Zwakke stem meer power geven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by BvE
    Goede tips al zeg ik het zelf!

Misschien nog een tip: Als geluidstechnieker zou je vaker moeten onderhandelen met muzikanten (lees: gitaristen) over hoe zij hun versterker plaatsen. Vaak blazen ze vol gas tegen hun voeten aan. Wanneer jij ze uitlegt dat het beter is de versterker iets te tilten dan bespaart je dat een hoop extra volume op het podium.
    Volgens mij zijn we in herhaling aan het vallen.....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Voldoende geluid plaatsen.

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Mijn excuses dan, was het overzicht kwijt over dit topic.

Comment

• remco_k
          • Sep 2002
          • 325

Originally posted by Turboke
          Voldoende geluid plaatsen.
          Volgens mij is dat hier niet echt het probleem.
          Het lijkt me in dit geval interessanter om de plaatsing van het geluid wat beter te bedenken, in plaats van zomaar meer bijplaatsen.
          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

Ik denk dat dit meestal wel het probleem is.
            Men plaatst meestal geluid dat voldoende luid gaat voor muziek te spelen, maar meestal is dit ook te weinig om degelijk een mic af te stellen voor zang.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ik denk dat dit meestal wel het probleem is.
              Men plaatst meestal geluid dat voldoende luid gaat voor muziek te spelen, maar meestal is dit ook te weinig om degelijk een mic af te stellen voor zang.
              Nu beginnen we aardig het spoor bijster te raken, dit is gewoon je reinste onzin.
              Zolang het probleem van TS is dat de microfoon rond gaat zingen is er van te weinig vermogen helemaal geen sprake. En 'meestal' staat er te weinig geluid om een microfoon af te stellen.....

Comment

• Turboke
                • Oct 2006
                • 463

Heb het zo zelf ervaren ja,
                1 degelijke top was voldoende om muziek door te jagen in een sporthal maar de stem kregen we niet fatsoenlijk erdoor.
                Zaten tegen de feedback aan.
                Nadien alles hetzelfde maar meerdere toppen en dit werkte wel.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Heb het zo zelf ervaren ja,
                  1 degelijke top was voldoende om muziek door te jagen in een sporthal maar de stem kregen we niet fatsoenlijk erdoor.
                  Zaten tegen de feedback aan.
                  Nadien alles hetzelfde maar meerdere toppen en dit werkte wel.
                  Maar dat wil zeker niet zeggen dat er 'meestal' te weinig vermogen is om stemmen te versterken.
                  Denk eerder dat het aan de toppen in kwestie ligt, mijn ervaring met 12 of 15" frontloaded toppen is dat je de stemmen na een meter of 10 helemaal kwijt bent.

Comment

• Turboke
                    • Oct 2006
                    • 463

Ik denk niet dat de aspect 500 van turbo dat niet aan zou kunnen
                    En toen we er meerdere hadden staan hadden we dat probleem niet meer.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ik denk niet dat de aspect 500 van turbo dat niet aan zou kunnen
                      En toen we er meerdere hadden staan hadden we dat probleem niet meer.
                      Dit is een hoorngeladen top met een hele kleine spreiding, denk dat daar het probleem zat, met meer toppen wordt je spreiding groter en is je probleem inderdaad over.
                      Dit heeft alleen niet met het vermogen te maken, ook al heb je meer vermogen bij meer toppen.

Comment

• Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

50x25 is niet zo een kleine spreiding
                        veel systemen spelen op 75° net zoals de flex

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

50x25 is niet zo een kleine spreiding
                          veel systemen spelen op 75° net zoals de flex
                          50 graden is voor de meeste toepassingen te weinig, om die reden worden EAW KF850 sets meestal met twee toppen per kant gebruikt.
                          En 50 graden is nog altijd een stuk minder als 75 graden....
                          Maar, ik ben er niet bij geweest, het is voor mij dus gissen wat de oorzaak was, kan je in elk geval wel verzekeren dat het bij deze toppen nooit een gebrek aan vermogen geweest kan zijn.

Comment

• Rockdwerg
                            • Feb 2010
                            • 5

het heeft verschillende oorzaken, idd tops met weinig spreiding, te weinig geluid, of gewoon de muziek zo hard in de mix hebben staan zodat de vox er never nooit meer bovenuit komen.....begin met de vox, bouw de rest daar om heen...

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by Rockdwerg
                              het heeft verschillende oorzaken, idd tops met weinig spreiding, te weinig geluid, of gewoon de muziek zo hard in de mix hebben staan zodat de vox er never nooit meer bovenuit komen.....begin met de vox, bouw de rest daar om heen...
                              Dan moet je best wel hard met de vox beginnen, anders kom je in de problemen met drums en gitaren/bass.
                              Het is veel handiger om (zoals bijna iedereen doet) met de drum te beginnen. Dat komt het hardste van je podium af, dus daar moet je meestal overheen.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• T_Sound
                                • Sep 2009
                                • 267

Renevanh, heeft daar zeker een punt.

Natuurlijk moet je je eigen manier van mixen ontwikkelen, als dat voor jou zo het beste uit komt, maar vooral bij muzieksoorten waar het niet hard hoeft/moet, is het belangrijk dat je zorgt dat de instrumenten die al genoeg volume produceren, zo min mogelijk versterkt, alleen ter ondersteuning in je mix, bronnen die het alleen van de uitversterking moeten hebben, die moet je juist zo duidelijk mogelijk in de mix hebben, nou is het de vraag dat misschien het podium geluid dusdanig gereduceerd kan worden dat er minder overspraak op de voc. mic binnen komt. Drummer wat minder hard slaan (optie), gitaar amps (indien aanwezig) minder hard, maar dan zit je weer met de blazers, want die halen op sommige momenten wel vol uit en dan zit je daar weer mee, dus het is een puzzel waar je telkens denkt dat er een stukje is wat niet past, maar wanneer je dat op de juiste manier en het juiste moment in de puzzel legt, dat de puzzel af is.
                                Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

Working...