mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Originally posted by jordixboyx
    ....ik heb nooit iets gezegt over dat ik me eigen radio wil ik heb gezegt dat ik daar draai :S....
    Zeg dan eens precies WAAROM je mixer/mic wilt aanschaffen?

WAT wil je nou precies gaan doen, en WAT heb je WAAROM daarvoor nodig?

Ik dacht ook dat je wilde broadcasten, maar even terug gezocht naar je openingspost staat dat er inderdaad niet.

Zou je ook deze post eens willen lezen?

http://www.licht-geluid.nl/forum/ove...schreifen.html

Een groot gedeelte 'pro's ' hier op dit forum is wat (ahum) ouder, en heeft wat moeite met de 'nieuwe spelling'.

zie ook mijn handtekening.

bij voorbaat dank
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jordixboyx
      • Aug 2009
      • 20

Originally posted by SoundOfSilence
      Als je er draait hebben zij toch de apparatuur?

Maar goed, wat wil je in je eigen studio gaan doen?
      Programma opnemen/Live uitzenden?
      Teksten inspreken/Complete uitzendingen met muziek en jingles maken?
      Etc...
      [FONT=Calibri]Niet alle webradio’s hebben een studio de meeste draaien gewoon thuis.[/FONT]
      [FONT=Calibri]ik wil live uitzenden. Ik draai nu ook al live uit maar via Sam broadcaster op me computer.[/FONT]
      [FONT=Calibri]Maar ik zou graag met effects, beter geluid draaien enz.[/FONT]

Comment

• jordixboyx
        • Aug 2009
        • 20

Originally posted by Whitefarmer
        Zeg dan eens precies WAAROM je mixer/mic wilt aanschaffen?

WAT wil je nou precies gaan doen, en WAT heb je WAAROM daarvoor nodig?

Ik dacht ook dat je wilde broadcasten, maar even terug gezocht naar je openingspost staat dat er inderdaad niet.

Zou je ook deze post eens willen lezen?

http://www.licht-geluid.nl/forum/ove...schreifen.html

Een groot gedeelte 'pro's ' hier op dit forum is wat (ahum) ouder, en heeft wat moeite met de 'nieuwe spelling'.

zie ook mijn handtekening.

bij voorbaat dank
        [FONT=Calibri]Lees tekst hier onder.[/FONT]

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

[FONT=Calibri]Niet alle webradio’s hebben een studio de meeste draaien gewoon thuis.[/FONT]
          (lees ook: "thuisstudio's" op radioforum.nl)

Goed, meest eenvoudige opzet:
          - 1 of meerdere geluidskaart-uitgangen (of uitgangen van 1 of meerdere geluidskaarten) naar de lijn-ingangen van je mixer
          - 1 of meerdere microfoons aan naar de microfooningangen van je mixer
          - Hoofdtelefoon in de hoofdtelefoonuitgang van je mixer steken
          - De main-outs van je mixer naar 1 geluidskaart
          - In shoutcast of welk streaming-pakket je ook gebruikt deze geluidskaart als bron kiezen
          - Streamen maar.

Benodigdheden:
          - software
          - genoeg uitgangen op je geluidskaart om al je players uit te kunnen spelen (danwel genoeg geluidskaarten om al je players uit te kunnen spelen)
          - kabels
          - microfoons
          - mengpaneel
          - PC of laptop

Goedkoopste mengtafel: Phonic HelixBoard12 USB (heeft 1 ingebouwde interface). Met de uitgang die je al hebt op je laptop heb je dan genoeg voor 2 players. Mixer heeft 4 mic-ingangen (handig als je gasten krijgt) en nog een paar vrije lijn-ingangen. Voor 149 euro her en der te vinden.
          Doe je er een samson Q4CL bij (25 euro incl., kabel) en je bent een heel eind. Dan heb je mooi nog wat over voor een hoofdtelefoon.
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• jordixboyx
            • Aug 2009
            • 20

Originally posted by SoundOfSilence
            (lees ook: "thuisstudio's" op radioforum.nl)

Goed, meest eenvoudige opzet:
            - 1 of meerdere geluidskaart-uitgangen (of uitgangen van 1 of meerdere geluidskaarten) naar de lijn-ingangen van je mixer
            - 1 of meerdere microfoons aan naar de microfooningangen van je mixer
            - Hoofdtelefoon in de hoofdtelefoonuitgang van je mixer steken
            - De main-outs van je mixer naar 1 geluidskaart
            - In shoutcast of welk streaming-pakket je ook gebruikt deze geluidskaart als bron kiezen
            - Streamen maar.

Benodigdheden:
            - software
            - genoeg uitgangen op je geluidskaart om al je players uit te kunnen spelen (danwel genoeg geluidskaarten om al je players uit te kunnen spelen)
            - kabels
            - microfoons
            - mengpaneel
            - PC of laptop

Goedkoopste mengtafel: Phonic HelixBoard12 USB (heeft 1 ingebouwde interface). Met de uitgang die je al hebt op je laptop heb je dan genoeg voor 2 players. Mixer heeft 4 mic-ingangen (handig als je gasten krijgt) en nog een paar vrije lijn-ingangen. Voor 149 euro her en der te vinden.
            Doe je er een samson Q4CL bij (25 euro incl., kabel) en je bent een heel eind. Dan heb je mooi nog wat over voor een hoofdtelefoon.
            heel erg bedankt ,
            moet ik nog anders kabels?
            en welke geluidskaart & statief zal jij me aanbieden die goed zijn?
            Last edited by jordixboyx; 13-08-09, 11:46.

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

heel erg bedankt ,
              moet ik nog anders kabels?
              en welke geluidskaart & statief zal jij me aanbieden die goed zijn?
              Ja:
              - 1 USB kabel (mixer -> laptop en andersom over 1 kabel)
              - 1 kabel 3,5mm jack stereo -> 2x 6,3mm jack mono (voor je laptop naar mixer)

Geluidskaart kan in je mixer zitten (zoals in de mixer die ik voorstel).
              Statief? Tja, de ikea-oplossing is aardig (kost in ieder geval weinig), en anders een gewone vrijstaande microfoonhengel

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

waar heb je het over met :
                Buma/Stemra betalen en een nieuw internetstation is geboren.

[FONT=Verdana]ik wil live uitzenden. Ik draai nu ook al live uit maar via Sam broadcaster op me computer.[/FONT]
                Ik zou toch even voordat je begint aan radio-streamen en spullen kopen de volgende pagina doorlezen en dan met name het stuk onderaan bij Voorwaarden Streaming. Ook hier staat een mooi artikel over kosten van streamen. Het komt er op neer dat je per jaar als amateur € 312,00 moet neerleggen bij de BUMA om dit te mogen doen namelijk.

Als ik het zo inschat heb jij dat geld niet per jaar om dit legaal uit te voeren.

Ik denk daarbij dat dit topic eerder thuishoort onder het broadcast deel van dit forum.
                Last edited by vasco; 13-08-09, 12:39.

Comment

• jordixboyx
                  • Aug 2009
                  • 20

Originally posted by vasco
                  Ik zou toch even voordat je begint aan radio-streamen en spullen kopen de volgende pagina doorlezen en dan met name het stuk onderaan bij Voorwaarden Streaming. Ook hier staat een mooi artikel over kosten van streamen. Het komt er op neer dat je per jaar als amateur € 312,00 moet neerleggen bij de BUMA om dit te mogen doen namelijk.

Ik denk ook dat dit topic eerder thuishoort onder het broadcast deel van dit forum.
                  daar gaat het niet over

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

daar gaat het niet over
                    Toch wel. Jij hebt er niet over, maar als je muziek openbaar maakt (bijvoorbeeld d.m.v. streamen) moet iemand daarvoor de rechten betalen. Dat hoef jij niet te zijn, maar dan wel een omroep.

Ennehhh... vul ff je profiel in, dan weten we tegen wie we het hebben (wel zo nettjes/leuk)

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

daar gaat het niet over
                      Klopt maar je kunt wel 250 euro willen uitgeven aan spullen waar je vervolgens niet mee mag doen waarvoor je hier vragen stelt. Dacht help je hiermee om teleurstellingen en boetes aan jouw adres te voorkomen. Lijkt mij dus zeker wel iets waar het hier onder andere over gaat.

Maar weet je beste jongen, zoek het dan zelf verder uit. Als je lekker aan het streamen bent en je ontvangt een vette boete van de BUMA, zeg dan niet dat wij jouw hier niet hebben gewaarschuwd.
                      Last edited by vasco; 13-08-09, 12:53.

Comment

• jordixboyx
                        • Aug 2009
                        • 20

Originally posted by vasco
                        Klopt maar je kunt wel 250 euro willen uitgeven aan spullen waar je vervolgens niet mee mag doen waarvoor je hier vragen stelt. Dacht help je hiermee om teleurstellingen en boetes aan jouw adres te voorkomen. Lijkt mij dus zeker wel iets waar het hier onder andere over gaat.

Maar weet je beste jongen, zoek het dan zelf verder uit. Als je lekker aan het streamen bent en je ontvangt een vette boete van de BUMA, zeg dan niet dat wij jouw hier niet hebben gewaarschuwd.
                        ik weet niet waar u het over heeft maar , ik draai op anderen sites die niet van mijn zijn en sena , buma hebben.

Comment

• jordixboyx
                          • Aug 2009
                          • 20

soundofsilence zou u me nog effe kunnen helpen met welke kabels ik precies moet hebben ?

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

van die metale, met plastiek erom.

Wat je nodig hebt, is afhankelijk van welke spullen je koopt.

Voorbeelden: http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=HLXGL1875
                            http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/CategoryTemplates/jenh-list/Category.aspx?categoryid=434

Maar download voor de gein eens een gebruikaanwijzing van de mixer die je op het oog hebt.... staat een hoop in hoor.

En anders: Radiostudio's bouwen is mijn vak... Dat wil zeggen dat je me via mijn werkgever in kunt huren om je studio te bouwen danwel om advies uit te brengen op technisch gebied. Voor die 230 euro mag je langs komen, babbellen we een uur of wat en krijg je nog een kop koffie (of een glaasje ranja naar keuze) ook.
                            Last edited by SoundOfSilence; 13-08-09, 14:45.

Comment

• jordixboyx
                              • Aug 2009
                              • 20

ik heb nu alleen die dingen op me lijstje die u zei:
                              Phonic HELIXBOARD 12 USB
                              Samson Q4CL Microfoon
                              Samson RH100 Hoofdtelefoon

Comment

Working...