PA systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Originally posted by joo1966
    wanneer je geen ervaren mixer hebt, wat bedoel jij daarmee?
    Hoogstwaarschijnlijk bedoelde hij de 'man achter de knoppen', waar ik in een eerdere post ook al op doelde. Je kunt voor een fantastisch duur systeem kiezen maar de technicus blijft belangrijk.

Maar goed, ik zeg het nogmaals: er is niet ÉÉN merk wat voor jou het beste is! Persoon A kiest voor Funktion-One en persoon B kiest voor D&B audiotechnik. Het is een kwestie van smaak, mening, prioriteiten en eisen.

Mijn mening is: laat iemand komen met verstand van zaken. Diegene inspecteert en bekijkt je pand, overlegt met je bij de koffie, ziet de doelgroep, etc. etc. Zo kan hij/zij goed beoordelen welk systeem het meest geschikt is. Grootte, volume, hufterproof, verschillende setjes voor binnen en buiten, gewicht, stacken/vliegen en zelfs de kleur.

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Een direct vergelijk heb ik niet tussen de Tannoy en EAW.
      Wel heeft de EAW een van de beste (let op mijn woorden medelezers, er zullen vast wel betere zijn/komen) processoren in de kast ingebouwd zitten met de zogenaamde Gunness focussing. Wat die precies doet: kijk hier
      Mensen die met een oude EAW KF 850 set de overstap van de MX800(0) naar de UX8800 doen zijn er erg over te spreken.

Om de keuze nog moeilijker te maken, dan zou je ook de JFL210 kunnen overwegen. Dit is een topkast die zowel actief als passief te gebruiken is.(in de zin van 1 versterker kant gebruiken voor de totale kast, of 1 versterkerkantje voor het hoog, en 1 voor het laag)
      Je zou dan eerst passief kunnen beginnen, en later wellicht uit kunnen breiden met nog een versterker.

Een groot voordeel van de Tannoys is en blijft het concentric idee: de hoogdriver zit in de laagdriver ingebouwd.
      Hierdoor heb je één bron van het geluid voor zover het hoog als het laag.

Wel worden hier ook verschillende opmerkingen gedaan die minstens net zo belangrijk zijn vwb beschikbaarheid van een merk (en onderdelen) en mensen die er ook mee kunnen werken.

Probeer eens contact op te nemen met importeurs/distributeurs in Brazilie.

Als het merk wat je uiteindelijk zou verkiezen niet of slecht leverbaar is heb je wellicht later een uitdaging vwb onderhoud enz.

Comment

• joo1966
        • Jun 2009
        • 58

dank je jakkes, alle merken mmoeten geimporteerd worden, ben allleen een onderzoek aan het doen wat is er op de markt wat is het beste prijs kwaliteit vandaar dat ik uit kwam op de tannoy en verder eaw nt 59 lijkt mij ook wel wat, en verder lijkt tw audio ook top

maar als jij nu nieuwe speakers mocht kopen , koop jij dan tannoys?

trouwens heb je de tw audio al beluiterd of?

verder zei je nog over tannoy
        Wel worden hier ook verschillende opmerkingen gedaan die minstens net zo belangrijk zijn vwb beschikbaarheid van een merk (en onderdelen) en mensen die er ook mee kunnen werken.

maar ja ik denk hoop goede speakers niet veel onderhoud hoeft te worden gepleegd mits je er goed mee omgaat mijn mening

groetjes
        Last edited by joo1966; 29-06-09, 13:15.

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

TW audio heb ik nog nooit gehoord, daar kan en ga ik dus ook niets van zeggen.

De keuze tussen de EAW en de Tannoy's zou voor mij als bedrijf eerder naar de EAW's gaan, maar voor bv een kroeg zouden andere dingen een rol kunnen spelen.

Als ik als bedijf zou moeten kiezen, dan zou ik voor de NT26's gaan met eventueel de NTS22 als subje. Puur voor de veelzijdigheid.
          Ik doe regelmatig kleine klusjes: alleen de NT26's mee. Als ik een bandje zou hebben: NTS22's ook mee.

Een collega bedrijf in Oldebroek (Noordwest Veluwe) heeft uit mijn hoofd 4 Tannoy V15's en rond de 10 V12's (voor oa monitors), en twee powered V12's.

In het verleden heeft die collega de V300's gehad: klinken bere goed, maar zijn helaas niet helemaal roadproof.

Comment

• joo1966
            • Jun 2009
            • 58

hallo jakkes

voor mijn ruimte ca 150 m2

dus als ik de 2 nt 59 neemt met 2 subs nt22 met mixer apb h 1020

heb ik zeer goede kwaliteit dat moelijk te overtreffen is qua prijs kwaliteits verhouding?

verder die eaw speakers hoeveel meter reiken die als ik ze buiten plaats?
            Last edited by joo1966; 29-06-09, 14:30.

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Zelf zou ik kiezen voor de NT26 of NT29 (60 graden of 90 graden hoorn)
              Deze topkasten zijn iets minder groot dan de NT59's

De APB tafel is zeker ok!!!

Kosten advies verkoop (Incl btw):
              NT26: € 5436,39
              NTS22: € 5071,39

APB H1020: € 5153,10

(bron: Alles op het gebied van professionele geluids-apparatuur en handgemaakte flightcases.)

Hoever ze reiken: het zal nooit zo ver dragen als een line-array, maar moet zeker voldoende zijn voor +/- 20 meter

Jacco
              Last edited by jakkes72; 29-06-09, 16:55.

Comment

• joo1966
                • Jun 2009
                • 58

ok dank je maar is de nt 29 duurder als de nt 59?

en is niet zo dat nt 59 meer power heeft

verder qua mixer had ik ook nog deze in mijn gedachte de

Yamaha 01V96VCM , of kan je beter analoog blijven voor het totale
                overzicht op de mixer wat vind jij?
                of de soundcrraft gb 4, ik hoorde van een zaak die mij vertelde apb 1020 mixer hogere kwaLITEIT is dat de soundcrafr gb 4 jij ook die mening toegedaan

maar ik belde een zaak in amdam verkoopt die mixer van apb voor 3500 euries ex btw

groetjes
                Last edited by joo1966; 29-06-09, 18:14.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Als je digitaal gaat qua mixer zou ik niet voor de OV1 kiezen, dit is een ontwerp dat al heel wat jaartjes oud is.
                  Kijk dan liever naar de LS9/16 of een Mackie X-bus.
                  Wanneer je veel met gasttechnici werkt kan een digitale tafel ook problemen opleveren omdat niet iedere tech ermee kan werken.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• joo1966
                    • Jun 2009
                    • 58

dus conclusie beter analoog dan neem ik aan
                    of komt er uit een digitale een mooier geluid of gelijk of analoog klinkt mooier?
                    Last edited by joo1966; 29-06-09, 20:35.

Comment

• joo1966
                      • Jun 2009
                      • 58

jacco de line ray van eaw is de 850 zeker?

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Een line array voor 150 vierkante meter, in een kleine ruimte en het moet ook nog makkelijk buiten te zetten zijn met een minimum aan technische kennis. Niet doen!
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

dus conclusie beter analoog dan neem ik aan
                          of komt er uit een digitale een mooier geluid of gelijk of analoog klinkt mooier?
                          Gaat hierbij niet om de klank maar meer om de bediening.
                          Iedere analoge tafel is door iedere tech gelijk te doorzien qua bediening, iedere digitale tafel heeft zo zijn eigen structuur en een tech die nooit eerder achter een digitale tafel heeft gezeten zal hier niet blij mee zijn.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

jacco de line ray van eaw is de 850 zeker?
                            Dat is de NTL 720 en de KF730 maar dat is niet echt wat jij zoekt.

Comment

• joo1966
                              • Jun 2009
                              • 58

jacco niet doen van wege het gewicht of meer te veel power voor te kleine ruimte?

de apb 1020 heeft die nu 20 ingangen voor de bands?of 16 en 4 stereo ingangen voor aansluiting rand apparatuur?

maar wat is beter een hoek nemen van 60 graden of 90?

of afhankelijk waar ik ze plaats

mixer wordt de apb 1020 of toch soundcraft gb 4 wat zou jij doen jacco?
                              en speakers eaw nt serie of tw audio

dan wordt nog moelijke keus denk ik zo

groetjes

Comment

• jakkes72
                                • Dec 2003
                                • 1015

Waar gaat dit allemaal naar toe.....
                                Ik doelde met mijn opmerking van de line-array meer dat een subje-topje setup nooit zover zal dragen als een (goed ingestelde) line-array setup.

Ik heb nooit willen zeggen dat je in een ruimte van 150 m2 een line array moet hebben!!! (in tegendeel zelfs: doe mij maar een stapel juiste EAW KF/SB 850 kasten)

Zelf heb ik als mengtafel een LS9/32: voldoet voor mij perfect, ik had zelfs in veel gevallen voldoende gehad aan een LS9/16.
                                In gevallen waar ook de wat mindere technici moeten draaien zou ik eerder voor een GB4 oid gaan, helemaal vwb het overzicht wat je op een LS9 soms kunt verliezen.(in een setting heb ik zelfs 3 maanden een delay van 150msec op de monitors gehad)

De keuze tussen en NT26 of NT29 is van meer factoren afhankelijk waaronder de afmetingen van de zaal, de plaats van het podium, en of je het geluid over de gehele zaal wilt hebben.
                                Eerder heb ik al aangegeven dat ik het zelf plezieriger vind als er een of meerdere plekken in een ruimte iets "stiller" zijn dan net voor het podium.
                                Dat is een keuze die je zelf moet maken.

nogmaals wellicht ten overvloede:
                                Dit zijn adviezen, vraag vooral meer mensen (wellicht in een gewoon ouderwets gesprek) wat hun meningen zijn. Neem dan foto's mee (of stuur die vooruit dat die persoon zich kan voorbereiden!!!) en praat vooral.
                                Uit jou vraagstelling lijkt het me dat je nog zoekende bent: er zijn genoeg mensen die je hier een weg willen wijzen, maar staar je daar niet blind op.
                                Alles wat ik (of anderen) hier melden is gedaan op kennis/ervaringen van die personen. Het wil niet zeggen dat die ervaringen voor jou van toepassing zijn.

Comment

Working...