en ook op monitors kan je nog behoorlijk gasgeven voor het rond gaat.

Ik denk alleen dat het een mic is die door muzikanten zelf gekocht moet worden. Wanneer je als technicus/bedrijf met dit soort micjes aankomt ben ik bang dat je ze aan het einde van het optreden terug vind op de grond tussen de kabels en de (half)lege bierglazen. Als muzikanten zelf dit soort mic's kopen wordt er wel netjes met de micjes opgesprongen.
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

De violiste van een van mijn bandjes heeft ook een 4099 via mij gekocht en dat was echt een verademing !! Heerlijke mic, maar de klank die je krijgt blijft nog altijd sterk afhankelijk van het instrument en hoe je hem plaatst.

Maar ik kan hem iedereen erg aanraden !!
                        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Ik heb er 10 tot mijn beschikking maar als ik er ook maar 1 op de grond vind of meer van dat soort fratsen mogen ze hem kopen gedwongen wel is waar maar goed .
                          De mensjes artiesten moeten het maar eens een keer leren zo onderhand .
                          Het is alleen uitkijken met die XLR verlopen die er standaard bij zitten . Die kunnen kapot tot mijn spijt .

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Voor koperblazers zie ik het weinig bruikbaar, omdat ze muted moeten kunnen spelen. Dan zit dat microfoontje in de weg.

Comment

• frankvv
                              • Jun 2007
                              • 56

Ze werken prima op koperblazers met mute, zit helemaal niet in de weg.

Comment

Working...