Adamson Spektrix Huren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

En zo kunnen we allemaal wel ons eigen, favoriete of graag geziene merk aandragen voor op de wagen. Op elk potje een dekseltje zeg maar. Denk dat opstelling van vorig jaar met de Arc'sen op deze manier voor het publiek niet het optimale rendement haalt.
    Daarnaast geldt voor alle XTA aangestuurde systemen dat de prestaties afhangen van de instellingen van deze unit en de inregelaar/verhuurder. Dat geldt dus net goed voor Adamson als L'Acoustics als F1.
    d&b Audiotechnik

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by Beckers Entertainment
      En waar zijn die te huren?
      Heb vorig jaar stiekempjes al eens gezocht naar een F1 leverancier, maar vond zo 1,2,3 niets in de regio Limburg..

Groeten Jasper
      Zoals ik al zei; google doet wonderen. Funktion-One Nederland heeft een prima lijst waar ook een lijst met verhuurders staat. Volgens mij zit er niet eentje in Limburg, maar wel in Belgiƫ!
      Last edited by 4AC; 09-09-09, 22:40.
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Leuk stukje in de krant over het geluid met Carnaval..
        Gevonden in "Dagblad de Limburger" van gister.

Carnavalist in actie tegen decibellenoverlast

De bekende Maastrichtse accordeonspeler en ‘vastelaovendsvierder 1988' Louis van den Bongaert begint een handtekeningenactie tegen de ‘decibellenterreur' met carnaval.
        Maastricht
        Van onze verslaggever

Als hij driehonderd handtekeningen inzamelt en indient bij het stadsbestuur, moet de gemeenteraad het thema op de vergaderagenda plaatsen.

Van den Bongaert's opmerkelijke stap is ingegeven door de propaganda-actie die is gevoerd na de uit de hand gelopen 11devande11de op het Vrijthof in 2008. Op initiatief van het stadsbestuur verplichtten gemeente, carnavalsvereniging De Tempeleers, optochtdeelnemers en horeca zich voor ‘ne propele vastelaovend' in te zetten.

Er kwamen affiches, er werd beterschap beloofd om uitwassen als geluidsoverlast, openbare dronkenschap en wildplassen terug te dringen, maar toen puntje bij paaltje kwam bleef alles bij het oude. Er werd volgens Van den Bongaert niet gehandhaafd, waardoor de hinder en ergernissen alleen maar toenamen.

De gevolgen zijn steeds meer zichtbaar: zate hermeniekes wordt naar de randen van het centrum verdreven door keiharde mechnische muziek uit geluidsinstallaties aan cafegevels en op optochtwagens.

Tijd voor harde afspraken en handhaving om de boel niet nog verder uit de hand te laten lopen, vindt ras-carnavalist Van den Bongaert.
        Carnavalist in actie tegen decibellenoverlast - Dagblad De Limburger - Limburgs Dagblad

Ik vond deze hier wel bij passen..

Weet je zeker dat je die Adamson set wilt huren?:P

Groeten Jasper
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1086

Originally posted by mega
          Deze sets worden gebruikt voor op een carnavals wagen. Tijdens de optochten staat het geluid natuurlijk op een laag pitje, maar na de optocht verzorgen we muziek voor iedereen die rond de wagen komt staan. Het afgelopen jaar hebben we ook savonds in Maastricht op de markt gestaan met een plaatselijke artiest.
          De installatie is dus voornamelijk voor in de buitenlucht.

De verhuurder was de eerste dag al "met spoed" gekomen toen de installatie voor de helft was uitgevallen, hij moest gereset worden, maar helaas ook hierna kwam niet het volle vermogen eruit zoals we dat gewend waren.
          Ik vraag me af of verhuurders van Adamson/L'Acoustics wel blij zijn met dit soort verhuringen. Hooggestapeld hout op een rijdende kar, stroomvoorziening vanuit een aggregaat, blootstelling aan regen en bier.

Ik zou mijn setje in geen geval voor dit soort zaken verhuren.

War komt trouwens het geld vandaan om dit te kunnen huren? Ik zie geen reclame op de kar. Betalen de bouwers van de kar dit zelf??

@lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Dat is inderdaad ook een groot probleem bij het huren van geluid voor carnavalswagens. Ik ken genoeg plaatsen met grote sets, maar meestal worden die net om de door jou genoemde redenen niet verhuurd aan geluidswagens. Ik heb gelukkig mijn eigen leverancier die hier wel aan doet, met alle risico's van dien.

Betalen word inderdaad gedaan door de groep. Er zijn wagens die misschien 80-100 euro per persoon bij elkaar leggen voor een geluidsset en wat kratten bier. Persoonlijk vind ik het gekkenwerk maar zolang ik betaald krijg om te draaien vind ik het geen probleem.

Groeten Jasper
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• mega
              • Sep 2008
              • 25

Er wordt wel sponsor geld opgehaald in de omringende dorpen, maar dit is slechts een paar honderd euro, de sponsoren komen vooraan op de fronthef van de tractor te hangen (het gaat ons namelijk om een mooie wagen, en geen dance-parade wagen vol met reclame).

Verder zijn we met een groep van +/- 80 man die een aanzienlijk bedrag per persoon samen leggen. Hier wordt het geluid, bouw materiaal en pakjes van gekocht.

Dat stukje van de 11vande11de, daar gaat het zich volgensmij om kleine duw-wagentjes waar geluid op staat en een mobiele tap.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

frusti-mode aan>>

Welke idioot gaat er op een trekker met een line-array werken? Neem gewoon een paar 2x18" met een vette top erop (15+2, 2x15+2, 12+2, ofzo)..
                En verzuip de rest van het geld..

frusti-mode-uit>>

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Originally posted by MacGyverSounds
                  frusti-mode aan>>

Welke idioot gaat er op een trekker met een line-array werken? Neem gewoon een paar 2x18" met een vette top erop (15+2, 2x15+2, 12+2, ofzo)..
                  En verzuip de rest van het geld..

frusti-mode-uit>>

IK!

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

En ik
                    Waarom zou je het niet doen als het goed klinkt?
                    Die systemen zijn er dan misschien niet voor ontworpen maar wat boeit dat?
                    Ik til liever 4 keer een kastje van 20kg boven mijn macht dan ƩƩn keer een kast van 80kg dus vandaar dat ik mijn line array ook overal inzet.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
                      • Oct 2006
                      • 463

Ik ook. Als de jongens die het huren bij ons bekend zijn, en deze zeer zeker de materialen in ere houden en ervoor betalen wat het kost wa is er dan mis mee.

Comment

• DVSL
                        • Feb 2007
                        • 23

Ik heb niet kunnen terugvinden vanwaar je juist bent, maar...

EML belgie (boortmeerbeek) en stageteam (destelbergen bij gent) hebben Adamson spektrix in verhuur.

Grtz

Comment

• mega
                          • Sep 2008
                          • 25

Originally posted by DVSL
                          Ik heb niet kunnen terugvinden vanwaar je juist bent, maar...

EML belgie (boortmeerbeek) en stageteam (destelbergen bij gent) hebben Adamson spektrix in verhuur.

Grtz
                          Dankje, die EML productions ligt op 1 uur en 22 minuten, is op zich nog wel te doen!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Een Line-array is per definitie ontworpen om erg ver te gaan, en heeft daarom een erg smalle uittrede.. dus de helft van je publiek ( diegene die voor en achter de straal-hoek staan) hoort alleen maar mid en laag.. Dat is er mis met een line op een trekker.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
                              Een Line-array is per definitie ontworpen om erg ver te gaan, en heeft daarom een erg smalle uittrede.. dus de helft van je publiek ( diegene die voor en achter de straal-hoek staan) hoort alleen maar mid en laag.. Dat is er mis met een line op een trekker.
                              En dat kun je door een juiste plaatsing voorkomen met als groot voordeel dat de omgeving er ook nog eens minder last van heeft.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Originally posted by MusicXtra
                                En dat kun je door een juiste plaatsing voorkomen met als groot voordeel dat de omgeving er ook nog eens minder last van heeft.
                                En die juiste plaatsing is dan 8 meter hoog, in een tower, en dat past net niet op een platte wagen achter een trekker.....

Comment

Working...