Seer audio (look a like Nexo)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Seer audio (look a like Nexo)

Ik kwam via marktplaats het merk seer audio tegen. Iemand ervaring met deze namaak nexo kasten?
    Misschien iemand die weet welke drivers gebruikt worden.. etc etc.

Linkje naar de advertentie;

Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

Originally posted by MC Party
    Ik kwam via marktplaats het merk seer audio tegen. Iemand ervaring met deze namaak nexo kasten?
    Misschien iemand die weet welke drivers gebruikt worden.. etc etc.

Linkje naar de advertentie;

Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland
    Visueel gezien kopieeren ze het leuk. Ziet er op enkele details uit als de gehele PS range van onze franse vrienden.
    Echter voor wat betreft de spec's hebben ze niet geheel opgelet
    idd LOOK A LIKE

Frequentie bereik : 45Hz - 250Hz

Impedantie : 8 Ohm

Continu power : 600 Watt rms

Peak power : 1200Watt/5min.

Gevoeligheid : 100 dB ( 2.83 v/m )

Maximale spl : 115 dB

Connectie : 2x NL4 Speakon

Afmetingen (hxbxd) : 500 x 785 x 605 mm

Laag : 18 inch x 1

Gewicht : 53 Kg

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Ben benieuwd hoelang ze het volhouden.

Lawsuit?
      De groeten => Micha

Comment

• Pro Sound Rental
        • May 2007
        • 3

Seer audio

Ik heb de PSII serie van Seer Audio gehoord en het klinkt echt super, dus voor je je conclusie trekt ga eerst eens luisteren, trouwens de gehele serie van Seer Audio klinkt super van de kleine setjes tot de line array W serie.

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

Originally posted by Disco Facilities
          Ik heb de PSII serie van Seer Audio gehoord en het klinkt echt super, dus voor je je conclusie trekt ga eerst eens luisteren, trouwens de gehele serie van Seer Audio klinkt super van de kleine setjes tot de line array W serie.
          super klinken.....

kun je hier iets dieper op ingaan? wat is in jouw ogen/oren, "super"?
          wat is je vergelijkings materiaal, ervaringen, klankindrukken waarmee werd het aangestuurd, wel of geen EQ erop.. enz enz.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

...dus voor je je conclusie trekt...
            Wie trekt waar een conclusie hier dan?
            trouwens de gehele serie van Seer Audio klinkt super van de kleine setjes tot de line array W serie.
            Je hebt echt de hele productielijn gehoord en kunnen vergelijken met gelijkwaardige producten van andere onder verschillende omstandigheden?
            Lijkt mij nuttig om jou kennis hier dan te delen met de rest. Dit onderwerp is ervoor aangemaakt. Aan klinkt echt super hebben wij niet zoveel. Zie ook de vraag van Watt Xtra.

Comment

• Pro Sound Rental
              • May 2007
              • 3

Seer Audio

Ik wil iedereen even voor zijn dat als je ergens over begint te praten je eerst moet weten waar je over praat en niet gelijk begint over namaak dit en namaak dat, en vooral niet over

"ben benieuwd hoelang ze het volhouden"

overal zitten orginele Seer Audio componenten in en de prijs/kwaliteits verhouding is gewoon goed.
              De sets worden aangestuur met Seer Audio versterkers en processoren en die zijn bij elke set weer anders je hebt voor verschillende Sets bijpassende crossovers, maar ook een ander type crossover/processor zijn mogelijk.
              Ik draai al jaren lang met AD systems en dit is zeker niet minder
              het staat ver boven Dap en JB Systems

De PSII serie is een set die bedoeld is voor kleine bands en artiesten

Comment

• Marcel1971
                • Nov 2007
                • 5

Ook ik ben naar de showroom in Putten geweest en heb SEER audio mogen beluisteren.

Ik ben qua geluid zeer kritisch en heb vele merken gehoord en er mee gewerkt en ook ik kan niet anders constateren dat SEER een prima merk is waar het geluid zuiver en helder van klinkt.

En om de vraag te beantwoorden van WATT EXTRA, ik heb het geluid puur gehoord, dus geen eq. ertussen.

Ik kan niet anders concluderen dat SEER een prima en goede lijn heeft staan van zowel full range als line array die qua prijs ook zeer interesant is.

Last edited by Marcel1971; 07-11-07, 15:47.

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 649

Net als bij velen is ook mijn nieuwsgierigheid geprikkeld en heb een afspraak gemaakt op 23 november a.s.
                  I'll keep you informed.....

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Ik zie erg veel bekende type nummers op de site : W8C, WSX,

Maar ben erg benieuwd of dit een serieuze nieuwkomer is, of dat het Zeer audio gaat worden,

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

klinkt als boke audio..ziet eruit als boke audio.. en heb de duurzaamheid van boke-audio diverse keren mogen meemaken,,lol

edit : ff geoogled : en inderdaad: het is een boke-brand...

afblijven dus...
                      Last edited by Gast1401081; 07-11-07, 16:27.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

@Mac; niet echt objectief,zonder het op zijn minst gehoord te hebben ( soms worden mensen gevraagd om hun mening te onderbouwen, maar dat zal ik dit keer niet doen....)

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by HR Soundproductions
                          @Mac; niet echt objectief,zonder het op zijn minst gehoord te hebben ( soms worden mensen gevraagd om hun mening te onderbouwen, maar dat zal ik dit keer niet doen....)
                          Jij kunt horen of een geluidsset duurzaam is?
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• JVS
                            • Mar 2004
                            • 317

Die blauwe controller in dat rack, die lijkt toch wel héél erg veel op een Nexo.. Hoe serieus wordt je genomen in het wat hogere segment als je dergelijke dingen uiterlijk 1:1 gaat kopiëren ?

Heb je de processorsettings bekeken bij deze set ? Een ruk-setje kun je met veel EQ'ing nog wel redelijk laten klinken in de showroom. Moet het echter hard dan vallen ze allemaal gelijk door de mand..

En Seer kasten met "originele Seer componenten".. Wat mag dat dan wel niet zijn ? Een "ChingWawa" driver met een Seer stickertje is ook een "origineel" Seer component. Voor mij wordt het pas serieus als er drivers van bekende merken worden ingezet (B&C, RCF, DAS, 18sound, PHL). Dat geeft wat meer zekerheid m.b.t. kwaliteit en beschikbaarheid van spareparts.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by HR Soundproductions

zei al : heb regelmatig t spul eruit zien fikken, en de naam die er op dat moment opstond doet er niet toe.. was oem- boke..

Comment

Working...