hey goeiendag allemaal....dit wordt me eerste bericht op het forum,bespaar me als ik het niet goed heb geplaats
.ik heb de zoekfuntie al gebruikt maar ik kon er niks over terug vinden.
ik ben zanger en doe het vak nu 2 jaar serieus...ik ben niet techneut maar ik weet wel het 1 en andere van geluid af.Ik heb sinds kort een Drawmer mx60 gekocht.om een mooier totaale mix te krijgen en om me digitale effect van me cms mooier in de mix te krijgen.En dat doet ie ook zekker
voordat ik begin met me vraagstelling zal ik eerst me setup beschrijven:
speakers:topjes:dynacord corus Pro 2x cp-153 subs:2x dynacord corus pro 18-1
mengtafel:dynacord cms 1000
versterker:lx 2200
microfoon ontvanger:2xshure beta 58+2x slx ontvanger
flascard:2xss-r1
compressor
rawmer Mx 60
in ear:sennheiser g2 set
ik heb een vraag over de drawmer mx60.voor de mensen die het niet weten drawmer heeft hier componenten ingestopt zoals
reamp/compressor/equaliser/tube sound.je kan dit alles apart aan en uit schakelen.ik gebruik dan graag de preamp/compressor en eq van de drawmer.Dit moet vele malen beter zijn dan de cms.Vooral met de eq merk je het verschil.de tonen zijn vele malen warmer dan die van de cms.Mede door de preamp van de drawmer.Maar er is een groot probleem!!als je een compressor gebruikt werd er tegen mij vertelt dat je de eq van je mengpaneel(microfoon kanaal)alles op neutraal moet zetten want je gebruikt de eq van je compressor.Maar zoals de meeste mensen weten zit er op de cms voor mid ook een khz.op de drawmer ook.+octaven.ik heb het idee dat het heel rommelig gaat klinken als je de khz van je mengpaneel gebruik en die van de drawmer.Maar ik heb geen flauw idee wat neutraal is van de khz op me cms of hoe je hem kan uitzetten(na 4 keer de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen.of zeggen jullie:je hoef helemaal niet alles neutraal te zetten van je eq van je cms ondanks dat je de eq gebruikt van je compressor.Want ik zou zeggen dan als je dit doet.dan verneuk je helemaal je geluid.wat ik ook merk...dat ik snel feedback heb...ik heb gehoord en gelezen dat compressors sneller rondzingen dan normaal...maar dat moet niks te maken hebben met een compressor...in mij geval zingt ie rond door de eq.het kan de oorzaak zijn van te veel hoge tonen.Maar ik denk dat het eerder komt door mij khz van me midden tonen.want als ik me hoog eruit draai vind ik me heel donker klinken.en kant het kloppen dat je snel geneigd ben om je microfoon master harder te zetten dan normaal omdat je jezelf niet goed hoort in de totale mix.Daarom zijn in ears zo makkelijk of monitors:Pof ik wil me zelf als te graag horen:Pmaar dat komt omdat ik dan te hard moet schreeuwen door de mic en dus sneller je stem overbelast.....
geluid lijkt zo simpel maar dat is het niet
Kan iemand me helpen?
muziekale groet,kobus
.ik heb de zoekfuntie al gebruikt maar ik kon er niks over terug vinden.ik ben zanger en doe het vak nu 2 jaar serieus...ik ben niet techneut maar ik weet wel het 1 en andere van geluid af.Ik heb sinds kort een Drawmer mx60 gekocht.om een mooier totaale mix te krijgen en om me digitale effect van me cms mooier in de mix te krijgen.En dat doet ie ook zekker
voordat ik begin met me vraagstelling zal ik eerst me setup beschrijven:
speakers:topjes:dynacord corus Pro 2x cp-153 subs:2x dynacord corus pro 18-1
mengtafel:dynacord cms 1000
versterker:lx 2200
microfoon ontvanger:2xshure beta 58+2x slx ontvanger
flascard:2xss-r1
compressor
rawmer Mx 60in ear:sennheiser g2 set
ik heb een vraag over de drawmer mx60.voor de mensen die het niet weten drawmer heeft hier componenten ingestopt zoals
reamp/compressor/equaliser/tube sound.je kan dit alles apart aan en uit schakelen.ik gebruik dan graag de preamp/compressor en eq van de drawmer.Dit moet vele malen beter zijn dan de cms.Vooral met de eq merk je het verschil.de tonen zijn vele malen warmer dan die van de cms.Mede door de preamp van de drawmer.Maar er is een groot probleem!!als je een compressor gebruikt werd er tegen mij vertelt dat je de eq van je mengpaneel(microfoon kanaal)alles op neutraal moet zetten want je gebruikt de eq van je compressor.Maar zoals de meeste mensen weten zit er op de cms voor mid ook een khz.op de drawmer ook.+octaven.ik heb het idee dat het heel rommelig gaat klinken als je de khz van je mengpaneel gebruik en die van de drawmer.Maar ik heb geen flauw idee wat neutraal is van de khz op me cms of hoe je hem kan uitzetten(na 4 keer de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen.of zeggen jullie:je hoef helemaal niet alles neutraal te zetten van je eq van je cms ondanks dat je de eq gebruikt van je compressor.Want ik zou zeggen dan als je dit doet.dan verneuk je helemaal je geluid.wat ik ook merk...dat ik snel feedback heb...ik heb gehoord en gelezen dat compressors sneller rondzingen dan normaal...maar dat moet niks te maken hebben met een compressor...in mij geval zingt ie rond door de eq.het kan de oorzaak zijn van te veel hoge tonen.Maar ik denk dat het eerder komt door mij khz van me midden tonen.want als ik me hoog eruit draai vind ik me heel donker klinken.en kant het kloppen dat je snel geneigd ben om je microfoon master harder te zetten dan normaal omdat je jezelf niet goed hoort in de totale mix.Daarom zijn in ears zo makkelijk of monitors:Pof ik wil me zelf als te graag horen:Pmaar dat komt omdat ik dan te hard moet schreeuwen door de mic en dus sneller je stem overbelast.....geluid lijkt zo simpel maar dat is het niet

Kan iemand me helpen?
muziekale groet,kobus

..
Comment