Testdag 13 mei 2007

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

Het was idd een zeer leuke dag. Ook vanaf de drummer stoel gezien (het enige wat ik niet meer wil zien is een gordijn ...wat denigrerend en afsluitend )

Hier staan de fotos van Nick:

Nickvm - Photobucket - Video and Image Hosting?

Ik ben benieuwd naar de precieze data van mics en systemen. mischien even een lijstej maken, zodat iedereen zn mening kan geven per mic/systeem. Heeft het ook een toegevoegde waarde voor de thuisblijvers.

Bedankt voor het compliment over de set :$
    Drummer en techniek freak.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Originally posted by MusiQmaN
      Bedankt voor het compliment over de set :$
      Niet alleen de set hoor, het drummen ging je toch ook aardig af, niet?

Had graag wat langer gebleven, maar heb het desondanks erg naar mijn zin gehad. Je werkt natuurlijk regelmatig met verschillende spullen, maar om nu eens alles op een rijtje te hebben en A/B/C/D/E/... vergelijkingen te kunnen doen is toch wel erg leuk en leerzaam.

Olaf bedankt voor het voortouw, muzikanten bedankt voor de inzet en medewerking en mede-enthousiastelingen bedankt voor een leuke middag. Volgende keer zal ik ook wat spullen in 'het zakje' doen.

Cheers!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Het was idd een zeer leuke dag. Ook vanaf de drummer stoel gezien (het enige wat ik niet meer wil zien is een gordijn ...wat denigrerend en afsluitend )
        Hoi Muziekmeneer! Dat het gordijn dicht gedaan werd was niks persoonlijks. We hadden het alleen af en toe ook even open moeten doen

Tóch tof dat je ondanks alles lekker door bent blijven spelen. Zou je de naam van die 2 el-cheapo-microfoontjes nog eens kunnen posten? Ik ga gewoon een paar van die krengen in mijn koffertje mikken.
        Die dingen komen volgens mij op de meest onverwachte momenten van pas.

Groetjes en tot de volgende keer?!
        Rob.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

Originally posted by keenoncoolstuff
          Hoi Muziekmeneer! Dat het gordijn dicht gedaan werd was niks persoonlijks. We hadden het alleen af en toe ook even open moeten doen

Tóch tof dat je ondanks alles lekker door bent blijven spelen. Zou je de naam van die 2 el-cheapo-microfoontjes nog eens kunnen posten? Ik ga gewoon een paar van die krengen in mijn koffertje mikken.
          Die dingen komen volgens mij op de meest onverwachte momenten van pas.

Groetjes en tot de volgende keer?!
          Rob.
          Zeker tot de volgende keer

Het merk is Naiant:

Naiant Studio - Home of the MSH Microphone!

Ik maak gebruik van de MSH-K (aangepast voor o.h. gebruik)

Ze hebben nog wel meer leuke dingetjes

Ik lees ook net dat ie gaat downsizen. Dus ook uitverkoop.

Comment

• MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

en natuurlijk mijn grote dank naar Nick en pa. zonder wie het niet eens mogelijk was om hier te spelen.

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Het merk is Naiant:

Naiant Studio - Home of the MSH Microphone!

Ik lees ook net dat ie gaat downsizen. Dus ook uitverkoop.
              Heb er meteen maar 4 besteld
              Kan niet vaak genoeg zeggen dat die dingen echt een aanrader zijn. Dat ze zo dicht in de buurt van de klank van die grootmembraan Oktava's zouden komen, had niemand verwacht... Met recht een verrassing.

Regards, Rob.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by keenoncoolstuff
                Heb er meteen maar 4 besteld
                Kan niet vaak genoeg zeggen dat die dingen echt een aanrader zijn. Dat ze zo dicht in de buurt van de klank van die grootmembraan Oktava's zouden komen, had niemand verwacht... Met recht een verrassing.

Regards, Rob.
                Niet vergeten dat het omni's zijn en dat er niet met een 'full-band-is-aan-het-gassen' setup is getest, allicht dat ze qua overspraak dus wel wat te wensen over laten, maar dat zul je snel genoeg merken, niet? Laat het ons in ieder geval vooral even weten. Maar inderdaad, voor die 20 euro was het resultaat zeker verassend te noemen.
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

Originally posted by berolios
                  Niet vergeten dat het omni's zijn en dat er niet met een 'full-band-is-aan-het-gassen' setup is getest, allicht dat ze qua overspraak dus wel wat te wensen over laten, maar dat zul je snel genoeg merken, niet? Laat het ons in ieder geval vooral even weten. Maar inderdaad, voor die 20 euro was het resultaat zeker verassend te noemen.
                  Vergeten te vermelden: Soms speelt er over onze standaard band-setup een andere act, bv. een acoustisch gitaartrio ofzo. Aangezien ik daarvoor tot nu toe nog niks had, zal ik de volgende keer daarvoor waarschijnlijk deze "pluggen" gebruiken. Kijken hoe de heren muzikanten daarop reageren .
                  Meestal neem ik ook de overheads als "underhead", zodat je toch net iets minder last hebt van overspraak aangezien de bekkens dan als "acoustisch schild" fungeren. Feit blijft: Ik heb de komende tijd weer iets om eens lekker mee te experimenteren!

Cyall! Rob.

Comment

• Ralph Hees
                    • Nov 2005
                    • 183

Zo te horen hebben ze een goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor welke instumenten zouden deze microfoons geschikt kunnen zijn?

EDIT: Ik wil ze allround kunnen gebruiken. Welke van de 2 zou ik het beste kunnen pakken?
                    Last edited by Ralph Hees; 15-05-07, 17:36.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Om verdere vertroebeling te voorkomen:
                      Over de naiant microfoons: http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...ghlight=naiant

met dank!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Ook Showband had nog een paar foto's voor ons...

Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

Bedankt Olaf,

Ik vond het mooi om jullie renkuz systeem nast de meyer te horen. Ik zou het nog steeds niet kynnen beschrijven, maar ze waren allebei enorm verschillend van karakter als je het a/b kan horen. En ik kon dank zij Mc nou ook eens goed horen wat een echt goede vrijstaande 10 inch top doet in een grote zaal op volume.

De onderste foto is van het nieuwe speelgoed wat ik de dag ervoor binnen heb gehad. En ik die dag stevig over heb lopen raven. Een mixwizard monitor. 16 naar 12 matrix. voortaan privemixen voor de hele band
                          lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

shit, wordt echt tijd dat ik ga afvallen....

jep de 10", enne, t goeie nieuws is : de 8" komt er ook nog aan. Binenzak-luidspreker op 126dB.. haha

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Was een gezellige dag en nog nuttig ook. voor mij waren de Naiants een grote verassing. De Amedia bekkens van musiqman bevielen me ook erg goed. Verder ga ik zeker weten ook proberen om een PCM60 goedkoop op de kop te tikken, heel veel galm voor niet veel centjes! Maar het leukst was misschien wel om de mensen achter de namen te zien.

Showband, bedankt dat je dat rekje nog even gepost hebt, ziet er goed uit.
                              Ik hoop dat ik de jongens en meisje bij mij ook zover ga krijgen om met een gelijksoortig systeem te gaan werken.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• RenéE
                                • Oct 2006
                                • 291

Heren, mag ik de vrijheid nemen om te vragen wat jullie bevindingen zijn met betrekking tot de Yamaha Subkick?

Ik heb deze 1 keer gehoord met een coverband, echter vond ik het totaal niks toevoegen. Heeft dit aan de tech (al dan niet in combinatie met mijn smaak) gelegen?

Comment

Working...