Beveiliging inprikken artiest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlackLight_Frank
    • Feb 2004
    • 143

Naast het probleem of het signaal verkracht wordt door degene die bij jou inprikt, heb je nog het probleem van het volume.
    Afgelopen weekend in een feesttent met de PX-set die daarvoor meer dan voldoende was, dus op de vrijdagavond met maar een paar honderd man draai je rustig. Tot daar enkele artiesten komen zingen en gewoon vol gas gaan.

Gevolg : mensen komen bij ons klagen dat het zo hard gaat !
    Gelukkig zat de schuiver van de artiesten goed in het zicht en kon ik de mensen daar naar toe sturen. Maar blijft toch lullig dat je zelf een beetje je geluidsniveau aanpast en zo'n artiest gewoon denkt dat alle andere mensen net zo doof zijn als hij.

Wel een goede reactie van de geluidsman trouwens op de klagende mensen, hij bood ze oordopjes aan !

Frank
    Black Light
    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by BlackLight_Frank

Wel een goede reactie van de geluidsman trouwens op de klagende mensen, hij bood ze oordopjes aan !

Frank
      Black Light
      Hij kon beter de dove artiest (en waarschijnlijk hijzelf ook) een gehoorapparaat aanbieden ipv honderden bezoekers aan de oordoppen te helpen.
      Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• BlackLight_Frank
        • Feb 2004
        • 143

Grappigste was nog wel dat de zanger bij de toegift, die hij al had ingezet, staande in de tent voor de boxen, de geluidsman vroeg even te stoppen.
        Hij hoorde "niets", hij had zijn oortjes niet weer opnieuw ingedaan.
        PA stond toch echt volop te stampen en daar stond hij op zo'n 15 meter recht voor.

Leuk momentje !

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Grappigste was nog wel dat de zanger bij de toegift, die hij al had ingezet, staande in de tent voor de boxen, de geluidsman vroeg even te stoppen.
          Hij hoorde "niets", hij had zijn oortjes niet weer opnieuw ingedaan.
          PA stond toch echt volop te stampen en daar stond hij op zo'n 15 meter recht voor.

Leuk momentje !

Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Snuffel
            • Sep 2007
            • 22

Hallo ben net nieuw hier maar dit is zeer leuk om te lezen. Heb laatst ook een klus gehad met een tape artiest. Meneer kwam onaangekondigd met een plug in setje aanzetten. Op zich geen probleem tot meneer de geluidstechnicus het volume omhoog deed. Heb meneer tot 7 !!! keer toe verteld dat zijn volume: A te hard binnen kwam en dat dat B de klank in de zaal niet verbeterdte. Bleek meneer voor meer mensen het geluid te doen...
            Hoorde hij bij de 3 artiest ineens dat het niet goed klonk. Volume omlaag nee hoor. Gevolg na een avond. Hoofdartiest klaagt dat het niet mooi klonk en zijn geluidstechnicus heeft een rekening wegens het slopen van 2 kanalen.
            Last edited by Snuffel; 03-09-07, 12:24.

Comment

• holiday disco show
              • Aug 2007
              • 16

Tja snuffel dat gebeurt. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat we niet de techneut van de artiest enkel in het verdomhoekje moeten zetten. Ik heb inmiddels voldoende colleag dj´s gezien die hetzelfde gekke idee hebben over geluid, dat is voluit en minstens een keer alle lampjes op het mengpaneel aan hebben gehad het liefst even continue. Affijn laten we het er maar op houden dat deze mensen in alle klassen voorkomen.

Als er een technisch onderlegt persoon is het volgende. Ik wil in navolging op dit onderwerp vragen of er iemand is die een apparaat kan ontwerpen die leest of een signaal overstuurd is en deze dan uitzet na enige waarschuwing. Geen compressor maar echt iets nieuws.(althans voor mij)
              Ik ben van mening dat als ik echt met eigewijze mensen te maken ga krijgen ik ze dit apparaat, het liefst voorzien van veel rode ledjes, recht voor hun neus zet.
              Inmiddels ben ik er ook achter dat het erg moeilijk is om het verschil uit te lezen tussen vervormd signaal en muziek daar deze ook vervormd bedoeld kan zijn. Affijn als dit apparaat er komt en werkt is dit denk ik geniaal.

mijn machie loopt nog steeds als een trein

Comment

• Snuffel
                • Sep 2007
                • 22

Ik heb al wel een honkbalknuppel aangeschaft

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

Wat je zou kunnen doen is een leveler tussen de tafel van de artiest en je eigen set hangen. Dit icm een paar flinke monitors die de vervorming ook "goed" (hard) doorgeven heeft mijn inziens best kans van slagen.

Succes !
                  Meer is minder, minder is meer

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

en toch blijft goed communiceren nog altijd de key tot een goed optreden met een tape act,

als ik bijvoorbeeld ergens inprik (bij voorkeur een pa tafel en geen discomixer) en ik wil graag harder gaan in de zaal, dan zal ik de aanwezige systeemtechneut vragen of hij harder wil gaan, ik ga zelf niet harder uitsturen.

En wanneer ik de kans heb dan luister ik zelf ook graag even in de zaal maar dat alleen als ik snel heen en weer kan lopen.
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Snuffel
                      • Sep 2007
                      • 22

[quote=shure-fan;466253]en toch blijft goed communiceren nog altijd de key tot een goed optreden met een tape act, quote]

Daar ben ik het zeer zeker mee eens. Maar als je mensen hebben die met hun tafeltje achter het podium gaan staan....... Tja ... Dan kan ik wel een communicatie training hebben gevolgd maar gebaren taal is soms wel beter.

Comment

• bran0985
                        • May 2004
                        • 75

Met plezier mij door (bijna) alle pagina's heen gelezen. Als Artiest (die zelf zijn geluid verzorgt) wil ik ook nog iets kwijt...
                        Om te beginnen durf ik te stellen dat wij in de katogorie "deze hoef je niet te waarschuwen" horen Alhoewel wij het hééééérlijk vinden om te beuken
                        Maar wel leuk om te lezen dat jullie (ik bedoel hier de DJ) last van inprikkers hebben...
                        Wij ervaren het nml. andersom! Als je samen met een drive inn een avond moet "maken" (met nadruk op samen) gebeurd het meestal dat (vooral als de mensen laten blijken dat het leuk is wat je doet) de disco daarna direct luider en luider gaat... Met een live act kan je, als je over de zelfde set staat, onmogelijk het zelfde volume draaien. Simpelweg omdat er, in ons geval, 3 microfoons open staan.... Resultaat; Je valt, gevoelsmatig, in een gat.
                        Vroeger gingen wij dan tegen de fluit staan te werken... Uit ervaring weet ik nu dat dat alleen maar ergenis bij ons opleverd. Wij hebben daar nu een andere oplossing voor. Wij staan klaar de (luide) DJ kondigt ons aan, zijn muziek valt weg en..... wij starten een "pauze nummer" voor een sec. of 20 en verontschuldigen ons aan het publiek dat wij nog niet helemaal klaar zijn, meestal vraag ik dan ook nog even een applaus voor de geweldige DJ. Na de 20 sec. zijn de oortjes van het publiek weer ontspannen en beginnen wij , minder luid, aan onze set. De DJ vind mij na het applaus ook aardig en zo kan ik hem na de set vragen of hij iets minder luid kan draaien...
                        Last edited by bran0985; 13-09-07, 08:39.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by holiday disco show

Enkel zoek ik de oplossing of verbetering om het signaal naar mij toe optimaal te beveiligen. En evt te verbeteren.
                          etc.....
                          APOLLO eruit, midas 160venice erin, en klaar is klara. compressor op je inserts.

wie had het over ontopic?

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

Ulitieme oplossing:
                            Revox ertussen en op naband setting.
                            lekker belangrijk!

Comment

• BlackLight_Frank
                              • Feb 2004
                              • 143

Naast het probleem of het signaal verkracht wordt door degene die bij jou inprikt, heb je nog het probleem van het volume.
                              Afgelopen weekend in een feesttent met de PX-set die daarvoor meer dan voldoende was, dus op de vrijdagavond met maar een paar honderd man draai je rustig. Tot daar enkele artiesten komen zingen en gewoon vol gas gaan.

Gevolg : mensen komen bij ons klagen dat het zo hard gaat !
                              Gelukkig zat de schuiver van de artiesten goed in het zicht en kon ik de mensen daar naar toe sturen. Maar blijft toch lullig dat je zelf een beetje je geluidsniveau aanpast en zo'n artiest gewoon denkt dat alle andere mensen net zo doof zijn als hij.

Frank
                              Black Light
                              Naast dat de mensen in de tent klaagden dat het te hard was, krijgen we nu ook nog eens van het boekingsbureau door dat het te hard was. Of we dit volgen jaar even in de gaten willen houden !
                              Die probeer ik nu duidelijk te maken dat dat toch echt de verantwoordelijkheid is van de geluidsman van de band en / of artiest is. Wij stellen onze set ter beschikking, ingang van de processor op 0dB, net zoals wij erin gaan.
                              Wij gaan niet aan dat volume zitten draaien, dan zijn wij de gebeten hond en krijgen de schuld van een verneukt geluid.
                              Lijkt mij een schone taak van iemand van de organisatie of het boekingsbureau om daar met een dB-meter (eventueel) te gaan staan en de mensen achter de mengtafels daar op aan te spreken.

Het kan natuurlijk ook anders, meestal gaat het wel goed.
                              Afgelopen zaterdag Melrose over onze set, klinkt als een klokkie en geluidsniveau ging erg netjes gelijk met ons op.

Frank

Comment

• Stage-Q
                                • Sep 2007
                                • 389

met dit soort gevallen heb ik altijd 1 antwoord.

Of jij schuift je tafel terug, of ik draai de amps terug.

Vaak als je zoiets in goed overleg doet, komt het professioneel over en nemen ze je ook serieus.

en als ze erg moeilijk gaan doen dat jij ze zachter zet, mogen ze na die tijd gaan klagen bij de organisator of boekingsbureau.
                                Maar als je ze gewoon netjes te woord staat e.d...zal de organisatie jou niet snel aankijken.
                                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

Working...