19 inch mixer gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul van Dort
    • Jun 2004
    • 105

19 inch mixer gezocht

Ik gebruik momenteel een oude 19 inch mixer Carlsbro Promix (jaren 90 denk ik) . Het ding heeft erg veel leuke features dus wil ik bij een eventuele vervanging minstens dezelfde features en een paar extra...
    Is er op de markt een mixer te vinden die aan deze vereisten voldoet:

- 19 inch
    - 16 kanalen (12 als echt minimum met 1 of 2 extra stereo kanaal)
    - Fantoom voeding schakelbaar per kanaal
    - 4 subgroepen
    - Inserts op de subgroepen
    - Connecties aan de achterzijde of aan de voorkant. Liever niet op de bovenkant.
    -Per kanaal:
    Toonregeling: Hi, hi mid, low mid, Low. (De 2 mids semi parametrisch)
    PFL, mute, SIP and routing
    4 auxen: 2 post (met returns), 2 pre (mag zonder return)

- Effecten of equalisers on board niet nodig

De Peavey 16FX komt in de buurt, maar verder heb ik nog niets gevonden.

Andere voorstellen?

Alvast bedankt voor de hulp.
    Paul
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Dan heb je niet echt goed gezocht....

Check:

- Midas Venice 160
    - Soundcraft GB2-R-12 of GB2-R-16
    - Allen & Heath MixWizard
    - etc
    d&b Audiotechnik

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Originally posted by djspeakertje
      en een budget is misschien ook wel handig, ben nog nooit iemand tegengekomen ZONDER budget, anders zou iedereen wel met ks en ev sets van 100.000 euro en meer rondlopen.....
      Oh.. zijn hier op het forum zat mensen zonder budget die toch de beste producten willen.
      Daarnaast heeft de TS helemaal niets gezegd over geld.

Die crest is bijna de prijs van een mixwizzard en ik weet dan wel waar ik voor zou gaan...
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Paul van Dort
        • Jun 2004
        • 105

Bedankt voor de inputs. Die Crest is inderdaad het ding dat ik zocht. Misschien iets te prijzig voor amateur gebruik. Maar toch een erg interessant. En ik verjaar bijna!! ;-)

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Die crest is bijna de prijs van een mixwizzard en ik weet dan wel waar ik voor zou gaan...
          Crest XR20 12+4 kan. 19" mengtafel € 3.451,00

W3-16/2DX 16/2, 19" mixer met effect processor € 1.425,62

jep, bijna net zo duur...(bruto prijzen, incl. BTW)

Ik zou voor hobby gebruik een GB2-16 of een MixWizard 16-2 nemen...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

+1 voor de GB2R 12.2

Heeft alles wat je wil, op de 4 subgroepen na. Zelfs het aansluitpaneel is klapbaar van de achter- naar de onderkant...

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

Originally posted by Paul van Dort
              Bedankt voor de inputs. Die Crest is inderdaad het ding dat ik zocht. Misschien iets te prijzig voor amateur gebruik. Maar toch een erg interessant. En ik verjaar bijna!! ;-)
              Als je die XR20 interessant vind, dan is er ook nog de
              APB Dynasonic ProRack
              Van prijs ongeveer hetzelfde maar kwalitatief prachtig ding.
              Ik zie het als een verbetering van de XR20 en dat zou het eigenlijk ook moeten zijn aangezien er mensen van Crest naar APB gegaan zouden zijn.
              Als ik voor de keuze stond, koos ik zeker voor de APB.

Hoewel je natuurlijk die XR20 ook af en toe 2ehands tegen komt, maar toch wat opletten met een 'afgeleefde' XR20.
              Last edited by Dikke Foaf; 21-03-09, 00:14.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Die ABP zien er inderdaad ook leuk uit..en schijnen niet slecht te zijn...ik zag alleen voor mij een nadeel, als ik het goed gezien heb...1 print voor zowat alles...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Heb zelf nooit met die Crestjes gewerkt, maar sprak gister iemand die er 3 gehad heeft. Deze gingen allen vroegtijdig naar de klote. Hij beweerde zelfs dat het zo erg was dat HPA deze nu niet meer repareert.

Dit waren zijn woorden, niet de mijne, ik had zelf nog niet veel van problemen met die apparaten gehoord. Maar als ik de aanschaf van zo'n ding zou overwegen zou ik wel wat meer navraag doen. Ook hier bijvoorbeeld.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

van deze kant geen problemen met de crest
                    zeer fijne tafel

Er zijn/waren wel wat issues: insertchassis willen wel eens slecht kontakt maken, ik heb ze allemaal vervangen (service door apr belgie geleverd)
                    Als je er nu eentje koopt zit er een ander jack-chassis in met beter sluitkontakt...

heb ook wel eens oscillatie gehad op de inserts, zowel onhoorbaar hoog als laag...
                    denk dat dat kinderziektes waren van de eerste types
                    als iemand er 3 kapot heeft gehad denk ik dat het misschien niet zon goed flightcase-ontwerp was?

die apb ziet er nog wat uitgebreider uit... iig fantoomswitch op de voorkant...
                    wat er op de crest niet op zit is een faseswitch, dat vind ik wel hinderlijk
                    knoppen en waarden :)

Comment

• djberjo
                      • Aug 2008
                      • 130

Ik heb enkele keren met een APB tafel gewerkt, en ik moet zeggen ik ben er erg over te spreken. Fijne EQ stukken beter dan een soundcraft gb, A&H wizzard of een crest hp naar mij mening.

Ik weet niet wat ze kosten maar ik zou hem zeker overwegen.

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

Originally posted by sparky
                        Heb zelf nooit met die Crestjes gewerkt, maar sprak gister iemand die er 3 gehad heeft. Deze gingen allen vroegtijdig naar de klote. Hij beweerde zelfs dat het zo erg was dat HPA deze nu niet meer repareert.
                        klopt niet,
                        hpa repareert ze gewoon.
                        en met de service zoals je van een importeur mag verwachten.
                        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

de crest is mooi en werkt goed. (Ook wel eens over die van doc gespeeld trouwens)

De mixwizzards zijn stukken goedkoper. 1000 euri tegenwoordig nieuw is gangbaar...

Wij gebruiken een wizzard monitor in rek sinds bijna twee jaar, probleemloos. Op een wat gevoelige lamphouder na.
                          Ook als zaaltafel 80% van de gevallen wizzard mee. Nooit een storing gehad.

Enige defecte wizzard die iki tegenkwam is met kapotte fantoomvoeding. De man gebruikte wel veel imitatie shuremics. Dan fikt ie volgens mij uit over de kortgesloten poot.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Rieske
                            • Aug 2002
                            • 544

Ik hoor tot nu toe nog niemand over de Mackie Onyx 1640. Schuiven met 60 mm fadertjes is nog steeds wennen maar de warme sound maakt dat weer helemaal goed. Bovendien kun je alle 6 auxen individueel schakelen naar pre + post. Dus ook ideaal als monitortafeltje !
                            Last edited by Rieske; 21-03-09, 11:59.
                            Life is what you make it

Comment

• Toan_08

Originally posted by Rieske
                              Ik hoor tot nu toe nog niemand over de Mackie Onyx 1640. Schuiven met 60 mm fadertjes is nog steeds wennen maar de warme sound maakt dat weer helemaal goed. Bovendien kun je alle 6 auxen individueel schakelen naar pre + post. Dus ook ideaal als monitortafeltje !
                              Wat is eigenlijk het verschil tussen een Mackie Onyx 1640 en een Mackie 1604 VLZ? de enige verschil die ik tot nu weet is dat de onyx 6 auxiliaries heeft, en dat die VLZ maar 4 auxiliaries heeft. mischien heeft een onyx beter Pre amps of iets dergelijks? weet iemand dit.

Comment

Working...