Toppers in concert 2007 - Zeer slecht geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Het is natuurlijk niet zo dat er maar 1 iemand verantwoordelijk is voor zo'n fout. als dat zo zou zijn, zeg ik: tja, mensenwerk. Het geval wil dat hier veel meer mensen bij betrokken zijn en als al die mensen niet checken of alles goed is opgestart voor het begin van de tweede avond vind ik dat zwaar onprofessioneel!!!!

Op de site van Gordon stond dat het "huisgeluid" uit stond of uitgevallen was, nou!! da's zeker óók niet het geval geweest, gelukkig heb ik nl goede oren om te horen of kastjes uberhaupt wat produceren, en dat was zeker het geval...
    En jij zou het zeker veeel beter doen.
    Knappe jonge ben je dan.
    Blijkbaar zijn jou oren toch niet zo goed. De info op de site van Gordon was helaas correct.
    Doe dus a.u.b. even normaal en sla niet dit soort teksten uit.

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Originally posted by Brinky
      Ik ga woensdag weer, dus ik zal donderdag als ik uit m'n kater ben mijn ervaringen van de 4e avond omschrijven...

Het is natuurlijk niet zo dat er maar 1 iemand verantwoordelijk is voor zo'n fout. als dat zo zou zijn, zeg ik: tja, mensenwerk. Het geval wil dat hier veel meer mensen bij betrokken zijn en als al die mensen niet checken of alles goed is opgestart voor het begin van de tweede avond vind ik dat zwaar onprofessioneel!!!!

Op de site van Gordon stond dat het "huisgeluid" uit stond of uitgevallen was, nou!! da's zeker óók niet het geval geweest, gelukkig heb ik nl goede oren om te horen of kastjes uberhaupt wat produceren, en dat was zeker het geval...

Ik vat dat op als een klote smoes en afschuiving op de techniek van de arena, terwijl ik vind dat een facilitair bedrijf, die daar gebruik van maakt daar verantwoording voor moet nemen.

Als ik gebruik maak van een huis installatie, en het klinkt zwaar beroerd (of in dit geval het werkt niet naar behoren) is dat mijn eigen dikke schuld!

Ik hoop dat ze ervan geleerd hebben, en het woensdag 10x beter doen...

U hoort nog!
      Iemand een dweil om de arrogantie die hiervan afdruipt op te vegen?
      dank
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Bij deze....

Nou moet dit een professioneel forum voorstellen lekker met z'n allen iemand (pers(o)on(en), firma's) afzeiken omdat het geluid niet goed is.
        Dat doe je zelf regelmatig...

Erger nog we gaan nu al de kwaliteit van het geluid bepalen door filmpjes gemaakt met een telefoon is echt een profi referentie.
        Daar ging ik in iedergeval niet van uit...Ik praat uit een aantal ervaring die ik zelf mee gemaakt heb met die beste geluidsman...

Het is en BLIJFT mensenwerk en een naar iets van de mens is dat ze wel eens een fout kunnen maken ook op mega produktie's.
        Klopt, blijft mensenwerk...Maar ook een dure produtie, waar dat soort dingen eigenlijk niet mis mogen gaan...Kijk, een hoorntje of speaker kan altijd stuk, maar als mensen die er niet in thuis zijn klagen over het geluid, is er echt iets mis...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

De beste stuurlui staan inderdaad aan de wal.
          Het is heel makkelijk om iemand of een bedrijf af te zeiken als je er zelf niet geweest bent. En als technicus ben je ook afhankelijk van een aantal factoren. Je hebt het niet altijd zelf in de hand.
          Maar is dit niet iedereen eens overkomen? Dat je het liefst door de grond zou zakken? Mij in ieder geval wel.
          En hoe groter de produktie, des te meer er fout kan gaan. En ook daarbij spreek ik uit ervaring.
          Heerlijk die stilte

Comment

• RenéE
            • Oct 2006
            • 291

Inderdaad, er wordt kritiek geleverd. Inderdaad, krijgen er mensen kritiek die misschien wel 100 keer beter zijn dan de persoon die kritiek levert.

Ik denk dat we best een passende vergelijking kunnen geven met het voetbal (uit de eredivisie). En gezien de dichtheid van voetballiefhebbers in Nederland zullen er vast ook tussen de reageerders in dit topic wel een paar zitten. Vinden jullie dan ook allemaal dat we al die discussie over voetbal maar moeten afschaffen? (lijkt me het begin van het einde van de populariteit van voetbal, niet dat ik daar zelf heel rouwig om zou zijn maar dat is een ander verhaal)

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Originally posted by badboyscrew
              we gaan nu al de kwaliteit van het geluid bepalen door filmpjes gemaakt met een telefoon
              Nee, dat was mijn bedoeling niet! Ik wilde gewoon even wat aanvullende info geven voor de mensen die er niet zijn geweest....

Wat mij opviel in deze filmpjes is dat de respons van het publiek niet echt geweldig is, weinig handjes in de lucht, weinig mee zingen en dat is nou juist waar het bij de toppers om gaat!
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Originally posted by RenéE
                Inderdaad, er wordt kritiek geleverd. Inderdaad, krijgen er mensen kritiek die misschien wel 100 keer beter zijn dan de persoon die kritiek levert.

Ik denk dat we best een passende vergelijking kunnen geven met het voetbal (uit de eredivisie). En gezien de dichtheid van voetballiefhebbers in Nederland zullen er vast ook tussen de reageerders in dit topic wel een paar zitten. Vinden jullie dan ook allemaal dat we al die discussie over voetbal maar moeten afschaffen? (lijkt me het begin van het einde van de populariteit van voetbal, niet dat ik daar zelf heel rouwig om zou zijn maar dat is een ander verhaal)
                ja!
                Een beroepsmatige terughoudendheid zou de deelnemers sieren. Zo is mijn stellige mening!
                Sommige mensen die reageren zijn naar mijn mening te rigoreus in hun stellingname, ze vinden het onacceptabel, helemaal mee eens. Ze leggen echter zonder enige inhoudelijke kennis ook de schuld ergens neer, dat is bijzonder onprofessioneel te noemen. Een oordeel kan je vellen op basis van jouw bekende gegevens, zolang je eenzijdige informatie ter beshikking hebt, incomplete informatie hebt, dan kan je uiteraard wel je conclusies trekken, bedenk daarbij wel hoe dit overkomt op anderen.

Laten we eerlijk zijn: als je vakmatig actief bent en je hebt twee keer in de week zoveel tijd dat je naar een concert in de arena gaat en je meent dat je wat te melden hebt over de kwaliteit van de daar aan het werk zijnde collegae(!) dan ben je wat mij betreft nog niet aan het predicaat "professioneel"toe.

2aal: bang dat ze met het predicaat prutser aan de haal gaan ? :-)
                Last edited by moderator; 05-06-07, 19:31.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Brinky
                  • Jun 2005
                  • 104

Originally posted by axs
                  Iemand een dweil om de arrogantie die hiervan afdruipt op te vegen?
                  dank
                  En jij zou het zeker veeel beter doen.
                  Knappe jonge ben je dan.
                  Blijkbaar zijn jou oren toch niet zo goed. De info op de site van Gordon was helaas correct.
                  Doe dus a.u.b. even normaal en sla niet dit soort teksten uit.
                  Ben jij er geweest of ben ik er geweest? wie kan er dan oordelen? goed zo... wie zegt dat ik het veel beter doe? zeg ik dat? goed zo...

Dit wat jullie als moderators nu doen, is natuurlijk net zo onprofessioneel!
                  (voorbeeld functie? wees dan reeël)

De reden dat ik er niet sta is omdat ik niet die kwaliteiten heb, en ik mag toch aannemen de mensen die daar lopen wel!!! NIET DAN?????

Heeft helemaal niets met arrogantie te maken, iedere dombo op dit forum weet hoe het wél moet zijn, snap je dit niet, weet ik niet waarom je uberhaupt reageerd....
                  Don't give me that shit!!

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Originally posted by Brinky
                    Dit wat jullie als moderators nu doen, is natuurlijk net zo onprofessioneel!
                    (voorbeeld functie? wees dan reeël)
                    Even forum doorlezen en dan merk je meteen dat wij als moderatoren GEEN andere account hebben en hier ook gewone onze persoonlijke mening via deze account mogen en kunnen delen.
                    Geen discussie meer daarover aub. DANK!

verder...
                    Arrogantie druipt ook nu weer van je posting af.
                    Je laat duidelijk uitschijnen dat ji van mening bent dat fouten op dit niveau niet mogelijk zijn... helaas, Welcome to the real world!
                    Last edited by axs; 05-06-07, 22:06.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• ruurd
                      • Sep 2005
                      • 95

Nouw nouw nouw, wat een felle discussies. Jammer dat het meer over arrogantie gaat dan over de Toppers.

Om even wat dingen op een rijtje te zetten:

De kern van het verhaal is dat er bezoekers zijn, die voor €40,- een kaart hebben gekocht, absoluut niet tevreden zijn over het geluid. Uit meer reacties en berichten lees je dat er veel meer mensen zijn met deze klachten. Al voor de derde keer.

Nu kun je volgens mij het volgende hieruit concluderen:

1. Waneer "gemiddelde" bezoekers gaan klagen over het geluid mag je je achter de oren gaan krabbelen of er niet iets vreselijks aan de hand is. Kijk, mensen uit de pro audio scene leggen de lat nog iets hoger dan de gemiddelde bezoeker wat er in kan resulteren dat 95% van de bezoekers dik tevreden is, maar dat er een groep van 5% is (prof audio mensen) die kritiek heeft. Maar in dit geval is de "gemiddelde" bezoeker niet tevreden. Dat is niet mooi, want dat kost geld. Misschien niet op korte termijn, maar zeker wel op langere termijn.

Wat je hier niet uit kunt concluderen is bijvoorbeeld waar het aan gelegen heeft. (Delay, stackjes die niet werken, foute technicus). Niet zolang je er niet het fijne van weet. Dat is dus giswerk. En daar moet je geen conclusies aan verbinden.
                      Het kan aan zoveel dingen liggen: Geluidssysteem, inregelen, technicus, tijdsdruk, projectleiding, budget, storing, eigenwijze artiest, menselijke fout, etc

Het is wel zo dat je met bepaalde voorkennis (Olaf Duffhuës die de technicus vaker meegemaakt heeft) sommige mogelijkheden kunt opperen. Ook hieraan kun je geen conclusies verbinden als je niet het fijne weet van de situatie.

Wat de gevolgen in ieder geval zijn: het bedrijf heeft een (flinke) imago schade opgelopen, het "concert" evengoed.

Dus: ga nu alleen concluderen met voldoende basis. En niet een basis aanleggen van giswerk...

En ach, die discussies over die arrogantie enzo zegt ook wel wat. Maar niet over dit forum of het onderwerp waar we inzitten...

Comment

• tijn
                        • Oct 2003
                        • 184

Zoals zo vaak zal de waarheid wel ergens in het midden liggen... Een gedeelte van het huissysteem van de Arena wat misschien niet aan staat, een processor die zijn delay settings kwijt raakt, niet optimaal afgesteld etc. Tel daarbij het feit dat alles misschien niet helemaal lekker gemixed wordt en je hebt in een keer een heel slecht geluid. Ook al doe je nog zo je best om alles perfect te regelen, een hele hoop kleine dingen bij elkaar kunnen de boel toch behoorlijk verzieken.
                        Ik weet dat de mensen van Stagepro al ruim 10 jaar (1994?) met V-Dosc werken. Die weten dus echt wel waar ze het over hebben. Maar ook daarvoor geldt dus dat je nooit alles kunt voorzien...

Comment

• Brinky
                          • Jun 2005
                          • 104

Originally posted by axs
                          Arrogantie druipt ook nu weer van je posting af.
                          Je laat duidelijk uitschijnen dat ji van mening bent dat fouten op dit niveau niet mogelijk zijn... helaas, Welcome to the real world!
                          Nogmaals, als 1 iemand een fout maakt, kan dat (menselijk), maar hier zijn notabene meerdere mensen verantwoordlijk voor het geluid (met name op de tweede ring) dan is het toch unprof dat als je met zo'n groep, op zo'n niveau samenwerkt, dit soort fouten maakt? niet?

Naar mijn idee zijn er juist meedere mensen op de vloer actief om dit soort dingen tegen te gaan. helaas gebeurd het dan alsnog...

En zeker als er 27.000 mensen op de tweede ring een hoop geld hebben betaald voor een kaart, lijkt me (zoieso trouwens) dat er een ckecklist is voor het opstarten van zo'n avond en er een hele hele hele grote verantwoording op ieders schouder rust. dan mag je toch verwachten dat deze mensen daar ervaring mee hebben en dit soort fouten dus voor zijn??????

Ik blijf erbij dat het gewoon unprofi is, ondanks dat er mooie spullen hingen of wat dan ook!

En als ik zeker wist dat ik het in m'n eentje allemaal wel goed had gedaan, dan had ík die klus wel aangenomen... (dát is arogantie... mee eens?)

Comment

• axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat er wat mis is gelopen (afgaande op de reacties)
                            Ik weet ook absoluut niks meer dan wat er hier op forum geschreven is.
                            Maar ik zal NOOIT maar dan ook NOOIT iemand met de vinger gaan wijzen als ik verder niet op de hoogte ben. (spreek me ook nergens in dit topic uit over dit specifiek geval)
                            En dat is iets wat hier duidelijk wel gebeurd.

Je mag gerust weten dat de producties op dit niveau waar absoluut NIKS mis liep, ik op 2 handjes kan tellen.
                            Er zijn namelijk zoveel factoren waar rekening mee gehouden dient te worden en om dat allemaal vlekkeloos te laten verlopen heb je meer nodig dan 1 dosis geluk. Nobody is perfect en zelfs geautomatiseerde taken kunnen grondig mislopen.

Ikzelf zit tot over mijn oren in de medische wereld... en kan je vertellen, zelfs daar loopt het soms grondig mis ondanks de uitgebreide beveiligingen, checklists etc.
                            Moeten we daarom mensen met de vinger gaan wijzen omdat er eens iets verkeerd loopt? Dat dacht ik niet... meestal heb je het zelf zelfs niet in de hand.

Wie ben jij of ik dan ook om daar verder een uitspraak over te doen en te zeggen dat wij beter zouden zijn en het ons niet zou overkomen???

Toch iets om eens eventjes bij stil te staan en bij deze mijn laatste reactie hierop.
                            Last edited by axs; 06-06-07, 12:09.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Originally posted by axs
                              ... en bij deze mijn laatste reactie hierop.
                              Denk het meest verstandige op iemand die uit de hoogte/arrogant doet maar niet eens een fatsoenlijk profiel heeft op het forum.

Ik heb zelf niet de ervaring met de uitvoering van dit soort concerten en was er ook niet bij dus zal geen uitspraken doen hier. Ik ken wel iemand van het adviesbureau dat het geluidssysteem voor de Arena heeft geadviseerd. Heb hem een mailtje gezonden met de vraag of en wat ze hier van weten maar nog geen reactie ontvangen. Als ik die krijg zal ik dat met jullie hier delen.

Comment

• Brinky
                                • Jun 2005
                                • 104

Originally posted by vasco
                                Denk het meest verstandige op iemand die uit de hoogte/arrogant doet maar niet eens een fatsoenlijk profiel heeft op het forum.

Zit je ergens mee? zeg het me dan in een mail.

Over het bericht erboven van tom, zijn we het dus gelukkig eens, ik heb ook niemand persoonlijk aangewezen, alleen ik zeg dat de fout in ieder geval niet bij de parkeerwachters ligt... daar maar bij houden dan?

Ik ben er vanavond dus mag ik dan mijn mening uiten hier? op het forum? in dit topic?

Harstikke bedankt alvast!

En vasco, ik zal er speciaal een heel mooi profieltje van maken voor jou!
                                Last edited by Brinky; 06-06-07, 14:21. Reason: verkeerde quote

Comment

Working...