Hoihoi allemaal,
Gisteren kreeg ik een waarschuwing mbt tot Sandisk flashdrives met U3 die ik graag met jullie deel.
Daarnaast is het natuurlijk uitkijken met gasttechnici. Wij hebben de instructie om eerst na te gaan of U3 LaunchPad met zekerheid niet op de USB stick staat, alleen dan mogen we deze flashdrives toestaan.
Doe er u voordeel mee!
Gisteren kreeg ik een waarschuwing mbt tot Sandisk flashdrives met U3 die ik graag met jullie deel.
De nieuwere types SANDISK Flashdrives gebruiken een applicatie om niet enkel data maar ook programma’s te kunnen draaien vanaf de flashdrive. Dit heet U3 Launchpad.
De volgende SANDISK sticks kunnen hiervan voorzien zijn:
SANDISK Cruzer
SANDISK Cruzer Micro
SANDISK Cruzer Titanium
SANDISK Extreme Contour
SANDISK Ultra Backup
Als je de stick in een pc steekt, dan installeert U3 zich automatisch op de PC.
Steek je de stick in een digitale desk, dan probeert de stick dit ook, met als gevolg dat de desk crasht, zijn firmware verliest en/of meer van dat soort ellende.
Desks waar we dit al van weten zijn:
‐Digico D1, D5, SD7 en SD8,
‐Yamaha M7CL en LS9
‐Allen&Heath i‐Live series
‐AMPCO Lake Drive Rack & Soundweb Drive Rack
Wat dus te doen?
Als je een SANDISK stick hebt of tegenkomt, deze dus nooit in een desk steken zonder zeker te zijn dat de U3 software verwijderd is van de stick.
De U3 software kan verwijderd worden van de flashdrive met een programmaatje van SANDISK. Dat heet de U3 LaunchPad Remover. Deze kan gedownload worden van de SANDISK website met de volgende link: http://drivers1.sandisk.com/DriverDo...padremoval.zip
Heb je zelf een stick van SANDISK, en je wilt deze gaan gebruiken om data van een digitale desk te laden en te saven, dan moet je dus eerst de U3 verwijderen.
De volgende SANDISK sticks kunnen hiervan voorzien zijn:
SANDISK Cruzer
SANDISK Cruzer Micro
SANDISK Cruzer Titanium
SANDISK Extreme Contour
SANDISK Ultra Backup
Als je de stick in een pc steekt, dan installeert U3 zich automatisch op de PC.
Steek je de stick in een digitale desk, dan probeert de stick dit ook, met als gevolg dat de desk crasht, zijn firmware verliest en/of meer van dat soort ellende.
Desks waar we dit al van weten zijn:
‐Digico D1, D5, SD7 en SD8,
‐Yamaha M7CL en LS9
‐Allen&Heath i‐Live series
‐AMPCO Lake Drive Rack & Soundweb Drive Rack
Wat dus te doen?
Als je een SANDISK stick hebt of tegenkomt, deze dus nooit in een desk steken zonder zeker te zijn dat de U3 software verwijderd is van de stick.
De U3 software kan verwijderd worden van de flashdrive met een programmaatje van SANDISK. Dat heet de U3 LaunchPad Remover. Deze kan gedownload worden van de SANDISK website met de volgende link: http://drivers1.sandisk.com/DriverDo...padremoval.zip
Heb je zelf een stick van SANDISK, en je wilt deze gaan gebruiken om data van een digitale desk te laden en te saven, dan moet je dus eerst de U3 verwijderen.
Doe er u voordeel mee!

Comment