Ook muzikanten gaan wel eens uit. En ik had mij dan ook hevig verheugt op het westerpop festival dit jaar. 
Daar staat altijd mooi licht, prima geluid, vuurwerk, vlammenpotten en natuurlijk ook hele fijne programmering. Dit jaar met een groepje muzikanten en aanhang die niets van muziek weten (anders daten ze geen muzikant
) op boris en sass jordan afgekomen.
Wat een contrast. Bij boris was de band bij enkele nummers volledig blaartrekkend vals. Werdt er minutenlang gejammed alsof je kant drie van een conceptLP uit de jaren zeventig op had staan. Niemand, inclusief boris zelf, keek het publiek in. Er stonden mensen gewoon in hun dagelijkse kloffie, geen microfoontechniek van boris enz.
Maar afgezien van persoonlijke voorkeuren, de toetsen was vrijwel weggemixt, was het geluid prima.
Daarna kwam Sass Jordan. En hoe lullig het voor boris ook was, die gaf even een lesje hoe tight en to the point een band kan zijn. WAT een goed geoliede band. 4-stemmige koortjes. Alle partijen werkten samen.
voor de rest.... hingen er het volle uur rondzingers op het toneel....
Afgezien van persoonlijke voorkeuren, twee afwisselend lead spelende gitaren die hard links/rechts waren gepanned
. Sta je links van het toneel. hoor je een van de gitaren alleen zacht vanaf zijn backline. 
een uur rondzingers bij een duidelijk zeer ervaren "twee gitaren, bas, drums, zang" rockband die gecontroleerd staan te spelen. op een buitenpodium, Met een prachtige setup voor monitors. DB-maxen en ruime monitortafel enz. Het is om te huilen. En boris met zijn "nu doe ik pas wat ik altijd wilde doen" Koop minimaal een stemapparaat voor je band!

Daar staat altijd mooi licht, prima geluid, vuurwerk, vlammenpotten en natuurlijk ook hele fijne programmering. Dit jaar met een groepje muzikanten en aanhang die niets van muziek weten (anders daten ze geen muzikant
) op boris en sass jordan afgekomen.Wat een contrast. Bij boris was de band bij enkele nummers volledig blaartrekkend vals. Werdt er minutenlang gejammed alsof je kant drie van een conceptLP uit de jaren zeventig op had staan. Niemand, inclusief boris zelf, keek het publiek in. Er stonden mensen gewoon in hun dagelijkse kloffie, geen microfoontechniek van boris enz.
Maar afgezien van persoonlijke voorkeuren, de toetsen was vrijwel weggemixt, was het geluid prima.
Daarna kwam Sass Jordan. En hoe lullig het voor boris ook was, die gaf even een lesje hoe tight en to the point een band kan zijn. WAT een goed geoliede band. 4-stemmige koortjes. Alle partijen werkten samen.
voor de rest.... hingen er het volle uur rondzingers op het toneel....

Afgezien van persoonlijke voorkeuren, twee afwisselend lead spelende gitaren die hard links/rechts waren gepanned
. Sta je links van het toneel. hoor je een van de gitaren alleen zacht vanaf zijn backline. 
een uur rondzingers bij een duidelijk zeer ervaren "twee gitaren, bas, drums, zang" rockband die gecontroleerd staan te spelen. op een buitenpodium, Met een prachtige setup voor monitors. DB-maxen en ruime monitortafel enz. Het is om te huilen. En boris met zijn "nu doe ik pas wat ik altijd wilde doen" Koop minimaal een stemapparaat voor je band!

Sta je van blad unisolo te spelen mis je om de beurt inzetten. De hele set lang.
Comment