Oktava (+MOD's)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Diverse grootmembraams voor gitaar is wellicht ook geen slecht onderwerp voor een volgende testdag
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Originally posted by sparky
      Diverse grootmembraams voor gitaar is wellicht ook geen slecht onderwerp voor een volgende testdag
      Ik doe mee en wil kan anderen dan ook wel met mijn spullen laten spelen ;-).
      Nieuwe thread?
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

spijtig dat er zoweinig zaen zijn, waar het mogelijk is een mic grondig uit te (live) testen.

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by frederic
          spijtig dat er zoweinig zaen zijn, waar het mogelijk is een mic grondig uit te (live) testen.
          Een jaar geleden hebben we onder leiding van Olaf een test-dagje gehad [KLIK], dat erg goed bevallen was, in ieder geval wat mij betreft. Ondertussen heb ik een HD-24 met wat opnames, die we evt kunnen gebruiken (bijv. gitarist met backing-track mee vragen te spelen, kun je de penetratie van de sound in in de mix beluisteren). Een klein theaterzaaltje zou mooi zijn, ook ivm akoestiek en zo. Echter, vorig jaar was het een soort gymzaal/ podiumpje en dat werkte ook prima.

Als ik de tijd en mogelijkheden had, zou ik zonder twijfel het voortouw wel willen nemen om een tweede testdag op te zetten, maar dat behoort voor mij op dit moment even niet tot de mogelijkheden, ben blij dat ik nog tijd vind om te slapen ;-). Deelnemen kan ik natuurlijk wel tijd voor maken ;-) !!
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Ik heb qua grootmembraams alleen een kapotte NTK. Ik kan wel een M147 huren die als benchmark voor "budget"mic's kan dienen.

HD-recorder is ook handig om resultaten op te nemen, die evt weer in een topic hier verwerkt kunnen worden.
            Last edited by sparky; 01-02-08, 00:07.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

Ik kan in den haag zo voor een zaal met SP pa zorgen.
              lekker belangrijk!

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by showband
                Ik kan in den haag zo voor een zaal met SP pa zorgen.
                Den Haag is voor mij prima, ik heb even een nieuwe thread geopend.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Zo... deze thread weer eens even nieuw leven inblazen...

Dus nog altijd op zoek naar toffe mics voor gitaar cabs en eventuele andere toepassingen. Nog iemand recente ervaringen opgedaan met de genoemde types? Krijg de komende tijd een aantal festivals die wat langer duren en waar ik redelijk wat zelf zal mixen... met '30 dagen geld terug garantie' wil ik er een aantal aanschaffen, de beste kiezen en de rest terug sturen, mooi plan toch?

Studio Projects C1 (198 eur) ga ik zowieso bestellen voor de vergelijking
                  Andere types waar ik over denk:[LIST][*]Oktava MK-105 (329 eur)[*]Oktava MK-319 PEO Modificatie (339 eur)[*]Oktava ML-52-02 Ribbon (285 eur)[*]sE Electronic 2200a (177 eur)[*]AT 2020 (98 eur)[*]AT 3035 (195 eur)[*]AT 4040 (359 eur)[*]AT 4033 ASM (339 eur)[/LIST]

Please share ;-)!

Adios!!

p.s. Voor diegene die nieuw is in deze discussie: het gaat om grootmembraam condensatoren en/of ribbon mics voor live-toepassing op gitaar cab en evt OH.
                  Last edited by berolios; 18-06-08, 14:06. Reason: lijstje aangevuld

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Heb op aanraden een el cheapo ribbon mic gekocht bij thomann, tot nu toe alleen op gitaar geprobeerd icm een 57. Het hoog vond ik niet zo mooi, zal wel aan de combi amp(orange rockeverb)/mic hebben gelegen, maar het laag was vetter, groter en gedetaileerder dan dat van de 57 en gaf de gitaar een mooie aansluiting op de bas, mixtechnisch erg bruikbaar. Helaas hebben niet alle klussen van de laatste tijd zich goed geleend voor verder experimenteren. Maar ik wil em sowieso ook op bas en bassdrum gaan proberen.

U hoort het nog wel.

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Is dat zo'n T-Bone Ribbon ? Er zijn al drie types onder de 125 euro zie ik... welke heb jij?

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

ter aanvulling van het lijstje:
                        Heeft iemand ervaringen met de AudioTechnica AT2020 en de AT4040 grootmembramen?
                        De AT2020 is een echte instapper qua prijs en toch voor vele toepassingen bruikbaar... er wordt lovend over gesproken.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Yup een T-bone, de RB500: klein van prijs, groot van klank :P

2020 heb ik eens als overheads gehoord in de studio, echt super voor dat geld.

Comment

• Mike Manders
                            • Aug 2006
                            • 341

t-bone RB500, erg goed voor gitaarversterkers.
                            AT2020, erg goed voor akoestische gitaren, mandolines etc. en voor room miking. zeker gezien de prijs.

mijn tbone RB500 ging echter wel stuk toen ik m in de studio voor een bassdrum heb gezet.... jammer

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Oe, das wel jammer, had je em voor ht gat staan of voor het vel?

Comment

• berolios
                                • Sep 2005
                                • 1538

Mmmm... misschien toch eens uitproberen dan, die T-Bone?

Het blijft wel natuurlijk zo dat de membramen van ribbons ontzettend gevoelig kunnen zijn (super dun). Als er een of andere idioot even in bleeeert met veel lucht is ie al opgerekt, of erger: gescheurt... Bij de beschrijving van die T-Bone staat ook: a pop-filter is highly recommended! ... beloofd niet veel goeds qua rigiditeit ... Heb wel het idee dat deze gevoeligheid per merk nogal verschilt ... @Mike: ik neem aan voor het gat geplaatst dan?

Die gevoeligheid zou mijn belangrijkste overweging zijn om Ribbons misschien dan toch maar niet live in te zetten... aan de andere kant: met wat voorzichtigheid kun je er wel ontzettend veel plezier van hebben. Ik ken mensen die er toch al een paar jaar regelmatig mee op pad zijn (Oktava's) en die mikes zijn nog 100%. Geen mics om door te lokale stagehand erop te laten frutselen... zoveel is me ondertussen wel duidelijk...

Moet gewoon een en ander uit gaan proberen, heb vorig jaar een rits shows gedaan met een gitarist die zelf een Royer 121 bij had... wat een kneitergoede sound gaf dat zeg!... Alleen wat hogere prijsklasse dan waar ik nu in zit rond te snuffelen.

En als er toch niks bij zit waar ik echt van overtuigd ben, dan gaat alles net zo lief weer terug... het moet wel meerwaarde hebben ten opzichte van wat het huis/ festival 99 van de 100 keer levert...

Thanks iedereen!
                                Last edited by berolios; 18-06-08, 22:19.

Comment

Working...