Seer audio (look a like Nexo)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronald van der Eem
    • Nov 2007
    • 3

Wat is er zo erg aan om een kast na te maken.?

is hij dan meteen slecht en onbetroouwbaar.?

heb je er al eens naar geluisterd.? of heb je soms een slechte ervaring met dit merk of inporteur.?

dat zou ik dan wel willen weten van je als dat zo is.?

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Guangzhou Seer Audio Co., Ltd.

Als ik nu goed lees dan kom ik tot het volgende:

Seer audio is dus van duitse origine?? Wordt ontwikkeld in duitsland door ene heer Reschke en geproduceerd in china?

Echter heeft meneer Reschke zelf geen goede informatie op zijn site staan, terwijl hij al zeker vanaf 2000 bezig is.. Ik zou toch serieus beginnen met duidelijke en volledige informatie te publiceren.. Niet een Chinese/Engelse handleiding...

Vergelijk ik de producten van Seer audio met de producten welke ik op oa alibaba.com tegenkom, dan zijn er wel heel veel vergelijkingen...

en aan de hand van deze informatie trek ik mijn conclusies.. of het iets is laat ik buiten beschouwing... echter vind ik zoals showband ook al aanhaalde de prijs ronduit hoog voor dergelijke producten die
      A gekopierd zijn, B voor een appel en een ei in china te verkrijgen zijn en C voor hetzelfde bedrag dat je kwijt bent aan Seer je ook een reeds bewezen merk koopt!

en geef nu eens toe, alles ziet er toch gekopierd uit??
      de mixers van behringer, de speakers van diverse merken, te zien aan de serie namen en de versterkers en processors ook.

Maar ik sta geheel open voor een vergelijk tussen verschillende merken speakers van een zelfde prijsklasse. Want het kan best iets wezen hoor.

Maar het is geen merk dat het wiel opnieuw heeft uitgevonden..

koekoek!
      Last edited by Watt Xtra; 08-11-07, 19:54.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Husss
        • Jul 2003
        • 220

Beter goed gejat dan slecht bedacht;-)

Scheelt wel een hoop Research en Development kost echter wel RhtC (Research how to Copy) ;-)

Verder, over de klank kan ik niets zeggen. Als ze het goed aangepakt hebben kan het idd best goed klinken. Eerst zien, horen... dan geloven.

Wie weet ga ik eens kijken.

Met vr gr,
        Husss

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Je praat hier over een fabrikant die er trots op is dat hij de verplichte regels voor ROHS en CE keur toepast. Dat is er mis.
          our products won a great deal of honour, such as ISO 9001 quality system authentication and CE, Rohs authentication for products

Als bijzonderheid vermelden dat je de wet naleeft qua elektrische veiligheid en toegepast type soldeer.

Verlening van een CE keur "a hounour" noemt en geen "necessity".

Zoiets als "Wij zijn er trots op te vermelden dat je bij onze apparaten niet gelijk in de 220V spanning hangt."

Ze noemen zichzelf "Our brand Seer Audio is famous all over the world" die "more than 20 years of development" heeft gedaan. En presenteren uitsluitend gekopieerde systemen terwijl heel dit forum nog nooit van ze had gehoord.
          Twijfel je dan niet een beetje aan het waarheidsgehalte van hun service? Helpt het je nadenken als je hun spullen van marktplaats af dient te vinden in plaats van de grote muziekwinkels na 20 jaren historie? Dat je bij de advertentie van het verkooppunt in nederland (drive in "happy power") in de advertentie een oproep ziet "nog op zoek naar dealers/verkooppunten in Nederland"?

Zonder te luisteren trek ik als conclusie dat dit alarmbellen moet laten afgaan. Het boeit mij geen reet dat het al-dan-niet goede kopien zijn. Ik praat gewoon over bij zinnen blijven.

Zelfs de mensen die het kopen zeggen "natuurlijk is het geen dynachord/nexo"
          nou welkom in de wereld... 849,- voor een top en 549,- voor een sub? Het is de PRIJS van een instap dynachord. (Dynacord D 12 D lite 630,-) en duurder dan JBL! Je koopt een setje JBL/RCF+dB sub voor 450euri minder dan deze twee topjes+sub. En dan heb je het over een digitale powered set en moet je bij deze set nog beginnen een eindbak+processor te kopen!

Het is beter dan LEM / mackie zal vast zo zijn. Maar als het minder is dan dynachord gaat er voor een passieve set 2xtop+1xsub geen 2247,- de knip uit. En... een showroommodel phonic 12-kanaals lookalike van 589,-..... Waarvoor ga je dan in ***esnaam luisteren of het goed is???? Voor minder koop je een spirit folio!
          Last edited by showband; 08-11-07, 21:31.
          lekker belangrijk!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

wat betreft het perfect kopieren door onze chinese vrienden:
            http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...real-fake.html

Ik heb het genoegen gehad met wat fakes te mogen spelen. Was niet fijn ondanks dat de PA mensen zeiden dat ze identiek waren. Oh ja, ze begrepen ook niet waarom er zo veel phantom-voedingen uit de mixers niet meer werkten. Maar mijn verhaal dat deze dingen bekend stonden voor de kortsluiting van een pootje naar aarde was onzin.... Je moest gewoon luisteren en zij merkten geen verschil.
            Last edited by showband; 08-11-07, 21:47.
            lekker belangrijk!

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1066

kwam laats deze nog is tegen hier op het forum...

http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...aak-pearl.html

gaat over een lichttafel

dr is zoveel van die bende te koop...

als je als serieus merk je zooi aan moet smeren via marktplaats ben je niet goed bezig lijkt me....

als je dealers zoekt schrijf je bedrijven aan en geef je een demo....desnood nodig je bedrijven uit en noem maar op...
              musik messe 2008....ben benieuwt of ze er staan....

zegt mij idd al genoeg om z'n merk niet serieus te nemen ...ook niet als amateur semi prof....bouw ik liever me eigen kasten met een degelijke speaker voor de helft minder.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

De amateuristischer wijze waarop er reclame voor wordt gemaakt, maakt dat Seer de zoveelste knoodel/copycat is.

Voor mensen die er zaken mee willen doen: feel free!

Voor verstandige mensen, het slotje is niet voor de kat zn viool.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...