PA systeem
Collapse
X
-
-
Dat laatste... was toch niet mogelijk?! Laat die 'deskundige' alsjeblieft de rest ook doen. Je geeft reacties die me doen denken aan een tiener die een drive-in wil beginnen. Allleen doen die het in de meeste gevallen beter, qua onderzoek en leergierigheid.ha ha 200 euro daar koop je net verlengsnoer voor
nee joh mijn hifiset voor thuis ook klasse, dus zoek ik ook voor professionele doeleindes iets moois ondanks je wordt dood gegooid met heel veel merken en rotzooi
die HOELLSTERN versterker is top alllen kost hij wel wat ca 7000 euries maar samen met tw audio schijnt dat haast onverslaanbaar duo te zijn, dus zegt ten minste miin vader, vriend die het hebben gehoord en bij feedback ook, dat neem ik niet serieus wat ze bij feedback zeggen omdat ze de dealer zijn en verder de duitse pers,forums , verschillend audio zaken zeggen allemaal het zelfde tw audio is the best in price and quality.
Maar ondanks al dat positieve ga ik mij nu richten op EAW NT Serie, maar die moet van hoge huizen komen op de TW Audio te verslaan
Ben benieuwd
Groetjes
PS: 4AC WAT BEDOEL JIJ HIER MEE?Maar houd je ook rekening met bekabeling? Veiligheid? Plaatsing?[
Plaatsing van speaker laat ik door deskundige doen in Braziilie
TW audio en Hoellstern is inderdaad een combinatie die erg lekker werkt.
Maar ik herhaal wederom: houd rekening met de duur van de levering van de amp.
Met die 200 euro bedoelde ik: als het hier ook degelijk ging om een tiener die een drive-in wou starten. Met een budget van 200 euro. En hij gaf hetzelfde soort reacties als jij doet. SLOTJE.
Het feit dat je niet weet wat ik met veiligheid en bekabeling bedoel... zegt voor mij al meer dan genoeg Het is voor mij nu echt wel duidelijk dat je echt NUL idee hebt wat er allemaal komt kijken bij een PA.
En al die dingetjes en fratsjes die je dan moet weten kunnen we je niet bijbrengen hier op het forum, zoals MusicXtra eerder ook al zei. (weer een herhaling nodig) Dit komt nou neer op ervaring, opgedane kennis en geleerde theorie-bla-bla-bla.
Laa het aub even tot je doordringen.
Mijn nummer 1 advies: ga in op het aanbod van MusicXtra en huur hem in.
Dat lijkt me nog de beste en goedkoopste oplossing...
(al neem je dan zijn mening en smaak mee, maar neem dat maar voor lief)
Buikpijn? Ik heb de hele nacht wakker gelegen!
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
dit is wel lullo verhaal van jou zeg
over hifi weet ik heel veel van, maar sommige hier weten ook niks te vermelden ook, zoals voor hifi geldt echt goed spul voor thuis kost je zeker 10000 euries allleen een goede versterker kost ook ca 2000 of meer
alllen pa systemen is vrij nieuw voor mij, zij n hoop merken dat zegt mij niet veel ook
ik tiener dj systeem ha ha, ik pak het goed aan denk ik, maar sommige denken hier dat ze een hoop weten , maar uiteindelijk blijkt dat niet zo te zijn ook
als ik julllie verhalen toets , buiten enkele danComment
-
voor 4ac
trouwens mixer en eq ik al keuze ingemaakt met dank aan paholland, nl apb 1020 en apex eq of klark tecknik hangt van de prijs af op dat moment
en speakers zal keuze vallen op tw audio of eaw speaker
trouwens pa speakers is wat moelijker een keus maken dan hifi(B&W EN KEF)
hEEL VEEL MERKEN EN MEESTE HEBBEN WEL EEN AARDIGE LIJN OOK
en digitaal niet want ik geen geld voor een midas of soundcraft dat zijn toch wel de beste op digitaalgebied
en wat kabels betreft net hoe hoog je eis stelt dat geldt ook voor thuis gebruikComment
-
Comment
-
Comment
-
Of toch gewoon een LS9.
Vindt persoonlijk de opmerking
Wel aardig.
Alsof kwaliteit en geld hand in hand gaan.
Nu ben ik gelukkig geen audiofiel, maar voor 5k heb je echt een mooie set van van Medevoort (kennen jullie in Brazilië?).
Dito.
Denk dat je echt een cursus geluidstechniek moet volgen, zelf moet luisteren en lekker zelf je keuzes maken. Uit elke reactie die je plaatst blijkt dat je het zelf het beste denkt te weten én behoorlijk eigenwijs bent.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Inderdaad is EAW een algemeen geaccepteerd merk,
TW staat bij feedback en die doen er alles aan om het te verkopen, maar ze zijn nog niet zo lang bezig in het pro segment..
Ook in andere landen is EAW erg bekend, TW Audio zal zichzelf nog moeten bewijzen, en dat gaat niet in een paar maanden.
Dus zou ik voor EAW kiezen.(gaat het tenminste weer over geluid ipv ander geneuzel
)
Comment
-
Om ff te voorkomen dat andere topics teveel vervuild worden heb ik je quote hier maar geplaatst.in mijn onderzoek ben ik allleen nog uit van de mixer die signaal stuur naar de speakers evt mer EQ om het af te regelen, maar....
multiblock met monitormixer zo ver was ik nog niet eigenlijk, vroeg mij af of dat nodig is ook? kleine bands????? of toch welkom zo dat de band allles goed kan scheiden en horen?
verder vroeg ik mij af of delays wel nodig zijn om het geluid ruimtelijker te maken de ruimte is ca 150 m2 en compressors lijkt mij niet nodig de versterker is al sterk genoeg............. en gates claener maken van geluid die zaken is dat wel van toepassing vooor mij vraag ik mij af
zo ja dan heb ik nog een hele studie te gaan
Wat ik merk is dat je steeds maar weer naar je speakers en mengtafel kijkt en net doet alsof alleen de topmerken goed genoeg zijn.
20K voor een complete PA is echt niet veel geld, daar kun je simpelweg geen top PA voor neerzetten maar wel een heel goeie set waar je jaren mee voort kunt.
Allen & Heath, Yamaha, Soundcraft, Roland, etc. zijn merken die prima mixers verkopen die veel beter passen bij het totale budget dat jij te besteden hebt. EAW speakers, niks op aan te merken maar HK Audio levert ook prima spullen die beter passen in het totale plaatje bij jou.
Zoals ik je al eerder meldde, begin eens met een blanco papier en maak een verdeling van je budget. Kijk wat je op het podium aan microfoons en monitors nodig hebt voor 90% van de acts die op gaan treden.
Ik denk in jouw geval dat je 50% van je budget moet reserveren voor je front set en mengpaneel en de overige 50% voor microfoons, monitors met versterkers en bekabeling.
Dan blijft er dus 10K over om speakers, versterkers en een mengpaneel te kopen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
musicxtra
men zei tegen mij
[FONT=Arial]Monitor luidsprekers zijn meestal nodig bij een grote bezetting ( grote band ) die zelf erg hard spelen, en zodoende zichzelf niet goed kunnen horen. ( vaak ook op een wat groter podium )[/FONT]
[FONT=Arial]Meestal in kleinere ruimtes is dit niet nodig ( jou ruimte is b.v klein )[/FONT]
[FONT=Arial]Vandaar moet je hier niet te veel aandacht aan geven, want dit is voor jou niet van toepassing.[/FONT]Comment
-
Juist! Ik zal ze dan bij de plaatselijke Jazzclub hier laten weghalen want dat is toch maar een zaaltje waar 50 man binnenkan. NOT!!!
Ik heb de indruk dat ondanks alle hulp die je hier krijgt die 20k eigenlijk niet goed gebruikt zullen worden...Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
In de meer dan 15 jaar dat ik nu live muziek versterk heb ik nog nooit zonder monitoren gewerkt, die zijn nog belangrijker dan je hele frontset!men zei tegen mij
[FONT=Arial]Monitor luidsprekers zijn meestal nodig bij een grote bezetting ( grote band ) die zelf erg hard spelen, en zodoende zichzelf niet goed kunnen horen. ( vaak ook op een wat groter podium )[/FONT]
[FONT=Arial]Meestal in kleinere ruimtes is dit niet nodig ( jou ruimte is b.v klein )[/FONT]
[FONT=Arial]Vandaar moet je hier niet te veel aandacht aan geven, want dit is voor jou niet van toepassing.[/FONT]
Wanneer in een kleine ruimte je monitoren, en daarmee dus je podiummix, goed voor elkaar zijn en je kunt met twee simpele zangzuiltjes een perfect geluid neerzetten. Koop op termijn één of twee subjes erbij en je hebt een wereld PA voor jouw toepassing.
Met andere woorden: Verleg je prioriteiten naar het podium en gebruik het zaal geluid desnoods als sluitpost.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment

Comment