Yamaha 01v96 versus LS9-16 versus Roland M380

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xvisionbelgium
    • Sep 2008
    • 50

Ik gebruik dezelfde config of een SILEX Wireless USB Server. Met de laaste firmware in de usb server werkt het perfect

Originally posted by MusicXtra
    Daar gebruik ik twee laptops voor, één is verbonden met de M400 en met een draadloze router. De ander is ingelogd op de router en via 'extern bureaublad' bedien ik de andere laptop.
    Is wat omslachtig maar werkt goed alhoewel het bij grotere afstanden wat traag wordt, dit is te verbeteren door een N-router te gebruiken.
    Ik moet nog uitzoeken of het ook eenvoudiger kan met een draadloze USB poort maar ben daar nog niet aan toegekomen.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by xvisionbelgium
      Ik gebruik dezelfde config of een SILEX Wireless USB Server. Met de laaste firmware in de usb server werkt het perfect
      Dan heb je dus slechts één laptop nodig?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• xvisionbelgium
        • Sep 2008
        • 50

Yep...

PC <--> AccessPoint <--> Silex

Het enige... Goede kwaliteit van Wireless G hardware gebruiken.
        Met Linksys/3com/netgear/smc heb ik al problemen gehad. Met LanCom en Cisco AP's werkt het goed.

Dan heb je dus slechts één laptop nodig?

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

Hoi Johan, hoe gaat dat dan precies in zijn werk?

Je sluit een SILEX Wireless USB Server aan op de USB-poort van de M400.
          En dan log je met je laptop in op dit netwerkje. Waarbij de kanttekening is dat de hardware in de laptop kritisch is wat betreft het bereiken van een stabiele draadloze verbinding.
          Correct?
          Als de verbinding draait is het bv mogelijk om de monitoren op de laptop te doen en de zaalmix op de M400 of vice versa....toch?

Gr Mich

Comment

• xvisionbelgium
            • Sep 2008
            • 50

Klopt..
            Op de PC komt een stuke software te staan die een Virtuele USB poort aanmaakt... in die client link je die poort met één van de Silex USB servers in uw netwerk (die aan de USB van de M400/380 hangt).... en dan ziet de RSS Remote soft die....

Heel handig om efkens tot op het podium te lopen tijdens de soundcheck en naast te artiest te staan met uw tabletje voor zijn monitormix af te stellen... Of uwe FOH mix te doen ergens anders in de zaal :-) (aan de bar bv :-) )

Originally posted by purplehaze
            Hoi Johan, hoe gaat dat dan precies in zijn werk?

Je sluit een SILEX Wireless USB Server aan op de USB-poort van de M400.
            En dan log je met je laptop in op dit netwerkje. Waarbij de kanttekening is dat de hardware in de laptop kritisch is wat betreft het bereiken van een stabiele draadloze verbinding.
            Correct?
            Als de verbinding draait is het bv mogelijk om de monitoren op de laptop te doen en de zaalmix op de M400 of vice versa....toch?

Gr Mich

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Inmiddels de Silex USB server aangeschaft, het werkt super alleen heb ik er een paar kleine probleempjes mee.
              Zo is mijn 19" laptop niet stabiel met de verbinding, deze valt geregeld weg wat hem onbruikbaar maakt om als 'monitortafel' te dienen.
              Mijn 10" laptop is echter wel stabiel maar die is te klein om fatsoenlijk te kunnen bedienen, kennelijk heeft deze betere kwaliteit hardware voor draadloze verbindingen.
              Het lastigst is echter dat ik, wanneer ik met mijn kleine laptop in wil loggen, ik de melding krijg dat de USB poort al bezet is. Ik moet dan mijn grote laptop opstarten, verbinding maken en vervolgens de USB connection verbreken, terwijl ik dit ook al had gedaan voor ik die laptop uit zette.
              Zo heb ik dus nog steeds twee laptops nodig om de boel aan de praat te krijgen.

Comment

• xvisionbelgium
                • Sep 2008
                • 50

Tja.. wireless networking is even gevoelig als uw draadloze micro's... :-)
                Er zit nu eenmaal af en toe crap in portables qua wireless kaarten, om maar te zwijgen van de "goedkope" routerkes. Goed voor thuisgebruik maar daar stopt het.

Een paar hints
                1/ gebruik goede wlan kaarten (vb Proxim, Lancom)
                2/ Geen cheapo router, maar een goed Access point van Cisco, Proxim, HP, Lancom (zeker niet P2P werken)
                3/ Goede antennes op uw AP (> +3 dbi)
                4/ Goed kanaal kiezen voor uw AP die niet in een harmonische valt van uw Wireless Mics & In-Ears (een frequentie scanner doet wonderen)
                5/ geen DHCP gebruiken
                6/ hopen dat er niet teveel wireless-"vervuiling" in de lucht zit..

Inmiddels de Silex USB server aangeschaft, het werkt super alleen heb ik er een paar kleine probleempjes mee.
                Zo is mijn 19" laptop niet stabiel met de verbinding, deze valt geregeld weg wat hem onbruikbaar maakt om als 'monitortafel' te dienen.
                Mijn 10" laptop is echter wel stabiel maar die is te klein om fatsoenlijk te kunnen bedienen, kennelijk heeft deze betere kwaliteit hardware voor draadloze verbindingen.
                Het lastigst is echter dat ik, wanneer ik met mijn kleine laptop in wil loggen, ik de melding krijg dat de USB poort al bezet is. Ik moet dan mijn grote laptop opstarten, verbinding maken en vervolgens de USB connection verbreken, terwijl ik dit ook al had gedaan voor ik die laptop uit zette.
                Zo heb ik dus nog steeds twee laptops nodig om de boel aan de praat te krijgen.

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Custom Layer op de M380/M400

Heeft de M380/M400 ook een custom layer functie zoals op de Yamaha LS9's?

Ik kan het niet 1,2,3 in de software van Roland vinden.....

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by jakkes72
                    Heeft de M380/M400 ook een custom layer functie zoals op de Yamaha LS9's?

Ik kan het niet 1,2,3 in de software van Roland vinden.....
                    Ja, die heet bij Roland de user layer, geheel naar smaak zelf in te richten.

Comment

• xvisionbelgium
                      • Sep 2008
                      • 50

En dan moet je eens zien naar de laatste versie van de M400 soft...

Dan is het geen Layer meer, maar user mode... 3 custom layers aan te passen naar uw eigen smaak.... plus de "vaste" 3 layers

Ja, die heet bij Roland de user layer, geheel naar smaak zelf in te richten.

Comment

Working...