Waarschuwing mbt Sandisk flashdrives

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Waarschuwing mbt Sandisk flashdrives

Hoihoi allemaal,

Gisteren kreeg ik een waarschuwing mbt tot Sandisk flashdrives met U3 die ik graag met jullie deel.

De nieuwere types SANDISK Flashdrives gebruiken een applicatie om niet enkel data maar ook programma’s te kunnen draaien vanaf de flashdrive. Dit heet U3 Launchpad.
    De volgende SANDISK sticks kunnen hiervan voorzien zijn:
    SANDISK Cruzer
    SANDISK Cruzer Micro
    SANDISK Cruzer Titanium
    SANDISK Extreme Contour
    SANDISK Ultra Backup
    Als je de stick in een pc steekt, dan installeert U3 zich automatisch op de PC.
    Steek je de stick in een digitale desk, dan probeert de stick dit ook, met als gevolg dat de desk crasht, zijn firmware verliest en/of meer van dat soort ellende.
    Desks waar we dit al van weten zijn:
    ‐Digico D1, D5, SD7 en SD8,
    ‐Yamaha M7CL en LS9
    ‐Allen&Heath i‐Live series
    ‐AMPCO Lake Drive Rack & Soundweb Drive Rack

Wat dus te doen?
    Als je een SANDISK stick hebt of tegenkomt, deze dus nooit in een desk steken zonder zeker te zijn dat de U3 software verwijderd is van de stick.
    De U3 software kan verwijderd worden van de flashdrive met een programmaatje van SANDISK. Dat heet de U3 LaunchPad Remover. Deze kan gedownload worden van de SANDISK website met de volgende link: http://drivers1.sandisk.com/DriverDo...padremoval.zip
    Heb je zelf een stick van SANDISK, en je wilt deze gaan gebruiken om data van een digitale desk te laden en te saven, dan moet je dus eerst de U3 verwijderen.
    Daarnaast is het natuurlijk uitkijken met gasttechnici. Wij hebben de instructie om eerst na te gaan of U3 LaunchPad met zekerheid niet op de USB stick staat, alleen dan mogen we deze flashdrives toestaan.

Doe er u voordeel mee!
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Het is dan waarschijnlijk incidentieel.. Heb zelf een U3 titanium, en al eens in een M7CL gehad en zeer vaak in de GrandMA.. Heb nog nergens last van gehad.

Maar zoals het spreekwoord luidt, beter voorkomen dan genezen.
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Ik zou het toch niet graag tegenkomen tijdens een klus medunkt

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Nog niks bekend over de Roland M400?
        En in hoeverre is het te herstellen als je de firmware op een stickje bij je hebt?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco

• Oct 2003
          • 2568

Wat ik nooit van al die computerfabrikanten begrijp, zowel de hard- als software fabrikanten, waarom ze allemaal hun eigen zooi zo belangrijk vinden.

Waarom moet bij het opstarten van de computer al direct de software in de tray draaien en/of een icon op het bureaublad staan (als ik dit niet gelijk zou verwijderen dan staan mijn tray en bureaublad in no-time vol). En dan de ongein van dat automatisch opstarten vanaf media zoals deze ongein van SanDisk.

De fabrikanten doen alsof het hun computer is lijkt het wel.

Dit wil je inderdaad nooit live meemaken dus bedankt voor de waarschuwing.

Comment

• xvisionbelgium
            • Sep 2008
            • 50

Originally posted by MusicXtra
            Nog niks bekend over de Roland M400?
            En in hoeverre is het te herstellen als je de firmware op een stickje bij je hebt?
            M400 heeft er geen probleem mee... alleen een U3 stick werkt gewoon niet als je hem in een M400 steekt want die ziet enkel de eerste read-only partitie op de stick.

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Wij gebruiken al jaren U3 sticks op onze LS9's. Nog nooooooiiit problemen gehad hiermee! Nog sterker; we hebben voor onze bandfiles alleen maar U3 sticks
              d&b Audiotechnik

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Originally posted by vasco
                Wat ik nooit van al die computerfabrikanten begrijp, zowel de hard- als software fabrikanten, waarom ze allemaal hun eigen zooi zo belangrijk vinden.

Waarom moet bij het opstarten van de computer al direct de software in de tray draaien en/of een icon op het bureaublad staan (als ik dit niet gelijk zou verwijderen dan staan mijn tray en bureaublad in no-time vol). En dan de ongein van dat automatisch opstarten vanaf media zoals deze ongein van SanDisk.

De fabrikanten doen alsof het hun computer is lijkt het wel.

Dit wil je inderdaad nooit live meemaken dus bedankt voor de waarschuwing.
                Heb er geen verdere reactie op, maar ben het volledig met je eens!
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

weet uit ervaring dar de sandisk flashdrives helemaal niet werken op een Midas Pro6/XL8
                  heb hiervoor meedere stick moeten kopen voordat ik 1 had gevonden die werkte
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Rock On
                    • Jan 2004
                    • 250

@MusicXtra en xvisionbe.
                    Mijn ervaring met de M400 en Sandisk Cruzer is dat de tafel ze 70% van de tijd niet ziet bij het insteken. Op de betreffende stick was U3 weggehaald (dus was er maar één partitie over), maar heeeeel veeeel gezeur met herkennen van de stick. Ik heb de TD van RSS aan de lijn gehad, en die zeiden dat het vaker voorkwam. Ben toen direct een stick van Kingston gaan halen, en die werkt als een zonnetje
                    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Ferry Alons
                      • Apr 2006
                      • 1

Apart, hier werkt een U3 vlekkeloos op zowel Midas Xl8 als Pro6. Nooit problemen mee gehad. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het goed is om van te voren te checken wat voor files er op de stick staan (naast showfiles bijvoorbeeld .exe etc.)

Comment

• Stage-Q
                        • Sep 2007
                        • 389

al in een GMA en M7cl gehad, niks geen problemen.
                        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Ik begin het vermoeden te krijgen dat het aan echt specifieke type Sandisk stick ligt.
                          Hier gebruiken we de Cruzer Micro U3 met succes in alle LS9's. De muziek staat op andere sticks.
                          d&b Audiotechnik

Comment

• daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

Originally posted by Ferry Alons
                            Apart, hier werkt een U3 vlekkeloos op zowel Midas Xl8 als Pro6. Nooit problemen mee gehad. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het goed is om van te voren te checken wat voor files er op de stick staan (naast showfiles bijvoorbeeld .exe etc.)
                            hmm vreemd ik heb 3 verschillende sticks gekocht en geprobeerd in een pro6 maar lukt mij alleen met een orginele midas stick. en een oude stick van maar 1 gig
                            heb ook al geprobeerd eerst de stick te formatteren in linux formaat maar helpt ook niet. heb gelukkig nog 2 orinele sticks die bij de tafel horen
                            is ook al tijdje geleden dat ik die andere sticks heb geprobeerd misschien met de huidige software op de tafel werken ze wel.
                            zal het ff proberen van het weekend
                            Last edited by daviddewaard; 08-10-09, 16:56.
                            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Cake Music NL
                              • Sep 2008
                              • 60

problemen voornamelijk met de nieuwe Crusers met groot geheugen. Hier staan een aantal autoinstallers op zodra je de stick in een PC stopt, installeert de stick virtuele drives, cd drives en zelfs een soort logo-changer voor je files.

Zelf al diverse malen probleempje gezien bij M7CL en LS9 die beiden de geest gaven. Bij Digico oude serie komen er foutmeldingen en de nieuwe serie komen er vensters of je de software wel wil installeren. Pro6 en iLive krijgen soms een Linux error hierdoor.

Het is kortom link om hier mee om te gaan, kan jaren goedgaan, maar blijkbaar random op verschillende tafels fout gaan. Bij een aantal van jullie niet.

2 handige manieren om het voor te zijn : open de stick op een mac en helemaal leeg maken/formateren, of naar de site van sandisk en met een tool de stick leegmaken. Ze hebben zichzelf al juridisch ingedekt en een remover tool op hun website gezet.

Comment

Working...