mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jordixboyx
    • Aug 2009
    • 20

mengpaneel

[FONT=Verdana]goededag licht-geluid leden,
    ik wil een mengpaneel kopen ik draai op internet radio's mijn buget is niet heel hoog.
    ik heb eens goed gekeken maar 1 site was ik het goedkoopst uit maar een probleem ik heb een laptop en heb gehoord dat je dan een externe geluidskaart er bij moet nemen maarja daar heb ik geen verstand van dus kunnen jullie me daar bij helpen aub!
    infomatie over mengpaneel & onderdelen:
    Behringer XENYX 1202FX mixer
    &
    Behringer C-1, Studiomicrofoon
    &
    Procab CAB901/3 XLR male - XLR female, 3m
    &
    Behringer HPM1000, Hoofdtelefoon

zou ik dit allemaal aanelkaar kunnen aansluite ? dat is me eerste vraagdan!
    en me 2e zou ik met deze geluids kaart : Behringer UCA202 U-control me mengpaneel aan me computer verbinden?
    als jullie me kunnen helpen ben ik jullie heel erg dankbaar!

ps: nog een extra vraagje: ik heb niet zo groot buget maarik moet ook een statief en ik heb gehoord dat je een ikea lamp kan gebruiken daar voor de : Ikea lamp TERTIAL maar moet je daar nog extra aan sleutelen ofzo?

groetjes jordixboyx
    [/FONT]
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by jordixboyx
    [FONT=Verdana]goededag licht-geluid leden,
    ik wil een mengpaneel kopen ik draai op internet radio's mijn buget is niet heel hoog.
    ik heb eens goed gekeken maar 1 site was ik het goedkoopst uit maar een probleem ik heb een laptop en heb gehoord dat je dan een externe geluidskaart er bij moet nemen maarja daar heb ik geen verstand van dus kunnen jullie me daar bij helpen aub!
    infomatie over mengpaneel & onderdelen:
    Behringer XENYX 1202FX mixer
    &
    Behringer C-1, Studiomicrofoon
    &
    Procab CAB901/3 XLR male - XLR female, 3m
    &
    Behringer HPM1000, Hoofdtelefoon

zou ik dit allemaal aanelkaar kunnen aansluite ? dat is me eerste vraagdan!
    en me 2e zou ik met deze geluids kaart : Behringer UCA202 U-control me mengpaneel aan me computer verbinden?
    als jullie me kunnen helpen ben ik jullie heel erg dankbaar!

ps: nog een extra vraagje: ik heb niet zo groot buget maarik moet ook een statief en ik heb gehoord dat je een ikea lamp kan gebruiken daar voor de : Ikea lamp TERTIAL maar moet je daar nog extra aan sleutelen ofzo?

groetjes jordixboyx
    [/FONT]
    beste jordy,

Aan je vragen te zien, ben je nog niet zo oud. Zo lijkt het in ieder geval. En ik merk dat je nog veel zult moeten gaan leren. Dus ik raad je aan om even in telezen op het forum. Zodat je weet hoe alles werkt. En hoe je dit allemaal moet aansluiten.

zodra je bent ingelezen denk ik al dat je een idee hebt over welke apparatuur je beschikt.

succes

broadcasting topics
    Last edited by dj-wojcik; 12-08-09, 14:02.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

dat is me vraag niet!
      ik zou graag antwoord op me vraag willen.
      nou ik wil je verder dan nog maar 1 tip willen geven: als je van zulke antwoorden geeft denk ik niet dat er veel mensen bereid zijn om halve verhalen aan jou te vertellen over hoe je alles moet aansluiten, en je willen uitleggen hoe het zit met je geluidskaart Je moet wel weten dat 3/4 van de leden hier PRO licht/geluid mensen zijn. En die zich veelal niet bezig houden met de heledag op het forum zitten. Laat staan werken met de XENYX 1202FX.

veel suces dan
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Beste Jordi, niemand hier is jou iets verplicht. Op deze manier zal ook niemand je helpen. Zeker niet aangezien er in deze tijd van het jaar complete legers van jongens zoals jij hier voorbij komen die allemaal dezelfde vragen stellen.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jordixboyx
          • Aug 2009
          • 20

dj-wojcik,
          wil wil het effe hebben over het laaste wat je zei :
          Laat staan werken met de XENYX 1202FX.

niet iedereen heeft het buget voor de grootste mengpanelen.
          &
          ik heb er niet veel verstand van maar ik weet wel hoe alles werkt met een mengpaneel.

Comment

• jordixboyx
            • Aug 2009
            • 20

sparky ik verplicht ook niemand om antwoord te geven.
            in me vraag staat ook als jullie me willen helpen.

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

dj-wojcik,
              wil wil het effe hebben over het laaste wat je zei :
              Laat staan werken met de XENYX 1202FX.

niet iedereen heeft het buget voor de grootste mengpanelen.
              &
              ik heb er niet veel verstand van maar ik weet wel hoe alles werkt met een mengpaneel.
              nee maar voor het zelfde geld of iets meer weten wij allemaal hier wel iets beters uit te halen. En wat moeten we dan nog uitleggen. Je weet hoe je het moet aansluiten. Dus sluit maar aan zou ik zeggen. Koop een externe geluids kaart van willekeurig merk. Wat jou kwa prijs goed uit komt. En klaar is Johnny.... just try

Comment

• jordixboyx
                • Aug 2009
                • 20

Originally posted by dj-wojcik
                nee maar voor het zelfde geld of iets meer weten wij allemaal hier wel iets beters uit te halen. En wat moeten we dan nog uitleggen. Je weet hoe je het moet aansluiten. Dus sluit maar aan zou ik zeggen. Koop een externe geluids kaart van willekeurig merk. Wat jou kwa prijs goed uit komt. En klaar is Johnny.... just try
                ik heb niet gezegt dat ik het kan aansluiten maar dat ik wel weet hoe alles werkt op een mengpaneel.
                maar dit is niet me bedoelen om mensen aantevallen.

Comment

• DMiXed
                  • Jan 2008
                  • 370

Jordy, wat de rest je ook al probeert te vertellen,
                  lees gewoon eens een aantal topics door,
                  dan krijg je al een idee van wat we 'basis kennis' noemen.
                  Daaronder valt ook het aansluiten van de apparatuur. Als je
                  dat een beetje door begint te krijgen, dan kunnen we het over
                  de echte technische kanten van het vak hebben.
                  Anders snap je er dalijk helemaal niets meer van, en is het echt
                  onbegonnen werk!

Veel succes!
                  Jeroen van Geffen

Comment

• jordixboyx
                    • Aug 2009
                    • 20

oke, ik zal het allemaal op zoeken op het forum,
                    Bedankt

Comment

• DMiXed
                      • Jan 2008
                      • 370

vat het niet verkeerd op,
                      we willen je helpen, maar zorg dat je een goede basiskennis hebt,
                      dan snap je tenminste waar we het over hebben, en dan kan jij je vragen precieser stellen, en wij jou beter helpen

een klassieke win win situatie
                      Jeroen van Geffen

Comment

• jordixboyx
                        • Aug 2009
                        • 20

oke , maar waar zou ik op het forum wat kunnen lezen ? wat handig zou zijn ?

Comment

• DMiXed
                          • Jan 2008
                          • 370

Originally posted by dj-wojcik
                          klik op Broadcasting topics
                          Jeroen van Geffen

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

oke , maar waar zou ik op het forum wat kunnen lezen ? wat handig zou zijn ?
                            Zie mijn eerste post onderaan daarnaast is het raadzaam om de basis te leren die her en der word uitgelegd. Ook raad ik de site maastrichtse muziekschool aan..... Ik zal ff de link zoeken.

[update]

gevonden
                            Popschool Maastricht, de virtuele muziekschool met veel lessen en informatie over muziek, instrumenten, muziektheorie, gitaarakkoorden, pianoakkoorden

zodra je op de site zelf bent heb je een menu aan de linker kant. Hierin moet je kieze voor techniek
                            Je kunt dan naar de eerste gaan en vanafdaar steeds verder omlaag lezen. Want het staat allemaal onder elkaar. Dus gewoon beginnen bij het begin. Zodra je dit gelezen hebt weet je al teminste waar je aan toe bent veel lees plezier en succes sorry als de tekst raar uit ziet. Maar ik doe dit momenteel ff op mijn nokia dan is het niet zo uitgebreid allemaal
                            Last edited by dj-wojcik; 12-08-09, 14:48.

Comment

• jordixboyx
                              • Aug 2009
                              • 20

super bedankt !

Comment

Working...