Bonjour eenieder,
Het Russische Oktava kennen we denk ik allemaal wel, die mannen hebben een aantal zeer bruikbare modellen ertussen zitten (ook o.a. Ribbons). Het schijnt dat een aantal grootmembramen zo uit de fabriek OK zijn, maar als je ze modificeerd schijnen ze echt opeens stukken vetter te worden, zeker voor die prijzen (lees ik dan hier en daar).
Bij de meest uitgebreide modificatie blijft er niet meer veel van het orgineel over ;-)... nieuwe bedrading, nieuwe elektronika, nieuwe grill en ophanging.
Het type dat mijn interesse heeft is een MK-319 standaard PEO modificatie en ik zou hem live voor vanalles willen gebruiken, maar vooral gitaar cabs e/o overhead.
Nu zijn deze (kant en klare) MODs tegenwoordig ook via de officiele weg te koop en ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de gemodificeerde versies?
Verder vroeg ik mij zowieso af hoe de gebruikers-ervaringen liggen met de oktava-grootmembramen en Ribbons (dus niet de MK-012jes). Bij onzer dr dB heb ik de Ribbons wel vaker gehoord en die vind ik gewoon VET, op overheads durf ik ze zelfs waanzinnig te noemen... dat ribbon kapsel weegt natuurlijk niks, dus die hoge tonen komen er erg natuurlijk door. Ook op gitaar schijnen ze vet te zijn, vorig jaar met een Royer op gitaar (cab) gewerkt en dat was superdik. Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de Oktava ribbons? En met welke van de drie dan... ML-52-1, ML-52-2, ML-53 ?? En waar gebruik je die dan voor ?
Wat die grootmembramen betreft hebben we vorig jaar een keer die 219 getest (ongemodificeerd) en dat was het toch niet op gitaar (cabinet), er was toen een 101 die een stuk beter uit de verf kwam.
Reden van deze thread is wat meer inzicht te krijgen in de mics die misschien interessant zijn eens uit te proberen en dan vooral die dingen die zich onderscheiden van wat je in de normale verhuur- koffers/ kisten/ lades aan microfonie tegenkomt. Aanschaffen komt dan misschien wel weer later in het jaar een keer ;-).
Ciao
Het Russische Oktava kennen we denk ik allemaal wel, die mannen hebben een aantal zeer bruikbare modellen ertussen zitten (ook o.a. Ribbons). Het schijnt dat een aantal grootmembramen zo uit de fabriek OK zijn, maar als je ze modificeerd schijnen ze echt opeens stukken vetter te worden, zeker voor die prijzen (lees ik dan hier en daar).
Bij de meest uitgebreide modificatie blijft er niet meer veel van het orgineel over ;-)... nieuwe bedrading, nieuwe elektronika, nieuwe grill en ophanging.
Het type dat mijn interesse heeft is een MK-319 standaard PEO modificatie en ik zou hem live voor vanalles willen gebruiken, maar vooral gitaar cabs e/o overhead.
Nu zijn deze (kant en klare) MODs tegenwoordig ook via de officiele weg te koop en ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met de gemodificeerde versies?
Verder vroeg ik mij zowieso af hoe de gebruikers-ervaringen liggen met de oktava-grootmembramen en Ribbons (dus niet de MK-012jes). Bij onzer dr dB heb ik de Ribbons wel vaker gehoord en die vind ik gewoon VET, op overheads durf ik ze zelfs waanzinnig te noemen... dat ribbon kapsel weegt natuurlijk niks, dus die hoge tonen komen er erg natuurlijk door. Ook op gitaar schijnen ze vet te zijn, vorig jaar met een Royer op gitaar (cab) gewerkt en dat was superdik. Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de Oktava ribbons? En met welke van de drie dan... ML-52-1, ML-52-2, ML-53 ?? En waar gebruik je die dan voor ?
Wat die grootmembramen betreft hebben we vorig jaar een keer die 219 getest (ongemodificeerd) en dat was het toch niet op gitaar (cabinet), er was toen een 101 die een stuk beter uit de verf kwam.
Reden van deze thread is wat meer inzicht te krijgen in de mics die misschien interessant zijn eens uit te proberen en dan vooral die dingen die zich onderscheiden van wat je in de normale verhuur- koffers/ kisten/ lades aan microfonie tegenkomt. Aanschaffen komt dan misschien wel weer later in het jaar een keer ;-).
Ciao







, de 609 gelijk maar gemute.
Comment