drawmer mx60

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by hugovanmeijeren
    Die afscherming dient ervoor om storing van buitenaf af te vangen, dat gaat goed op korte stukken, maar als de kabellengte toeneemt dan merk je dat de afscherming alleen niet meer voldoende 'bescherming' biedt.
    Hij werkt echt wel als een retour ader voor de stroom, afhankelijk van de ingangsimpedantie is deze groter of kleiner. Als er geen retour stroom door je signaal afscherming loopt dan heeft deze een kortere weg gezocht en gevonden, waarschijnlijk komt er dan brom bij... want dan heb je een aardlus.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by artiest_kobus
      Het is me nu allemaal een beetje duidelijk heren!!!!
      Maar sorry dat ik er over door ga...
      Namelijk...ik gaf op het begin al aan dat ik werk met shure slx beta 58a(draadloos)Ik schakel alleen me preamp in van me mengtafel zodra ik de Xlr aansluiting gebruik van me mengtafel(en niet die van inserts of line ingangen.Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
      Voorversterking zit dus alleen op de Xlr aansluiting.
      Wat ik merkte bij een klus...samen met een geluidsjongen(niet ervaren)dat toen we de inserts gebruikte dat er heel veel dynamiek en volume in de mic zat(de gain was bovendien ook uitgeschakelt)
      Zodra we naar de lijn ingang gingen merkte we een onwijs verschil.De Microfoon klonk een stuk warmer maar het totale volume was vele male zachter.
      Ondanks dat we met de hoofd gain van de drawmer hebben lopen te draaien tot +15 db.
      we moesten deze avond best wel veel geluid produceren,maar we kregen gewoon mij stem niet boven het muziek uit...en dat zorgt voor problemen.
      Dat je geen mooie mix krijgt.
      Waar we ook achter kwamen was wanneer we de lijningang gebruikte dat we de gain van de mengtafel ook konden gebruiken(die werd dus ingeschakelt)Een gain staat er alleen voor om iets harder of om iets zachter te maken?toch?
      Ik vraag me dan af:als ik de lijningang gebruikt dat ik dan ook me gain van me mengtafel kan gebruiken?om dus meer geluid uit me microfoon te krijgen,
      want met alleen de gain van me drawmer red ik het niet...met het produceren van veel geluid?Dan komt het muziek boven me stem uit terwijl we de faders helemaal open hebben staan.....

met dank,
      groetjes kobus
      De gain dient ervoor om het signaal zoveel te knijpen dat je mic. pre-amp in je mengpaneel er iets mee kan, is het signaal zacht dan gebruik je de microfoon ingang, is het te hard voor de microfoon ingang dan gebruik je de line ingang. Bij een juist afgestelde gain geeft de VU meter gemiddeld ongeveer 0 dB aan. Beiden zitten bij veel mixers aan elkaar geknoopt met als enige verschil dat de line ingang met weerstanden is verzwakt.
      Je schakelt die mic. pre-amp dus niet in of uit maar het signaal gaat door die mic. pre-amp wanneer je de line of mic. ingang gebruikt.
      Als je de insert gebruikt dan komt het signaal pas na de mic. pre-amp binnen, vandaar dat je gain knop dan ook niet meer werkt.
      Overigens kun je de output van je draadloze microfoon ook harder en zachter zetten, lijkt me vreemd dat het line-signaal van je Drawner te zacht is voor de mengtafel.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by DJ Antoon
        Hij werkt echt wel als een retour ader voor de stroom, afhankelijk van de ingangsimpedantie is deze groter of kleiner. Als er geen retour stroom door je signaal afscherming loopt dan heeft deze een kortere weg gezocht en gevonden, waarschijnlijk komt er dan brom bij... want dan heb je een aardlus.
        Ik beweer ook niet dat het niet zo is. Je hebt ook gelijk, máár die afscherming hangt gewoon aan de massa/aarde van de mengtafel (of whatever erop aangesloten is).
        Wat ik duidelijk wilde maken is dat het beslist geen '-' of negatieve pool is (immers dat zou impliceren dat er hetzelfde signaal op zou staan als op de signaaldraad maar dan 180 graden in fase gedraaid en dat is niet het geval).

Maargoed, hier ging het topic eigenlijk niet over...

jaa dat komt omdat ik me gain niet had open gezet op me mengtafel.
        Vandaar dat ie te zacht klonk:Pik had hem gewoon op 0 staan
        Hoe bedoel je dat? Als je de Drawmer via de insert aansluit doet je gainregeling helemaal niets meer. Bovendien is '0' nogal verwarrend in deze context...

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Originally posted by hugovanmeijeren
          Bij een ongebalanceerde verbinding is er geen '-' of 'negatieve draad'. Er is naast één signaalleider alleen een afscherming en die hangt aan de massa (aarde). Die afscherming dient ervoor om storing van buitenaf af te vangen, dat gaat goed op korte stukken, maar als de kabellengte toeneemt dan merk je dat de afscherming alleen niet meer voldoende 'bescherming' biedt.

Groeten Hugo
          Dit gaat niet op. Elk signaal is een potentiaalverschil. Ook een gebalanceerd signaal heeft een massa nodig, je hebt immers twee 180 graden van elkaar verschoven signalen en dus twee maal een potentiaalverschil tov massa.

Bij een ongebalanceerd signaal is de afscherming van je kabel ook je retourleiding. Verstoring die hierop geinduceerd wordt komt dan ook keihard in je signaalweg terecht.

Als de signaalmassa en aarde van je mengtafel gescheiden is kun je door de afscherming aan het huis van je connector te leggen stoorsignalen naar aarde afvoeren. Een zijde dient dan los te liggen.
          Dit betekend echter dat er een extra afscherming nodig is, dus voor ongebalanceerde signalen ook een tweeaderige afgeschermde kabel gebuiken.
          Op deze wijze ga je richting EMC en dan komt er nog wel het een en ander bij kijken.
          Helaas liggen voor zo ver mij bekend de massa's van de meeste, zo niet alle tafels aan aarde dus gaat dit alleen op als je de groundlift gebruikt.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...