mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

@wojcik
    verslaafd?op je neukia

@jordy
    veel succes, vragen zijn altijd welkom!
    Jeroen van Geffen

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by DMiXed
      @wojcik
      verslaafd?op je neukia

@jordy
      veel succes, vragen zijn altijd welkom!
      whaha je moest eens weten. En GEAK wat zijn er veel netwerken die niet beveiligd zijn. Is altijd gratis en voor noppes. Heb dus ook geen internet abbo nodig op mijn neukia. En zo kan ik altijd up-to-date blijven hier op het forum.

En indd. Jordy als er vragen zijn kun je ze altijd stellen. Maar dan moeten ze wel duidelijk zijn en goed geformuleerd. Des te sneller heb jij je antwoord op je vraag
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jordixboyx
        • Aug 2009
        • 20

ik heb het hele stuk over mengpanelen gelezen wat alle knopjes zijn.
        maar ik kan niks vinden hoe je het aan moet sluite

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Originally posted by jordixboyx
          Vertel me. Wat heb je en wat wil je dan?
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Simpel: met snoeren

[FONT=Verdana]Behringer XENYX 1202FX mixer
            &
            Behringer C-1, Studiomicrofoon
            &
            Procab CAB901/3 XLR male - XLR female, 3m
            &
            Behringer HPM1000, Hoofdtelefoon

Dan neem je de C-1, die heeft XLR uit.
            Met de Procab kabel sluit je die aan op een microfooningang van je[/FONT][FONT=Verdana] XENYX 1202FX mixer .
            En de[/FONT][FONT=Verdana] HPM1000 steek je in de hoofdtelefoon uitgang van de XENYX.

O ja, niet vergeten de XENYX van voedingspanning te voorzien
            [/FONT][FONT=Verdana]
            [/FONT]
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• jordixboyx
              • Aug 2009
              • 20

[FONT=Calibri]Op dit moment heb ik niks.[/FONT]
              [FONT=Calibri]Maar ik zou graag een mengpaneel willen aanschaffen.[/FONT]
              [FONT=Calibri]Maar me budget is niet erg groot.[/FONT]
              [FONT=Calibri]En ik heb me laten vertelen dat het merk Behringer een goed merk is.[/FONT]
              [FONT=Calibri]En daarmee ben ik gaan zoeken op sites en toen had ik dit op me lijstje:[/FONT]
              [FONT=Calibri]Behringer XENYX 1202FX mixer[/FONT]
              [FONT=Calibri]Behringer C-1, Studiomicrofoon[/FONT]
              [FONT=Calibri]Procab CAB901/3 XLR male - XLR female[/FONT]
              [FONT=Calibri]Behringer HPM1000, Hoofdtelefoon[/FONT]
              [FONT=Calibri][/FONT]
              [FONT=Calibri]De Microfoon & Xlr kabel & Koptelefoon zijn goed.[/FONT]
              [FONT=Calibri]Maar toen hoorde ik dat ik 3 ingangen moest hebben de: rode, groene, blauwe ( voor micro – voor hoofdtelefoon- en nog een.[/FONT]
              [FONT=Calibri]Om je mengpaneel aan te kunnen sluiten aan me laptop.[/FONT]
              [FONT=Calibri]Dus ik was er al achter gekomen dat ik een externe geluidskaart erbij moest nemen.[/FONT]
              [FONT=Calibri]En dan is het wel zo handig om het zelfde merk te nemen en dat zijn er dan maar 2.[/FONT]
              [FONT=Calibri]Maar daar ben ik dus nu niet meer zo zeker van of ik wel een externe geluidskaart er bij moet nemen.[/FONT]
              [FONT=Calibri]En daar vroeg ik jullie hier op het forum om hulp.[/FONT]
              [FONT=Calibri]En dat was eigenlijk me vraag zouden jullie me verder kunnen helpen?[/FONT]

ps: bedankt voor die site die is wel handig

Comment

• jordixboyx
                • Aug 2009
                • 20

Originally posted by SoundOfSilence
                Simpel: met snoeren

[FONT=Verdana]Behringer XENYX 1202FX mixer [/FONT]
                [FONT=Verdana]& [/FONT]
                [FONT=Verdana]Behringer C-1, Studiomicrofoon [/FONT]
                [FONT=Verdana]& [/FONT]
                [FONT=Verdana]Procab CAB901/3 XLR male - XLR female, 3m [/FONT]
                [FONT=Verdana]& [/FONT]
                [FONT=Verdana]Behringer HPM1000, Hoofdtelefoon [/FONT]

[FONT=Verdana]Dan neem je de C-1, die heeft XLR uit.[/FONT]
                [FONT=Verdana]Met de Procab kabel sluit je die aan op een microfooningang van je[/FONT][FONT=Verdana] XENYX 1202FX mixer .[/FONT]
                [FONT=Verdana]En de[/FONT][FONT=Verdana] HPM1000 steek je in de hoofdtelefoon uitgang van de XENYX.[/FONT]

[FONT=Verdana]O ja, niet vergeten de XENYX van voedingspanning te voorzien[/FONT]
                het gaat er eigenlijk om hoe van me mengpaneel naar me laptop

Comment

• djberjo
                  • Aug 2008
                  • 130

Je hebt een externe geluidskaart nodig met meerdere uitgangen zodat je kan mixen op je mengpaneel.

deze lijkt mij best geschikt voor jou
                  Feedback Muziek -- ESI Maya 44 USB

Daarbij koop je 4 verloopkabels van cinch, RCA of tulp(roodwit) naar grote jack.

Het hoeft niet persee allemaal van hetzelfde merk te zijn.

Comment

• jordixboyx
                    • Aug 2009
                    • 20

Originally posted by djberjo
                    Je hebt een externe geluidskaart nodig met meerdere uitgangen zodat je kan mixen op je mengpaneel.

deze lijkt mij best geschikt voor jou
                    Feedback Muziek -- ESI Maya 44 USB

Daarbij koop je 4 verloopkabels van cinch, RCA of tulp(roodwit) naar grote jack.

Het hoeft niet persee allemaal van hetzelfde merk te zijn.
                    mijn buget is niet zo groot dus moet er een van een wat minderen prijs

Comment

• djberjo
                      • Aug 2008
                      • 130

Wat is jou totaal budget? Dan kunnen we misschien kijken voor een set voor je wat wel binnen je budget valt.

Comment

• jordixboyx
                        • Aug 2009
                        • 20

Originally posted by djberjo
                        Wat is jou totaal budget? Dan kunnen we misschien kijken voor een set voor je wat wel binnen je budget valt.
                        me totaal buget is 220/230 euro

Comment

• gertgeluid
                          • Dec 2006
                          • 520

Kan Jordi niet gewoon de interne lijnuitgang van zijn computer combineren met een el-cheapo USB kaartje? Dan heb je alsnog twee bronnen en kun je mixjes maken.

Ik heb totaal geen verstand van die DJ software, maar met een beetje programma kun je per "spoor" of "bron" toch wel een output toewijzen?

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

het gaat er eigenlijk om hoe van me mengpaneel naar me laptop
                            Ja, maar dat vroeg je niet.

[FONT=Calibri]Maar toen hoorde ik dat ik 3 ingangen moest hebben de: rode, groene, blauwe ( voor micro – voor hoofdtelefoon- en nog een.[/FONT]
                            [FONT=Calibri]Om je mengpaneel aan te kunnen sluiten aan me laptop.[/FONT]
                            [FONT=Calibri]Dus ik was er al achter gekomen dat ik een externe geluidskaart erbij moest nemen.[/FONT]
                            Hangt er van af wat je wilt.
                            Dat rode groene blauwe kun je vergeten, da's onzin.

Als je stereo audio wilt spelen (1 player) en met je laptop wilt streamen, dan heb je genoeg aan wat er al op je laptop zit.
                            Wil je 2 verschillende kanalen uitspelen, dan zul je er een stereo externe geluidskaart (of USB-interface) bij moeten k(n)open.

De uitgangen van je geluidskaart(en) gaan naar line-ingangen van je mixer. De main-out gaat naar je laptop lijn-in terug.
                            Dan nog even software kopen, Buma/Stemra betalen en een nieuw internetstation is geboren.

Originally posted by gertgeluid
                            Kan Jordi niet gewoon de interne lijnuitgang van zijn computer combineren met een el-cheapo USB kaartje? Dan heb je alsnog twee bronnen en kun je mixjes maken.

Ik heb totaal geen verstand van die DJ software, maar met een beetje programma kun je per "spoor" of "bron" toch wel een output toewijzen?
                            Klopt als een lul op een trommel.

Dus even een paar dingen recht zetten:

- Behringer is geen goed merk, het is een goedkoop merk met redelijke producten (voor het geld)

- 230 euro is echt heel weinig voor een mixer, microfoon, kabels en een hoofdtelefoon.

- Een ikea schaararm is: een lamp.
                            Wil je er een microfoon aan hangen dan moet je:
                            - alle moeren voorzien van veerringen
                            - alle bouten vastdraaien tot net voor het plastic barst
                            - bidden dat hij geen "slappe" krijgt.

- Je post in het live-gedeelte, wat bedoelt is voor "zaken die live-muziek gerelateerd zijn".

Voor budget-radio tips kan ik je aanraden te gaan naar Radioforum.nl :: Index en daar flink te zoeken, te lezen en daarna (mochten nog niet al je vragen beantwoord zijn) een vraag te stellen. Jongens daar zijn enorm behulpzaam (hang er zelf ook rond).

Leestips:
                            Radioforum.nl :: Onderwerp bekijken - Het grote internet radio info topic.
                            Radioforum.nl :: Onderwerp bekijken - Helemaal beginnen
                            Radioforum.nl :: Onderwerp bekijken - Uitzendrechten

Succes!
                            Last edited by SoundOfSilence; 12-08-09, 21:59.

Comment

• jordixboyx
                              • Aug 2009
                              • 20

waar heb je het over met :
                              Buma/Stemra betalen en een nieuw internetstation is geboren.
                              &
                              Voor budget-radio tips kan ik je aanraden te gaan naar Radioforum.nl :: Index en daar flink te zoeken, te lezen en daarna (mochten nog niet al je vragen beantwoord zijn) een vraag te stellen. Jongens daar zijn enorm behulpzaam (hang er zelf ook rond).

Leestips:
                              Radioforum.nl :: Onderwerp bekijken - Het grote internet radio info topic.
                              Radioforum.nl :: Onderwerp bekijken - Helemaal beginnen
                              Radioforum.nl :: Onderwerp bekijken - Uitzendrechten

ik heb nooit iets gezegt over dat ik me eigen radio wil ik heb gezegt dat ik daar draai :S

Comment

• SoundOfSilence
                                • Mar 2007
                                • 766

Als je er draait hebben zij toch de apparatuur?

Maar goed, wat wil je in je eigen studio gaan doen?
                                Programma opnemen/Live uitzenden?
                                Teksten inspreken/Complete uitzendingen met muziek en jingles maken?
                                Etc...

Comment

Working...