Ervaringen Martin audio, L-Acoustics of Adamson

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by ralph van dijk
    [...] Voor de rest Berolios zeer goede adviesen inderdaad, jij hebt als ik het goed begrijp op veel verschillende systemen gedraait en jouw voor keur gaat ook naar L-Acoustics?
    Graag gedaan ! Ik merk dat je er goed over nadenkt en iets doet met de tips die ik geef, dus dat motiveert mij alleen maar extra input te geven !

Een shoot-out (twee systemen in dezelfde hal hangen) vind ik persoonlijk meestal een verdraaid beeld geven. Ik zou dan eerder kiezen om twee opeenvolgende klussen het systeem in te huren (festival weekend 1 met L'Acoustics, festival weekend 2 met Adamson). Dezelfde crew erop en dezelfde FOH techneut... liefste nog met dezelfde systeem-techneut die toevallig met beide systemen overweg kan (als je niemand weet, kan ik je wellicht wel mensen aanbevelen die met beide systemen aan de gang kunnen).

Die pre-rigs waar ik het over heb zijn inderdaad die frames van AED, hoewel ik zelf de frames die StagePro (nu Rentall) gemaakt heeft net wat handiger vind werken.

Ik heb inderdaad wel met het een en ander aan verschillende systemen gewerkt (wat trouwens niet betekent dat mijn mening allesomvattend is he !!) ... maar mijn voorkeur als mixer gaat niet zonder meer naar L'Acoustics uit, dan zou ik Adamson echt tekort doen... beide systemen zijn gewoon top wat mij betreft.

Als ik mocht kiezen welk spul ik mee zou mogen nemen voor een grote tour (later, ooit... als ik groot ben ), zou het zeker (d)V-Dosc of Y-18/Y-10/ Spektrix zijn. Voor shows op kleinere lokaties zou dat wellicht weer anders zijn (soms is conventioneel gewoon beter geschikt), elk systeem heeft zijn toepassing zeg ik altijd maar. Echter, voor jou spelen ook andere zaken een rol... zeker als jouw twee keuzes zo dicht in de buurt van elkaar komen wat geluidskwaliteit betreft.

Uit mijn hoofd mag je maximaal 3 dV subs en 9 dV's onder elkaar vliegen. Tsja, wat is tekort komen... het is ook maar helemaal wat voor sound je wilt maken, vaak genoeg gaat het zonder dV subjes (dus alleen SB28 en dV's) ook perfect en moddervet... Maar als je meer druk wilt hebben in het 100-120 Hz gebied, dan is het beter om er inderdaad een paar dV subjes bij te vliegen of stapelen, het wordt daar wel vetter van. Ook wanneer je dV's als delay-lijn gebruikt en die fly dus ver van je sub af staat... is het vaak mooier er dV subs bij te hangen... omdat dat toch een voller full-range beeld geeft (vanaf ong 80 Hz hoor je immers waar het geluid vandaan komt).

Wat mij betreft moet je dV-Dosc vergelijken met Spektrix, Kudo's met Y-10 en V-Dosc met Y-18 wat toepassingsgebied betreft, geen exacte stelling... maar een gedachtespinsel.

Feit is trouwens wel dat bij een combi Y-10/ Y-18 de lijnbron gewoon doorloopt !! Een Y-10 is effectief een halve Y-18 kast (alleen wat minder oppervlak in het laag): 1 co-entrent waveguide ipv 2 en 2 x 10" ipv 2 x 18". En dat vind ik dan wel weer een dik punt voor Y-10/ Y-18. Yet again: alleen een voordeel dat je eruit halt wanneer je in grote setups downfills onder je PA hangt.

Gelukkig is keuzes maken zo simpel ...
    Ik denk dat je voorlopig wel effe genoeg input hebt, niet?
    Als je een keer 1-op-1 iets wilt vragen/ weten, dan kun je me altijd mailen.

Adios!

p.s. Voor beide systemen geldt: zorg dat je de juiste mensen erbij hebt. Ik weet (zonder iemand af te willen kraken of tekort te doen) dat je in het verleden bijvoorbeeld echt beter bij EML Belgie aan kon kloppen voor een try-out van Adamson dan in NL. In hoeverre dit nog altijd geld weet ik niet... maar de verkeerde mensen erop kunnen zomaar je hele beeld van een systeem (onterecht) verdraaien. Zelfde geld voor L'Acoustics, hoewel daar in NL zeker wel goede system techs voor te vinden zijn !!
    Last edited by berolios; 08-10-08, 22:09. Reason: kudo's vergeten ;-)
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

ik ga ook eens reageren

Ik kan een heel verhaal houden over hoe de bepaalde systemen klinken, ze hebben allen echt wel een eigen karakter.
      Toch vind ik het minder belangrijk.
      Heb alle als "goed" bekend staande systemen echt wel meerdere malen "slecht" horen klinken. En dan vond ik dat slecht, en een ander misschien wel goed.

Ik heb een hekel aan mensen die praten over een "eaw" sound, of een "martin" sound, of een "JBL" sound, of plak er een ander merk voor.
      Mensen die een systeem zo goed vinden vanwege een bepaalde eigen "klank".
      Men is dan mijns inziens op zoek naar iets wat in hun persoonlijke geluidsgevoel staat geschreven. En ze zijn kennelijk niet in staat om dat uit een gelijksoortig systeem van een ander merk te halen.
      Laat niemand zich aub aangevallen voelen.
      Ik denk dat elk "goed" systeem kan excelleren middels een goed en kundig bedrijf, en kundige systeemtecs, goede gespeelde muziek en muzikale engineers. en last but not least, goede communicatie.

DVdosc is qua heavyheid nou niet bepaald te vergelijken met v-dosc.
      Vdosc is weer (zo goed als ) niet te koop is als je niet in het netwerk zit.

Int acts vragen juist vaak Vdosc. dus als je geen vdosc koopt is er niet meteen een reden om bij dat merk te blijven.
      Er zijn heel veel DVdosc formaat/type systemen die concurerend zijn.
      als je perse LA wil, heb je ook nog kudos trouwens. (nooit gezien maar wel goede dingen over gehoord)

ben zelf niet zo van de d-vdosc om heel eerlijk te zijn (wel van de Vdosc ), maar ben ook niet heeel bekend ermee.
      Dvdosc is wel redelijk te vergelijken met Y10 (mooi systeem, zou ik preferern boven dvdosc denk ik) vind ik. heb geen idee van prijzen oid, maar ik zou zelf in de categorie kleinere systemen (als DVdosc) zeker ook nog even verder kijken dan alleen LA.
      dat is mijn idee erover
      Last edited by dokter dB; 08-10-08, 21:16.
      knoppen en waarden :)

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Hey gozer... ja, ik heb al wat afgekletst hier in dit topic he ... soms hoor ik mezelf wat te graag praten ... vooral als ik eigenlijk aan mijn scriptie zit te schrijven... dan zijn die vingertjes al lekker warmgedraaid en reutel ik maar wat af ...

Originally posted by dokter dB
        [...] Ik heb een hekel aan mensen die praten over een "eaw" sound, of een "martin" sound, of een "JBL" sound, of plak er een ander merk voor. [...]
        Persoonlijk heb ik eigenlijk vooral over de negatieve dingen die bij bepaalde fabrikanten steeds weer naar voren komen, wanneer ik refereer aan de 'sound' van een kast of merk... "Tering zeg, dat gaat schreeuwen als je wat meer gas geeft... tsja.. beetje typisch XXX... mmm... effe wat aan doen" ... meer dat soort gedachtes zeg maar.

Trouwens, ik heb wel een voorkeur voor de 'sound' van bepaalde system-techs ... maar da's weer een ander verhaal...

[...] Ik denk dat elk "goed" systeem kan excelleren middels een goed en kundig bedrijf, en kundige systeemtecs, goede gespeelde muziek en muzikale engineers. en last but not least, goede communicatie [...]
        Helemaal mee eens !! Hopelijk is dat eerder ook duidelijk naar voren gekomen. Echter, hoe je het ook wendt of keert, als je systeem bepaalde kenmerken niet heeft (zoals bijvoorbeeld geen koppeling in het hoog), dan kan de beste system-tech/ mixer/ band van de wereld daar helemaal niks aan veranderen, toch? In hoeverre dit van belang is voor de TS, daar wil ik niks over zeggen... daar moet hij zelf een keuze in maken... ik pleit alleen voor een goed geinformeerde keuze...

Die Kudo's... JA!!... die was ik helemaal vergeten !! (wat een oetl@l ben ik toch soms ook).
        Kudo's zijn fijn en ZEKER het bekijken waard !! Ze liggen qua inzet tussen dV en V-Dosc in. Het heeft allemaal wat meer body dan dV-Dosc en is samen met het nog uit te brengen K1-systeem de basis voor de toekomst bij LA. Persoonlijk vind ik alleen de rigging van Kudo helemaal @%^$#... als je op een vlakke gladde vloer staat, gaat het wel goed (na veel oefenen), maar in andere situaties vind ik het maar een hoop geklungel... Nou ja, zo vaak heb ik die dingen nu ook weer niet in mijn handen, dus het kan ook aan mijn behendigheid liggen... Kudo's leveren trouwens wel minder druk dan Doscen... en ik weet ook niet zeker of dit wel een line-source-array is (wederom: voordelen lijnbron zullen niet bij elke klus naar voren komen!).

Verder kun je bij Kudo's ook de horizontale spreiding instellen, erg mooi en werkt toch erg goed. De DSP-settings voor Kudo beginnen nu ook erg goed te worden, in de laatste versies zijn er ook verschillende settings voor de verschillende standen van de kleppen.

Y-10 moet je echt tegenover Kudo's zetten, dV-Dosc is meer Spektrix tegenhanger. Een Y-10 vind ik echt een beest van een kast... zeker als je naar de afmetingen kijkt en wat eruit komt.

Trouwens, INTL artiesten vragen dan misschien wel naar V-Dosc, maar dat kun je ook gewoon bij AED inhuren als QVT-er... je eigen set kun je dan voor in/ down/ out - fill en/of delay gebruiken. Maar ook hier: in hoeverre dit argument belangrijk is, moet de TS voor zichzelf uitmaken.

[...] maar ik zou zelf in de categorie kleinere systemen (als DVdosc) zeker ook nog even verder kijken dan alleen LA. [...]
        Zeker verder kijken dan je neus lang is, absoluut mee eens. Maar bedenk je vantevoren waar je naar op zoek bent en wat voor redenen je daar voor hebt... dat levert een eisen/ wensen pakket op... aan de hand daarvan kun je dan systemen toetsen en je zult merken dat er dan al veel voor enige luistertest afvallen.

Daarbij heb ik ook het gevoel dat de TS eigenlijk stiekem wel al weet wat het gaat worden... maar nog naar de laatste doorslaggevens argumenten op zoek is . Keuze hoeft in ieder geval niet gemaakt te worden op basis van geluidskwaliteit, want dat is bij beide systemen dik voor elkaar, dat mag duidelijk zijn.

Zo, nu ga ik het echt voor gezien houden. Zoals je ziet hebben er meer mensen nuttige input.

Adios!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

Originally posted by berolios
          wederom: voordelen lijnbron zullen niet bij elke klus naar voren komen!
          hee jeroen moet je niet aan die scriptie klussen

ach misschien ben ik maar een rare vogel, maar het interesseert mij eigenlijk niet al te veel of de lijnbron wel of niet helemaal perfekt is!
          alle goede systemen zijn zowiezo tot een kHz of 7 wel een echte lijnbron denk ik zo....
          En daarboven zijn er veel oplossingen om foutjes aan te pakken.

Vdosc trekt qua nearfield hoogkoppeling open omdat er bij niet-rechte hoeken kieren ontstaan. eenieder bekend.
          anderzijds als het trapeziumkasten zouden zijn van bijv 5 graden zou het overlappen en ontstaan er theoretisch op afstand weer "foutjes", ipv dichtbij.
          Natuurkundig perfectionisme hoeft geen reden te zijn voor een goed/fijn werkend systeem.
          Als je zo'n fout-zone apart processed/levelled kan je een hoop oplossen.

Adamsons coaxial line-source systeem zou de perfecte oplossing moeten zijn voor horizontale "narrowing" tussen 500Hz en 1kHz ivgl met symmetrische dual middriver systemen.
          maar er zullen vast ook wel weer nadelen ontstaan door deze constructie.
          en die weet jij ook al (in verhouding misshien wat te weinig mid-output om eens iets te noemen).

De perfectie van de linesource, (die bij recht gehangen vdosc heel hoog is), zal er wel voor zorgen dat je waarschijnlijk verder komt met hoog en hoogmid.
          Maar boven de 60m heeft er nog veel meer invloed (wind humidity temp etc) dus een delaystack is dan altijd een goede pleister en geen overbodige luxe.

Ik vind bijvoorbeld de W8L (met de nieuwe aanpassingen, maar niet helemaal linesource bij mijn weten) superdirekt, strak en droog klinken. Dat vind ik fijn. ik vind dat fijn PA. linesource of niet.
          Ik vind Vdosc ook fijn, en adamson ook. Deze systemen zijn iets vergevingsgezinder tav je mix. Ik denk dat een slechte mix het eerst naar boven komt bij W8L. dat is niet speciaal goed of slecht.

ik ga maar eens slapen, morgen vroeg wat uitruisen
          knoppen en waarden :)

Comment

• daiquiri
            • Dec 2004
            • 26

Misschien moet je gewoon je 3 geselecteerde merken eens goed proberen Ralph, Luisteren en commercieel verantwoordelijk naast elkaar leggen naast natuurlijk alle prima adviezen hier.

Naast kwaliteit, inderdaad ook acceptatie, prijs, betrouwbaarheid, service/support in Nederland en extra inhuurmogelijkheden meenemen in je verhaal. Wat wordt het snelst terugbetaald door jouw klanten, en welke markten kan je met je nieuwe setje aanboren. Theoretisch de beste set is niet altijd commercieel de beste set.

Wil je Adamson goed beoordelen neem dan inderdaad eens contact op met de Belgische vrienden zoals eerder vermeld, In belgie is dit merk wat groter dan in Nederland. In Nederland zijn Showrent en Pascal Versnel er ook mee onderweg en het hangt o.a. in Chassee Breda.
            Bijhuren is voor Adamson net wat minder in jouw regio, EML heeft in Nederland echter wel een filiaal.

Voor LA is nightforce inderdaad in jouw regio conventioneel belangrijk, maar misschien als je contact op neemt met Jelmer bij AED, kan hij je met een subrental van AED meesturen. Bijhuren is bij AED het makkelijkst voor LA. LA heeft een prima library van presets.

Voor Martin W8LM kan je in jouw regio eens meefietsen bij Fred Bourgonje, of luister eens in het Patronaat, Melkweg, Doelen of Paradiso, of regel een een setje bij TM. Bijhuren kun je bij Bourgonje en APR heeft ook een schuur vol. Martin heeft een ook een library voor vele toepassingen.

Mocht je bij de 3 importeurs geen goede systech meekrijgen of uitleg krijgen hoe je er mee aan de gang gaat, wees dan gewoon brutaal en vraag of je een dagje mee mag met een van de grotere verhuurklussen.
            Last edited by daiquiri; 09-10-08, 10:03.

Comment

• ralph van dijk
              • Sep 2008
              • 52

Hey allemaal weer leuke reacties vandaag en gisteren avond nog.

Idd is ere weinig gezegt over het Kudo systeem wat een erg mooie (nieuwe?) techniek toepast met de ingebouwde kleppen hoe dat precies in de praktijk werk weet ik niet, moet je deze kleppen bij voorbeeld allemaal per stuk van te voren instellen?
              Ik denk toch dat dit systeem kwa rigging iets lastiger is vanwege dat het scharnierpunt iets van de voorkant af ligt, maar buiten dat is het ook een duurder systeem als het DV-dosc, spektrix en W8LM.
              Maar daar in tegen wel als horizontaal aray te gebruiken!
              Klein nadeel is dat je wel een hoop kasten moet gebruiken om een goede horizontale spreiding te krijgen en ben dan benieuwd hoe ver het komt.

Ik denk dat onze keuze toch blijft bij de kleinere systemen omdat dat toch iets makelijker in te zetten is op de kleinere producties(Ik hoop dat we zo ver mogen groeien voor de grotere systemen) en vooral de prijs van de grotere systemen is voor ons niet haalbaar, die klussen moeten we toch door de grote jongens laten doen.

Wat betreft het mee vliegen van de dv-subs of andere subs bij andere systemen. denk ik dat het wel voor mij een belangrijk punt is ik hou wel van die vette sound!!
              Ik denk ook dat er gewoonweg een hoop line aray systemen in dat laag gebied toch tekort schieten, het is natuurlijk ook smaak en de klank beleving van de persoon op zich, maar als dit goed voor elkaar is in je systeem dan kan degene dat er natuurlijk er ook uit halen, maar zit het er niet in dan zal je het er niet in krijgen ook!
              Dit geld natuurlijk op verschillende kantel frequenties.

Dan kom je ook gelijk op het punt van de standaart dsp instellingen die dan ook gelijk heel erg belangrijk worden vind ik, je krijgt gewoonweg tegenwoordig veel minder tijd om een systeem goed af te regelen, lokaties zijn duur en hoe langer wij bezig zijn met het inregelen van apparatuur hoe duurder het wordt voor onze opdracht gever. het moet wel binnen het redelijke blijven natuurlijk anders kunnen wij geen kwaliteit leveren maar toch.

Ik begrijp op dit moment dat er toch 2 leveranciers zijn van Adamson, licht en sound import en EML? klopt dat?

Aan de andere kant ben ik ook altijd wel een beetje eigenwijs vandaar ook ooit de aanschaf van Dynacord cobra 4!! Wat?? cobra 4 ja haha.. ik heb op dit systeem veel positieve reacties altijd en daar mee ook een eigen klantenkring opgebouwd, dit systeem zal er dan ook niet uit gaan.
              Maar ik merk wel dat Adamson heel intresant kan zijn omdat er minder mensen mee draaien, groot nadeel zal zijn de inhuur!!

Voor de rest hebben wij wel heel veel contact met AED en Jelmer, wij huren daar ook regelmatig dus kan idd erg handig zijn.

Ik wordt steeds benieuwder naar de demo's die moeten echt de doorslag gaan geven.

Het weekend staat weer voor de deur ik hoop dat er nog meer reacties zullen binnen komen.

Misschien ook even leuk reacties over EV en Meyer??

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

[...]Misschien ook even leuk reacties over EV en Meyer??
                EV geen leuke ervaringen mee, Meyer maar beperkt... reeds eerder gepost. EV line's zou ik persoonlijk van weg blijven, maar het kan natuurlijk ook zijn dat mijn ervaringen gewoon niet representatief zijn (collega's worden er doorgaans ook niet blij van, dat weet ik wel).

Natuurlijk is de ielere klank een direct gevolg van het formaat systeem waar je naar kijkt, dat zal met elk systeem van dat formaat hetzelfde blijven... want de grote broertjes zijn verre van iel te noemen !!

Ik weet trouwens niet of er van Adamson bij Spektrix te vliegen subjes zijn, met dezelfde hardware en zo. Bij EML hebben we er in de meeste gevallen ofwel de 318-en ofwel RCF subs onder namelijk. Nog nooit subjes met Spektrix meegevlogen trouwens.

Volgens de lijnbron-theorie kan het officieel niet, maar om met de concurrentie mee te gaan heeft Adamson ook Spektrix WAVE-uitvoeringen gemaakt... waarmee je hoeken tot 15 graden kunt maken (!) Wellicht is dit voor jullie interessant, omdat je vaak veel verticale spreiding in je nearfield (= dichtbij, eerste meters) moet hebben en daar anders 'te veel' normale kasten voor zou moeten gebruiken. Nu kun je met een array van 5 normale Spektrixen en 1 WAVE eronder 40 graden verticale spreiding halen (maximaal dan --> wordt dan wel een raar arraytje, maar je begrijpt wat ik bedoel) in plaats van maximaal 30 graden met alleen 6 Spektrixen.

Succes maar weer !
                Last edited by berolios; 10-10-08, 09:20.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

ERvaring met EV line-aray.

Een aantal producties gedaan met XLD line-array van Kersjes. Bestaande uit 2 x 8 XLd's en 6 X-subs.

Klankmatig erg tevreden over, ook de afstralingen zowel horizontaal als verticaal erg gecontroleerd. Zeer goede ervaring mee dus, zeker ook met grote dank aan Kersjes ivm het inregelen, richten e.d.

Met name gebruikt voor Proms concerten, geen echte vette rock and roll mee gedaan dus.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Misschien ook even leuk reacties over EV en Meyer??
                    Tower of Power in enschede 2007

op de toiletten achterin de omliggende cafés klonk het nog alsof de heren er zelf stonden....

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Originally posted by MacGyverSounds
                      [...] op de toiletten achterin de omliggende cafés klonk het nog alsof de heren er zelf stonden....
                      Ha ha... alleen dan wel met een extra bariton-sax
                      Sorry, kon het niet laten !!

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Originally posted by berolios
                        EV geen leuke ervaringen mee, Meyer maar beperkt... reeds eerder gepost. EV line's zou ik persoonlijk van weg blijven, maar het kan natuurlijk ook zijn dat mijn ervaringen gewoon niet representatief zijn (collega's worden er doorgaans ook niet blij van, dat weet ik wel).

Natuurlijk is de ielere klank een direct gevolg van het formaat systeem waar je naar kijkt, dat zal met elk systeem van dat formaat hetzelfde blijven... want de grote broertjes zijn verre van iel te noemen !!

Ik weet trouwens niet of er van Adamson bij Spektrix te vliegen subjes zijn, met dezelfde hardware en zo. Bij EML hebben we er in de meeste gevallen ofwel de 318-en ofwel RCF subs onder namelijk. Nog nooit subjes met Spektrix meegevlogen trouwens.

Volgens de lijnbron-theorie kan het officieel niet, maar om met de concurrentie mee te gaan heeft Adamson ook Spektrix WAVE-uitvoeringen gemaakt... waarmee je hoeken tot 15 graden kunt maken (!) Wellicht is dit voor jullie interessant, omdat je vaak veel verticale spreiding in je nearfield wilt hebben en daar anders 'te veel' normale kasten voor zou moeten gebruiken. Nu kun je met een array van 5 normale Spektrixen en 1 WAVE 40 graden horizontale spreiding halen (maximaal dan --> wordt wel een raar arraytje, maar je begrijpt wat ik bedoel) in plaats van maximaal 30 graden met alleen 6 Spektrixen.

Succes maar weer !
                        Die Spektrix wave kast is bedoelt om onder in de groundstack op te stellen om te zorgen dat de eerste 10 meter ook geluid heeft. Met 5 graden kastjes zou je er al 3 nodig hebben om de eerste 10 meter te doen. Nu pak je 1 Wave kast en 2 of 3 vijf graden kasten en bereik je zo 50 meter.

Andersom; gehangen dus; kan de Wave kast als downfill fungeren.

Subs van Spektrix kunnen mee gevlogen worden.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• ralph van dijk
                          • Sep 2008
                          • 52

goede morgen allemaal.

Gisteravond niet gewerkt een keer vrij op zaterdag nacht, even wezen kijken en luisteren bij marco in het gelderdome.
                          Hing weer een hoop D&B J kasten, en echt weer een super show.

Nog even wat vraagjes over de downfile kastjes die ze bij Adamson spektrix en Martin audio W8LM/C gebruiken erg mooie oplossing denk vooral bij de kleinere evenementen.
                          Welke oplossing heeft DV-dosc daar voor? gewoon meer kastjes gebruiken? of is het dan raadzaam om gewoon een paar kleine conventionele kastjes op het podium te plaatsen?
                          Wat ik overgens niet altijd even makelijk vind vooral als het podium laag is.

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

Downfill kasten met extra grote verticale spreiding heeft (d)V-Dosc niet, puntje voor Adamson (hoewel het 'volgens de regels' niet OK is om 15 graden met een line-source element te maken )

Comment

• ralph van dijk
                              • Sep 2008
                              • 52

Klopt, ben ook inmiddels ook achter dat het niet hoort, maar wel erg makkelijk denk ik.
                              Ik ben benieuwd in de praktijk hoe die overloop is naar je eerste kastje van je normale aray.

Ben er ook achtergekomen dat de dv-dosc kasjes 7,5 graad zijn inplaats van 5 graden niet volgends de regels.
                              Ik ben ook nog even aan het lezen geslagen van de vertec topic pff. wat een theorien zijn er haha.. ik ga me daar ook niet te veel in storten maar heb wel een paar erg belangrijke dingen geleerd, bedank heren van het forum daarvoor.

Ik heb donderdag middag nog even de heren van Senheisser gesproken, ik merk wel dat ze iets makelijker zijn geworden in de aanschaf van l-acoustics het is alleen jammer dat ze niet zelf een DV-dosc demo systeem
                              hebben, dat moeten we toch echt met de diverse verhuur bedrijven regelen, wel via hun ook overgens.

Berolios heb jij overgens ook ervaring met dat D&B J systeem? Ik heb er gisteren naar geluisterd maar heb daar toch een gemengt gevoel over overgens vind ik het systeem ook erg duur.

Comment

• berolios
                                • Sep 2005
                                • 1538

Klopt, ben ook inmiddels ook achter dat het niet hoort, maar wel erg makkelijk denk ik.
                                Ik ben benieuwd in de praktijk hoe die overloop is naar je eerste kastje van je normale aray.[...]
                                Hi Ralph... maak je geen zorgen... in de praktijk is dat verloop prima.

dV's kun je inderdaad 7,5 graag hoeken mee maken. Voor de onderste kast(en) zou dat evt kunnen, maar als je het overdijft krijg je echt gaten in je verticale spreiding!

D&B J-serie nooit in mijn handen gehad of over gedraaid... helaas. Hoezo gemengde gevoelens? Was het niet OK gister dan? Barak en Onno hebben het meestal toch wel goed voor elkaar vind ik hoor.

Adios!

Comment

Working...