Testdag 13 mei 2007

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Mijn conclusie is dat je beter een condensatormic erbij kan plaatsen dan een subkick. Is goedkoper en neemt minder plaats in. En geeft een mooier sublaag.

Ik garandeer je trouwens dat als mijn band zo een apparaat op het toneel voor de drumster neerzet dat binnen vijf minuten een dansend en swingend bandlid er met zijn/haar lompe hoeven tegenaan loopt en je hele plaatsing verstiert is. Dat ding neemt namelijk ook behoorlijk wat plaats in.
    lekker belangrijk!

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

De subkick is inderdaad "lomp" en misschien in sommige gevallen ook onhandig. Tóch krijg je uit de subkick een extra portie diep laag. Van dat laag dat je in je buik voelt drukken. En dat geheel zonder aan de EQ te draaien. De subkick voegt dus wel iets toe, maar ik vraag me af in hoeverre deze oplossing praktisch is, en hoe vaak je dit echt nodig hebt.
      Persoonlijk vond ik trouwens de D112 samen met de subkick niet slecht klinken.
      Maar zoals showband al zei: Die AE2500 van Audio Technica is minstens net zo leuk, een stuk goedkoper en veel makkelijker in het gebruik.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

Originally posted by keenoncoolstuff
        De subkick is inderdaad "lomp" en misschien in sommige gevallen ook onhandig. Tóch krijg je uit de subkick een extra portie diep laag. Van dat laag dat je in je buik voelt drukken. En dat geheel zonder aan de EQ te draaien. De subkick voegt dus wel iets toe, maar ik vraag me af in hoeverre deze oplossing praktisch is, en hoe vaak je dit echt nodig hebt.
        Persoonlijk vond ik trouwens de D112 samen met de subkick niet slecht klinken.
        Maar zoals showband al zei: Die AE2500 van Audio Technica is minstens net zo leuk, een stuk goedkoper en veel makkelijker in het gebruik.
        Ik zie niet in hoe iemand tegen de subkick aan kan dansen, de meeste midden en klein (en helemaal t hoogsegment) podia en festivals bevind de drummer zich op een riser en kan daar niet tegen aan gestoten worden, ook kan je de voetjes wat meer inklappen voor meer ruimte (als de drummer een rack heeft kan je m zelfs met een multiclamp bevestigen en kan niemand m zelfs proberen m om te stoten)

Zoals voor de dag gezegd, het kost tijd om het goed uit te regelen en die tijd is er (logisch, maar jammer) denk ik niet genoeg voor genomen, dus het is niet te zeggen dat het niets toevoegd, of dat iets anders het beter doet. Dan moeten we echt goed de kick gaan testen, met verschillende plaatsingen, mics (deze akg was bijv. een interne 112, de standaard 112 is bijv. niet geprikt) vellen (dicht, met klein gat, groot gat of open) etc.

De AE2500 vond ik ook lekkerder klinken op die dag, maar het blijft 1 mic, die een stuk duurder dan de subkick (gemiddeld zon 350 van de sub tegen 550 voor de at) en als je dan een 112je erbij haalt ben je net iets duurder uit dan de at en heb je een keuze van plaatsing en zeker de keuze voor meer laag. het is ook een kwestie van, waar houd je van. De sub is op vol gas minder subtiel dan de at, dat weet ik zeker, maar je kan ook wat meer tijd steken in het inregelen.

Een mooier sublaag is a) subjectief en b) een condesator kan nooit maar dan ook nooit zo mooi en vol het laag oppakken als een sub dat doet ivm het bereik van de sub of condens (correct me if im wrong op deze laatste zin )

We gingen er al vanuit dat het niet bruikbaar genoeg zou zijn voor live werk (tenzij je iemand hebt die de subkick en/of het mengpaneel, en/of de band, en/of de 2e mic door en door kent) maar het leek me toch een mooi moment om dat eens in het veld te gaan testen met mensen vanuit het veld.
        Last edited by MusiQmaN; 21-05-07, 07:13.
        Drummer en techniek freak.

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

Voor de mannen/vrouwen die NSJ moeten doen dit jaar:

De drumstellen komen dit jaar van Yamaha, incl. de Subkicks.
          Last edited by MusiQmaN; 05-06-07, 23:21.
          Drummer en techniek freak.

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Originally posted by MusiQmaN
            Voor de mannen die NSJ moeten doen dit jaar:

De drumstellen komen dit jaar van Yamaha, incl. de Subkicks.
            En de meisjes dan?

Als het aan mij ligt doen we volgend jaar weer zo'n dag.
            Zijn er iets meer ervaringen met de subkick en gaan we daar iets meer tijd in steken.
            Tegen die tijd heb ik hopelijk een paar senheiser's mkh-110 gereed om aan te sluiten op normaal XLR, microfoontje begint al bij een Hertz of 2 mee te doen.
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Ik heb ook de gok genomen en twee Naiant's aangeschaft. Kun je geen buil aan vallen met die prijs. Hoor steeds meer mensen die positief verast zijn door deze micjes.

Kreeg ze gisteren binnen na drie weken geduld en ben dan ook gelijk eens gaan proberen. Mijn vriendin haar dwarsfluit laten pakken en spelen maar. Dit is zeker een verassing voor een op Neutric connector gebouwde microfoon. Aanstaande weekend eens met een akoestische gitaar testen.

Comment

• keenoncoolstuff
                • May 2003
                • 695

Ik heb de mijne ook binnen (4 stuks). Morgen test ik ze eens bij de afname van een koor (ca. 20 pers). Gewoon aan de kabel vanaf het dak van de bühne laten hangen. Ben benieuwd en laat me (hopelijk positief) verrassen.

Regards, Rob.
                If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by vasco
                  Ik heb ook de gok genomen en twee Naiant's aangeschaft. Kun je geen buil aan vallen met die prijs. Hoor steeds meer mensen die positief verast zijn door deze micjes.

Kreeg ze gisteren binnen na drie weken geduld en ben dan ook gelijk eens gaan proberen. Mijn vriendin haar dwarsfluit laten pakken en spelen maar. Dit is zeker een verassing voor een op Neutric connector gebouwde microfoon. Aanstaande weekend eens met een akoestische gitaar testen.
                  He, Vasco!

Waar haal/bestel je die dingen??

Paul.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Deze kun je alleen bij de producent bestellen.
                    Naiant Studio Store - Home of the MSH Microphone!

Vandaar ook de lange levertijd.
                    Ze worden gemaakt op bestelling en dan moet het nog uit Amerika komen.

Let op:
                    Omdat het gewoon de nieuwe Neutric connectoren zijn die tot microfoon worden verbouwd passen ze niet in een standaard Sennheiser microfoonclip, hier glijden ze uit.
                    Last edited by vasco; 08-06-07, 12:44.

Comment

• Draad
                      • Apr 2001
                      • 122

He Keenoncoolstuf,

Heeft dit nog gewerkt met die mic's bij het koor??

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

Mjah, het was geen makkelijke klus. Een bak-en-braad "geluidsverhuurbedrijf" dat de helft van de bestelde spullen niet bij zich had, een koor + combo samen op een trailer (lekker aan 3 kanten zeil, dus feedbackgevoelig). Er lag een Behringer mixer, met een gigantische bak faseverschuiving op het moment dat je aan de EQ draaide.
                        Vanwege de dreigende regen had men besloten de frontset ook in de trailer op te bouwen. Waarschijnlijk had ik daarom ook nogal wat terugkoppeling in het gebied tussen de 500Hz-1kHz. Dat heb ik dus op de main EQ best veel terug moeten trekken.
                        De vocalen klonken dus wat dunnetjes, maar gezien de situatie viel er geloof ik niet veel meer uit te halen.

Niet echt de ideale omstandigheden om de mics te testen, maar voor het geld wat ze kosten was ik echt blij dat ik ze bij me had. Om ze eens aan een fatsoenlijke test te onderwerpen zou ik ze wel eens in een schouwburg ofzo met een soortgelijke klus willen proberen. Maar helaas kom ik daar zelden. :-(

Hopelijk heb je toch wat aan mijn verhaal gehad.

Vriendelijke groet, Rob.
                        Last edited by keenoncoolstuff; 22-06-07, 17:53.

Comment

• Draad
                          • Apr 2001
                          • 122

Ff ouwe koeien....

Heeft er iemand al meer ervaring met de naiant mic's.
                          Ik wil ze zelf mss ook voor een koor gebruiken.

Grtz. Herman

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Soms blijft het toch gewoon grote-jongens speelgoed.

Zijn er in de wandelgangen al plannen voor een nieuwe testdag? Lijkt me leuk om dan een keertje mee te komen. Misschien dat we ook zoiets eens met de licht-afdeling kunnen doen
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

Om ook maar even wat oude koeien uit de sloot te halen: weet iemand nog exact de types Oktava's die we op gitaar gebruikt hebben en wat we daar ook alweer van vonden? Die 219 weet ik nog, die vonden we niet zo héél tof (toch?). Maar dat bolletje... was dat een 101 of een 104? En dan hadden we nog een andere grootmembraam, een 319 of een 105? Wat was de conclusie ook alweer? Van wie waren die mics ook alweer?

Zit te denken aan een paar mooie gitaar cab mics... vandaar de vraag ;-)...

Wat een prutser ben ik hé, dat ik dit niet meer weet ;-)
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• keenoncoolstuff
                                • May 2003
                                • 695

Dat bolletje was een 101, dat weet ik 99% zeker, volgens mij kwam die uit de koffer van Ralph (mod). En die ander was volgens mij een 319.
                                De 219 vond ik persoonlijk ook niet geweldig, de 101 lag een heel stuk beter in het gehoor. Weet alleen niet of die nog getopt werd door de 319.
                                Wat ik achteraf nog wel eens had willen proberen is die Audio Technica AE2500 eens op een combootje testen. Volgens mij kan dat best verrassend werken, met die 2 kapsels in een behuizing.

Groet, Rob.

Comment

Working...