Beveiliging inprikken artiest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

Originally posted by showband
    Ulitieme oplossing:
    Revox ertussen en op naband setting.
    Ga jij dan maar eens beatmixen veel succes

Comment

• mverdult
      • Dec 2003
      • 123

Heb zelf nu een paar evenementjes gedaan waar Rob van Daal kwam optreden met zijn Meli Sound. Die denken echt dat het heel normaal is dat er ingeprikt mag worden. Je krijgt nog geen hand of een bedankje van die arrogante geluidsmensen. Bij mij kan er niemand meer inprikken, de artiest wordt betaald incl. een geluidsset, dus ze zweten maar net als wij met het opbouwen !! Blijven m'n spulletjes ook heel.

Comment

• Brinky
        • Jun 2005
        • 104

Ik snap je beredenering, maar het is niet helemaal waar wat je zegt.

De artiest wordt inderdaad betaald, maar niet altijd inculsief (eind)geluidsset!!!

Dit is dus zeker niet het geval, de klant heeft een keuze tussen een monitorsetje (inpriksetje) of een complete set naar keuze (A- of B-set)

Maar een beetje lullig als ik in Ahoy sta in een voorprogramma ofzoiets, en je mag niet prikken omdat jij er slechte ervaringen mee hebt!

Wat nou als er een monitorsetje is geboekt, en ik mag, waar dan ook, niet bij jou inprikken? dan ga ik rechtsomkeert naar huis (want dat waren de afspraken) en jij hebt gezeik met de klant!

Dus tip; als je niet wil dat ze prikken bij je, informeer eerst bij de klant wat ze bij Robbie rob geboekt hebben.
        Don't give me that shit!!

Comment

• flash-a-new-generation
          • Nov 2006
          • 228

Het kan ook andersom

maar toch kun je het ook omdraaien. als wij zelf met de PA staan vind ik het vervelend als er een DJ als een gek staat te pushen op de PA... ik het ergste geval plakken we de main out van de tafel gewoon af.. (draaiknop van een Denon DN-x1500s). dan heb je nog van die eikels die op het kanaal gaan gainen en zo gaan vervormen.. ik wil niet gaan generaliseren maar over het algemeen komen wij dit tegen bij de Hardstyle DJ's en de de feest dj's die op het einde van de avond denken dat alles kapot mag...

maar het kan ook andersom.. een tijdje geleden stond ik met een bandje bij een feest waar wij mochten inprikken op een delta max setje. affin ik regel het in.. moet redelijk volume maken op de mijn tafel (a&h gl2200) om er iets uit te krijgen.. nou komt er tussen de de hoofdact (de band) en het programma een intermezzo waar een into is van een jumpstyle nummer.. nou in een keer kon de set serieus wel 3 keer zo hard werken...

kijk ik ben ook zeer voorzichtig met het spul.. niets vervelender als van de mensen die alles maar opblazen etc... maar het mag gerust werken.. (was een bedrijfsfeest van personeel) als het zo moet bouw ik liever de eigen set op.. dan heb je veel meer controle.. ikzelf ben niet echt een mixer die alleen kermisniveau's wil.. ik doe net zolief een bruiloft maar dat vond ik wel heel overdreven.

mvg,

pim
          EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• crash
            • Sep 2004
            • 88

Lijkt me niet gewenst dat iedereen een eigen eindset gaat op bouwen voor bijv. een tape-act van 30 min. Je zal op een avond 4 tot 6 van dit soort optredens hebben. Nou dan is al dat gesjouw met speakers een zeer verstorend element. Verder zal het publiek de verandering in geluidkwaliteiten denk ik ook niet echt kunnen waarderen en het meer zien als haantjes gedrag.
            Wat mij bevreemd aan de situatie is dat het blijkbaar erg moeilijk is afspraken te maken waar iedereen zich aan houdt en in kan vinden.

Overigens denk ik dat een aanwezige eigenaar/leverancier van de frontset toch wel wat meer in zijn mars heeft dan stilzwijgend toe te zien hoe een ander de boel aan kaft draait. Toch???

Comment

• bran0985
              • May 2004
              • 75

Originally posted by mverdult
              Bij mij kan er niemand meer inprikken, de artiest wordt betaald incl. een geluidsset, dus ze zweten maar net als wij met het opbouwen !! Blijven m'n spulletjes ook heel.
              Wij hebben bij ieder optreden een kontrakt. In de "bijzonder bepalingen" staat: Gebruik maken van geluidsinstallatie door andere artiesten is mogelijk, wij brengen daar een meerprijs voor in rekening van ....zelf invullen.... per artiest.
              Probleem opgelost
              Wil je om bepaalde redenen geen kontrakt maken spreek je dat mondeling af...

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by mverdult
                Heb zelf nu een paar evenementjes gedaan waar Rob van Daal kwam optreden met zijn Meli Sound. Die denken echt dat het heel normaal is dat er ingeprikt mag worden. Je krijgt nog geen hand of een bedankje van die arrogante geluidsmensen. Bij mij kan er niemand meer inprikken, de artiest wordt betaald incl. een geluidsset, dus ze zweten maar net als wij met het opbouwen !! Blijven m'n spulletjes ook heel.
                Het gebeurt meer dan jij denkt dat de organisatie al een complete eindset bij A heeft geboekt en dus niet van elke andere artiest de extra sets wil bijboeken. Ten eerste staat dan het podium vol met eindsets, ten tweede brengt dat extra kosten mee die niet hoeven worden gemaakt en ten derde veel onrust tussen de sets door i.v.m. op-/afbouw.

Vervelend dat je een paar arrogante ballen op je weg hebt gehad maar scheer je nu niet iedereen over één kam?
                Ik heb meer ervaring met mensen die gewoon vooraf tijdens de koffie en/of bij de opbouw zich komen voorstellen en doorspreken wat de wensen zijn etc. dan de types die jij beschrijft. Achteraf komen ze ons ook gewoon bedanken en even gedag zeggen.

Comment

• holiday disco show
                  • Aug 2007
                  • 16

Zo, weer bedankt voor de reacties. Een ding vooraf ik heb mijn situatie geschetst, inprikken bij de dj op de PA, waarmee soms problemen zijn die ik wil elimineren. Ik weet donders goed dat er veeeel dj´s zijn die zich, net als andere geluidstechnici, niet aan gemaakte afspraken kunnen houden. Probeer bij dit topic je bij een oplossing voor iedereen te houden en niet te veel te blijven hangen bij je mindere ervaringen.

Ik werk normaal ook met een contract, en als er een artiest wil inprikken wordt dit meestal doorberekend.

Afgelopen zaterdag heb ik de vuurdoop gehad met de oplossing zoals al eerder beschreven. Vanaf de tafel van de inprikker, in dit geval artiest, op de compressor limiter...alles wel totdat de techneut van mij te horen kreeg laten we wel vooraf een souncheck doen om de 0 db te eiken.
                  Waarrempel toen stelde de techneut (twinkel in het engels)van de artiest voor om zijn eigen set(niet geboekt en voor betaald, en voor let op één optreden van 45 minuten) te gebruiken. Mijn reactie als je dat wil ga je gang.
                  Wat gebeurt er we stonden in een volleybalzaal/hal en de techneut zet een setje neer, 2 x top 12-2 2 x sub 15" op een ratjetoe van qsc´s.
                  Daar wij met een tourset van mach stonden was het geluid van hem mager maar oke. Om nu zijn geluid toch verstaanbaar te krijgen(ahum) werd hij zo bijgedraaid dat er het meeste rendament uit kwam, wat zeker niet ten goede kwam aan de geluidskwaliteit. Wel knap overigens dat je met zo´n setje de mensen tot zeker 3 meter van het podium kunt blazen.
                  Dit is dus blijkbaar de keerzijde van mijn oplossing.
                  Toch blijf ik bij deze oplossing voorlopig.
                  Tja de midas ken ik niet maar voor mijn werk is dit niet echt de oplossing. Ik ben erg benieuwd naar de Vibe van Dateq daar deze limiters per kanaal heeft. Overigens ook gebalanceerde outputs.

Comment

• Brinky
                    • Jun 2005
                    • 104

Ik zou gewoon een los (LIVE MIX!) tafeltje meenemen zoas een wizzard of een Venice, inderdaad de venice heeft meer overhead, en is in dat geval beter, maar je kan natuurlijk ook gewoon de compressor op die kanalen inserten dan heb je niet eens een venice nodig. dan kan je het prima af met een doorgaans budget tafeltje.

Dan kan je de dj booth gewoon op andere kanalen prikken en dan kan je zelf zo hard gaan als jij dat wil.

Comment

• holiday disco show
                      • Aug 2007
                      • 16

Originally posted by Brinky
                      Ik zou gewoon een los (LIVE MIX!) tafeltje meenemen zoas een wizzard of een Venice, inderdaad de venice heeft meer overhead, en is in dat geval beter, maar je kan natuurlijk ook gewoon de compressor op die kanalen inserten dan heb je niet eens een venice nodig. dan kan je het prima af met een doorgaans budget tafeltje.

Dan kan je de dj booth gewoon op andere kanalen prikken en dan kan je zelf zo hard gaan als jij dat wil.
                      Brinky dank ook voor jouw idee, echter ik werk met een vaste opstelling en budget net als een artiest etc...een extra tafel is extra budget, kabels etc...ik zit ook niet te wachten op een extra tafel tussen de djbooth waar het amp rack inzit....mijn idee blijft zo min mogelijk troep ertussen is het beste...en als dj vind ik de dateq het lekkerste rijden he??
                      Het probleem is qua oplossing al goed aangegeven een stuk terug door diverse collega techneuten, mijn dank.
                      Oplossing: inprikker>>>compressor limiter>>dateq>>>pa. Dit werkt echt al hebben veel mensen die inprikken nare ideeën hierbij.
                      En conclusie: het begint allemaal met communicatie...en ik ben echt eerlijk in mijn geval gaat het 90% goed met communicatie...

p.s. gooi niet elke dj of techneut op een hoop....het zit hem bij veel mensen tussen de oren(als die werken) ongeacht je hobby/vak..
                      Last edited by holiday disco show; 19-09-07, 22:51.

Comment

• Brinky
                        • Jun 2005
                        • 104

Als je de oplossing hebt, kan dit topic feitelijk op slot.

Je hoeft ook zeker niet je dateq weg te doen en op een live tafel te "draaien" maar om op je dateq geen problemen te hebben met inprikkers en overstuurd signaal, zou ik je het hier bovenstaande adviseren als oplossing.

Ik denk dat diverse collega's dit zeker kunnen beamen.

Mocht je geen tafel of budget hebben, is dat een ander verhaal, en zeker begrijpeleijk.

Ik hoop dat je mijn goede bedoeling snapt!

Groeten Berry

Comment

• holiday disco show
                          • Aug 2007
                          • 16

op slot

Hoi Berry,

Dank voor je inbreng. Ik waardeer dit zeker.
                          Mijn core business is drive in/dj. Het is niet rendabel om een andere tafel aan te schaffen, liever nog een dateq erbij.
                          Ik wil het topic eigenlijk nog laten leven daar ik denk dat er toch nog wel redelijk positieve reacties kunnen volgen en je weet nooit misschien een nog, voor mij, betere oplossing.

Comment

Working...