PA systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo1966
    • Jun 2009
    • 58

jij maakte de tannoy geel houdt dat in voor mij doel einde beste tannoy nemen
    de vq net 60?

Comment

• jppa
      • Dec 2006
      • 24

Ga eens bij een dealer praten en kijken. Kunnen zeer goede adviezen en aanbiedingen maken. Ga bij een pro dealer kijken en niet bij een lokale dealer want die willen je alleen dab en behringer verkopen. Ga bij een goede dealer of laat een professioneel komen. Het is voor iedereen anders, ieder heeft zijn voorkeur maar het zijn jou centen. Als je een serieus iemans zoekt dan wil ik je wel zijn telefoon nummer geven. Maar voor kwaliteit betaal je vergeet dat niet.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Ik ga mee in de inmiddels meerdere malen genoemde stelling.
        Zoek aub een pro-dealer of iets dergelijks op, laat je adviseren, laat de boel op de juiste manier installeren... en bedienen.
        Je zult ook een adresje moeten hebben voor onderhoud, reparaties... service dus!

Ik snap je punt ook niet echt. Je blijft maar doorgaan over merk A of merk B, het is onmogelijk voor ons om je op die manier te adviseren. De één prefereert D&B, de ander kan niet zonder Dap en ga zo maar door. (al kom je dat laatste niet zo vaak tegen ) Je zoekt een set die je zowel buiten als binnen kunt gebruiken. En als ik je posts zo lees onbreekt het aan de nodige ervaring... mij lopen de kriebels al over de rug, bij zo'n investering.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• joo1966
          • Jun 2009
          • 58

hallo dat snap je het niet zo

want niet elk speaker merk is even goed een nadeel voor mij is ik kan niks beluisteren moet allles uit halen van derde reviews en zo

als ik nu toe bekijkt prijs kwaliteit met heldere klank en zonder vervorming en hard kan kom ik uit op tw audio en tannoy

merken als meyer geen optie je bettald te veel want hij doet

trouwens tannoy moet goed zijn want 60% van studios bestaat er uit ook

Meet Music Magazine review: Tannoy VQ

LSI Online News - Tannoy's VQ in Glastonbury's Igloo

en tw audio is ook top als ik forums leest
          [FONT=Microsoft Sans Serif]TW [/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif]produced really [/FONT][FONT=Microsoft Sans Serif]excellent audio material only comparably with Meyer Sound or D&B.[/FONT]
          [FONT=Microsoft Sans Serif]Especially the Tops are brilliant ![/FONT]
          [FONT=Microsoft Sans Serif]I ´ve tested more than one year several systems and TW was the best solution for my application. (audio quality, weight, price)[/FONT]

groetjes

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by joo1966
            hallo dat snap je het niet zo

want niet elk speaker merk is even goed een nadeel voor mij is ik kan niks beluisteren moet allles uit halen van derde reviews en zo

als ik nu toe bekijkt prijs kwaliteit met heldere klank en zonder vervorming en hard kan kom ik uit op tw audio en tannoy

merken als meyer geen optie je bettald te veel want hij doet

trouwens tannoy moet goed zijn want 60% van studios bestaat er uit ook

Meet Music Magazine review: Tannoy VQ

LSI Online News - Tannoy's VQ in Glastonbury's Igloo

en tw audio is ook top als ik forums leest
            [FONT=Microsoft Sans Serif]TW [/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif]produced really [/FONT][FONT=Microsoft Sans Serif]excellent audio material only comparably with Meyer Sound or D&B.[/FONT]
            [FONT=Microsoft Sans Serif]Especially the Tops are brilliant ![/FONT]
            [FONT=Microsoft Sans Serif]I ´ve tested more than one year several systems and TW was the best solution for my application. (audio quality, weight, price)[/FONT]

groetjes
            Ik begrijp niet dat je niets zelf kunt beluisteren, 20K of meer investeren zonder zelf te kunnen ervaren waar je het aan uitgeeft lijkt me gekkenwerk.
            Investeer dan liever in een ticket naar NL om hier te komen kijken en luisteren.

Dat Tannoy veel in studio's gebruikt wordt wil nog niet zeggen dat hun PA speakers ook zo goed zijn, hier worden totaal andere eisen aan gesteld. Ik ken hier in elk geval geen enkel bedrijf dat er mee werkt.

Als Meyer te duur zou zijn voor het geleverde zou het geen bestaansrecht hebben, uiteindelijk bepaalt de markt of iets het geld waard is en Meyer wordt nog steeds verkocht.

M.a.w.: Je argumenten zijn niet steekhoudend, maak een lijst van wensen en eisen, kijk bij de merken welke in aanmerking komen welke die eisen en wensen het dichtst benaderen en ga daar vervolgens naar luisteren.
            Een heel belangrijk argument lijkt me wel dat er een importeur of leverancier in de buurt zit voor eventuele service en garantie.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Die Tannoy's hebben nog wat tijd nodig om door te breken. Zij zijn ook zo machtig niet als de andere grote P.A.-fabrikanten en omdat zij op P.A.-gebied nog niet zoveel baanbrekend werk hebben gedaan kijkt iedereen zowat de kat uit de boom heb ik de indruk. Maar gezien de kwaliteit van de afwerking en bouw en de kwaliteit van het geluid dat eruit komt zullen we ze in de toekomst zeker meer aan het werk zien.

Voor 20.000 Euro vind ik ook dat je zeker zelf dit moet gaan uitvoeren (zie mijn eerste reactie in dit topic). Ik geef wel toe dat het niet zo gemakkelijk is om een volledig onafhankelijke leverancier te kiezen want elke leverancier denkt ten eerste niet altijd aan de klant maar meestal eerst aan de eigen zak en vele leveranciers zitten vastgeroest in hun kleine kringetje merken. Toch is dit een van de belangrijkste dingen die je zelf kunt doen.
              Het argument van een importeur of leverancier in de buurt telt inderdaad ook mee als je in een gebied zit waar er niet om de 5 km een leverancier is.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• joo1966
                • Jun 2009
                • 58

luister besten

ik woon in brasil, dus luisteren zal niet gaan, dus ik laat het aan een maat van mij, maar ik lees goede reviews over tannoy

maar bijv meyer speakers ga ik zeker naar de 40000 euries lijkt mij iets te veel

en verder laat ik een vriend luisteren naar tw audio, want als ik de forums moet geloven op duitse paginas is tw audio top

groetjes

Comment

• joo1966
                  • Jun 2009
                  • 58

maar laserguy als jij ca 20000 euros te besteden hebt vooor speakers en je hebt het nodig om een cal van ca 150 m2 van geluid te voor zien voor lives optredens wat zou jij dan vooor kiezen met jouw ervaring?

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Voor de PA zou ik er redelijk snel uit:
                    EAW NT26's met bijbehorende subs.
                    Eerst simpel beginnen: links-rechts en later met zone's uitbreiden
                    Controllers en versterkers heb je dan niet nodig: zitten er al in

Zelf vind ik het wel fijn om in een kroeg toch een plek te hebben waar je uit het harde geluid zit.

Comment

• joo1966
                      • Jun 2009
                      • 58

ziet er ook wel leuk uit, maar de vraag klinken ze beter als de tannoy v12 of v15 power?

of klinken ze beter dan tw audio de m 15

want in duitse forums wordt verteld dat tw audio beste speakers maakt in prijs kwaliteit verhouding

ik vraag hoop aan jullie, omdat ik hier niks kan beluisteren in brasil
                      Last edited by joo1966; 28-06-09, 20:07.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Sorry joo1966 maar ik kan je daar echt geen zinnig antwoord op geven!
                        Als ik van een klant zo een vraag krijg dan ga ik gewoon het pand bekijken en dan maak ik een aantal voorstellen op maat.
                        Al wat je daar opnoemt is zeker niet slecht en gaat zeker werken maar mijn klanten hebben meestal geen geld te veel dus moet ik hen verkopen hetgeen in hun situatie het meeste geluids- of lichtplezier oplevert en dat tegen de best mogelijke prijs.
                        Als je voor een zaaltje een P.A. wil kopen dan ben je al met een eenvoudige dB Technologies ook een heel eind: dat klinkt goed en dat kost geen 10k (de DVX-reeks is prijs/kwaliteit super). Je moet je ook afvragen hoe goed de operator is: wanneer je geen ervaren mixer hebt dan krijg je met gelijk welk systeem nooit een goede klank, hoeveel geld je er ook in hebt gestoken.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• joo1966
                          • Jun 2009
                          • 58

ok dank je

welke speakers van dB Technologies denk jij aan dan en met welke mixer zou jij dat combineren, hier hoop bandjes bestaat uit 2 of 3 man zang en gitaar, verder gewoon muziek over de dvd speler, live muziem met kleine bandjes 4 keer per week zeg maar, misschien kan je daar wat mee

ik had al eens naar feedback gebeld in rdam die adviseerde mij tw audio samen met een midas 320, maar ik denk zelf die mixer beetje duur vooor mijn doeleinde heb jij alternatief?

ps dacht zelf aan zed 428 allen heath

het hoeft alllemaal niet super duur te zijn maar wil wel top kwaliteit of gewooon wat hard kan en zuiver is

dus daarom dacht ik aan tannoy en verder feedback adviseerde mij tw audio b30 subwoofer 4 keer met 2 m 15 tops, kan je het mooi stapelen aan 2 kanten van het podium, verder zei jij
                          wanneer je geen ervaren mixer hebt, wat bedoel jij daarmee?

groetjes
                          Last edited by joo1966; 28-06-09, 22:58.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

Top kwaliteit wat hard en zuiver kan = duur.

ZED mixertjes van A&H is niks voor je toepassing. Kijk dan eerder naar een Wizard...
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• joo1966
                              • Jun 2009
                              • 58

dank je

daarom kwam ik uit op tannoy, tw audio of evt eaw, want ik lees veel op duitse forums daar zijn ze laaiend over tw audio daarom

over mixers gesproken wat is dan goede mixer voor mijn doeleinde ik dacht allen heath zed 428 alround mixer of kan ik beter de gl 2400 aanschaffen?
                              ]

groetjes

Comment

• joo1966
                                • Jun 2009
                                • 58

jakkes als ik die nt 26 gaat vergelijken met tw audio m 12 od met tannoy v 12, klinken die nt 26 echt beter dan?

is dat jouw ervaring?

Comment

Working...