Toppers in concert 2007 - Zeer slecht geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Brinky
    Voor mij is dat echt nieuw!!!!

Als ze dat wel zouden doen, die ambient, wordt de functie van de oortjes overbodig, en kun je net zo goed alleen op monitors werken.
    nee joh, die oortjes dendereen 120 db op je trommelvliezen , en zonder feedback. Dat haal je met conventionele monitoren nevernooitnie

Comment

• theo4ever
      • Mar 2003
      • 18

Technich:
      op het front stond een Midas xl4 voor het orkest met daarnaast voor de vox een yamaha o2r. het gekke vond ik dus wanneer me de gekke balans mij steeds opviel dat de technicuserg weinig deed, probeerde ook niet om het een en ander erbij te zetten,maar gewoon laten gaan... vreemd
      Sorry, het was een Yamaha DM2000 voor de vocals en continuïteit
      [FONT=Verdana]Je moet een gegeven kabel niet in de plug kijken[/FONT]

Comment

• theo4ever
        • Mar 2003
        • 18

Originally posted by davehouben
        Maar goed, beetje concert heeft wel altijd ambience mic's staan/hangen dus zal bij de toppers zeker ook het geval zijn. Misschien iemand die hier meer van weet??
        24 stuks. Allemaal Sennheiser MKH 416

Comment

• theo4ever
          • Mar 2003
          • 18

Voor mij is dat echt nieuw!!!!

Dit gebeurdt nauwelijks, de ambient hebben ze in de arena niet op de oortjes, omdat er natuurlijk zoveel vertraging zit in wat het publiek doet en het orkest. dat is inderdaad de reden dat ze hem ff uitdoen, zodat ze feedback horen uit de zaal.
          Als ze dat wel zouden doen, die ambient, wordt de functie van de oortjes overbodig, en kun je net zo goed alleen op monitors werken.
          Wel degelijk applaus op de oren.

Comment

• Brinky
            • Jun 2005
            • 104

Originally posted by theo4ever
            Sorry, het was een Yamaha DM2000 voor de vocals en continuïteit

Mijn excuses, niet goed gekeken of ze lijken teveel op elkaar
            Don't give me that shit!!

Comment

• robski
              • Jul 2005
              • 98

Hallo,

De discussie vervalt nu alweer in welke mics tafels en dergelijke en dat is jammer.

Imho is er namelijk wel echt iets aan de hand. Er kan altijd iets fout gaan maar dan staat de show erna iedereen in een professionele werk omgeving toch helemaal op scherp? En bij een prestige project (wat de toppers volgens mij is) worden dan kosten noch moeite gespaard om het de dag erna wel voor elkaar te hebben, ongeacht welke materialen en mensen hiervoor nodig zijn?

Als het gewone publiek meerdere dagen vind dat het nergens op lijkt denk ik dat dat niet goed is voor de naam van de pro audio. Het probleem bij spullen of menselijke fouten leggen voor meerdere avonden vind ik een zwaktebod.

Diverse stadiontours op dit formaat zijn in staat dag in dag uit op verschillende locaties het geluid voor het gewone publiek acceptabel neer te zetten. Zoiets heet een europese/wereld tour en die mensen bezoeken ook de arena en ook daar is het voor het gemiddelde publiek goed (genoeg)

Bij dit soort systemen is de systeemtechnicus belangrijker als de geluidstechnicus en naar mijn idee lopen er in nederland maar heel weinig mensen rond die de trukendoos beheersen om moeiteloos een setup voor de arena eruit te schudden.

Als productiemanager heb je de verantwoordelijkheid om te zorgen dat het goed komt en als het meerdere dagen niet goed komt denk ik dat het productie management faalt omdat desnoods mensen en spullen vervangen moeten worden en niet een delaystackinstelling.
              Als we pro audio willen worden genoemd dan moet je ook op professionele manier problemen oplossen, net als in een echt bedrijf.

grtz Rob
              Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Amsterdam ArenA ongeschikt voor popconcerten

De Amsterdam ArenA is totaal ongeschikt voor popconcerten. Het akoestische probleem kan alleen worden opgelost door het stadion af te breken en er een ander gebouw voor in de plaats zetten. Iedere andere aanpassing is duurder. Dat stelt gerenommeerd geluidsexpert Marty Brugmans, voormalig lid van de werkgroep die het geluid in het stadion moest verbeteren, in De Telegraaf.

Brugmans, hoofd techniek van de popgroep Bløf, is niet verbaasd over de massale kritiek op het concertgeluid in het voetbalstadion. Deze week deelde een stroom bezoekers van Toppers in Concert hun slechte ervaringen op de website van De Telegraaf. Gisteren meldden zich ook vele honderden bezoekers van eerdere grote concerten zich met dezelfde klacht: abominabel slecht geluid.

Vorig jaar werd voor een bedrag van 1,4 miljoen euro de akoestiek aangepast. Aan het dak werden duizenden vierkante meters absorptiedoek gehangen en er werd een nieuw geluidssysteem geïnstalleerd.

Lage tonen
                "De ArenA heeft zich er 300 procent voor ingezet en het maximale eruit gehaald, maar sommige dingen kun je niet veranderen" , zegt Brugmans. "Het blijft gewoon een galmbak. Met een concert op normaal volume is er nog iets van te maken, maar wil je stampen met lage tonen, dan kun je het vergeten. Zulke evenementen moet je vooral zien als een gezellige avond."

Popgoeroe Jan Douwe Kroeske vindt dat het ArenA-publiek het mindere geluid op de koop toe moet nemen. "Je moet vooraf weten dat je teleurgesteld kunt raken en er maar het beste van hopen." Benno de Leeuw, organisator van Toppers in Concert, hamert erop dat een stadion geen theater is. "We erkennen het technische geluidsprobleem van zaterdagavond, maar we zien ook 350.000 mensen fantastisch genieten. Wat je nu krijgt, is dat mensen worden opgejut met hun negatieve reacties." De leiding van Amsterdam ArenA wilde geen commentaar geven.
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Het slechte geluid is al vanaf de aftrap daaro een issue. Wat ik niet snap is dat organisatoren nog steeds gebruik maken van deze locatie.

Oke, de kuip kan je geen gas geven met zoveel personen want dat doet het beton moeilijk, maar er zijn toch meer lokaties te bedenken?

Zijn een heleboel voetbalstadions die leegstaan in deze maanden, merendeels wel geschikt voor 20.000+ bezoekers en met een betere infrastrcutuur dan de fileknoop op de Amsterdamse ringwegen.
                  ( Mensen uit het zuiden stonden vanaf Maarssen in de file)

Zijn er al acts die weigeren om in de Arena op te treden? Blof lijkt me der zo eentje...maar die speelden altijd al liever aan zee
                  Wellicht internationale acts die in de anikers gaan bij het noemen van deze locatie?
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Lennartsound
                    • Dec 2006
                    • 269

Originally posted by moderator
                    Het slechte geluid is al vanaf de aftrap daaro een issue. Wat ik niet snap is dat organisatoren nog steeds gebruik maken van deze locatie.

Oke, de kuip kan je geen gas geven met zoveel personen want dat doet het beton moeilijk, maar er zijn toch meer lokaties te bedenken?

Zijn een heleboel voetbalstadions die leegstaan in deze maanden, merendeels wel geschikt voor 20.000+ bezoekers en met een betere infrastrcutuur dan de fileknoop op de Amsterdamse ringwegen.
                    ( Mensen uit het zuiden stonden vanaf Maarssen in de file)

Zijn er al acts die weigeren om in de Arena op te treden? Blof lijkt me der zo eentje...maar die speelden altijd al liever aan zee
                    Wellicht internationale acts die in de anikers gaan bij het noemen van deze locatie?
                    Wel publiek dat weigert te komen als hun favoriete groep er speelt. Toen met de Stones... Of hoe zat dat toch ook alweer.
                    Anyway, mij zul je daar niet zien. Dan maar een paar tientjes meer voor een concert in de HMH, of in uiterste geval de Kuip die, ondanks alles, blijkbaar toch "te doen" is.

Comment

• davehouben
                      • Dec 2003
                      • 92

Wel publiek dat weigert te komen als hun favoriete groep er speelt. Toen met de Stones... Of hoe zat dat toch ook alweer.
                      Anyway, mij zul je daar niet zien. Dan maar een paar tientjes meer voor een concert in de HMH, of in uiterste geval de Kuip die, ondanks alles, blijkbaar toch "te doen" is.
                      Nou zal je sterker vertellen... voor concerten van Phil Collins en binnenkort Genesis wijken wij uit naar Parijs of Duitsland. Ook raar trouwens... de LTU arena waar Phil tijdens zijn laatste tour een optreden gaf is ook een grote gesloten arena met een zelfde soort schuifdak als de arena wat die avond gesloten was. Wij dachten dus ook al gelijk van ohwwww neej dit gaat niet klinken. Geluid was echter een van de beste sounds die ik ooit gehoord heb!! Toch wel knap!! Maar goed, elk gebouw is toch weer anders natuurlijk.

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

Wordt dat Martin huissysteem in de Arena nog gemonitord op de een of andere manier?
                        het systeem wordt op afstand gemonitord.
                        Dit is zowel de complete infrastructuur als de amps.

Comment

Working...